הבריטים מדגימים את כישרונותיהם החשמליים
בתערוכת Cenex–LCV במילברוק בספטמבר 2021 ארבע חברות (Astheimer Design, BAMD Composites, Conjure ו- Potenza Technology) הציגו את פיתוחם המשותף – מכונית חשמלית דו-מקומית Aura בעלת טווח נסיעה של 650 ק"מ. פיתוח מכונית הקונספט לקח 11 חודשים. כל אחד מחברי הצוות היצירתי לקח על עצמו תפקדי מסוים: סטודיו Astheimer Design עבדה על התדמית והמערך הכללי של המכונית, חברת Potenza Technology ייצרה את הסוללות ואת הציוד החשמלי (במתח של 500 וולט), חברת BAMD Composites עיצבה את המרכב וארגון Conjure – את כל האלקטרוניקה הפנימית. את הכספים הקציב הממשל. והמוצר יצא מעניין.
- לפרוטוקול: הארגון האנגלי Cenex נוסד בשנת 2005 בתמיכת מחלקת הרכב של משרד המסחר והתעשייה הבריטי. מטרתה של Cenex – לסייע ליצרניות רכב הבריטיות לנקות אמצעים למעבר לטכנולוגיות דלות פחמן וטכנולוגיות תאי דלק. החל משנת 2008 Cenex מארחת אירוע שנתי העוסק ברכבים דלי פחמן. Cenex-LCV כולל תערוכות, סדנאות, רישות עסקי, והזדמנות להכיר את אבי הטיפוס ולבחון אותם.
מרכבו של הספיידר מיוצר מחומרים מורכבים עם שימוש בסיבים טבעיים, הוא קל ופרקטי בו-זמנית, לכן Aura החדשה הינה בעלת מדדים אווירודינמיים טובים. החשמלית מסוגלת לעבור 643 ק"מ על טעינה אחת הודות להתנגדות אוויר נמוכה ושתי סוללות בקיבולת 44 קוט"ש כל אחת. מבנה הרכב נועד להדגים את היכולות של מומחים בריטים בתחום ולמכונית סידור אופטימלי של המנוע והסוללות: אחת נמצאת מקדימה, אחת מתחת לרצפת סלון. מנוע חשמלי ממוקם על הסרן האחורי, למכונית חלוקת משקל קרובה למושלמת. מידע נוסף לגבי החלק הטכני טרם דווח.
הרעיון של Aura, המכונית הדו-מקומית החשמלית התקבל באופן חיובי – כבר החל משא ומתן אודות שימוש במספר טכנולוגיות שהוצגו עם חברות שבדית, אמריקאית ושתי סיניות. כפי שטוענים המפתחים, אחת המטרות של היוצרים הייתה "לחזק את האמון לתחבורה חשמלית, שליישומה מפריע הפחד להיתקע באמצע שום מקום עם סוללה ריקה". בהתבססות על אלגוריתמים חדשים של בינה מלאכותית Aura החכמה מסוגלת לספק מידע מדויק לגבי טווח נסיעה שנותר.