Baojun RS-3. צעיר ברוחו
החברה הסינית Baojun שהיא חלק מהמיזם המשותף SAIC-General Motors מייצרת דגמים אטרקטיביים במחיר נגיש. מעניין שבהמשך הדגמים שלה משמשים כבסיס לרכבים המיוצרים תחת המותג Chevrolet. אחד מהם הוא הקרוסבואבר הקומפקטי Baojun RS-3 שיצא לשוק בסוף שנת 2019. לדגם הזה עיצוב מקורי, מפרט אבזור מכובד וחומרי גימור איכותיים. וכל זה במחיר נגיש שלא עולה על 9,000 דולר לאחר ההמרה מיואן. היצרנית מספקת אחריות ל-3 שנים או 100,000 ק"מ על RS-3. הוא קיבל עיצוב צעיר ועשוי להפוך לאחד מדגמי הדגל של המותג. חברת Baojun ממשיכה לשחרר רכבים איכותיים יותר ויותר ולא מתכחשת לכוונות שלה לצאת לשוק הבינלאומי. לכן, בתקווה שהיא תופיע בישראל, נברר מה מציע השחקן הסיני החדש בשוק הקרוסאוברים במחיר נגיש, שעשוי להחליף את הדגמים Kia ו-Hyundai.
עיצוב חיצוני
העיצוב של Baojun RS-3 החדש יצא קשוח במיוחד, קשה להאמין שאפשר למצוא משהו אטרקטיבי יותר במחיר כל כך נמוך. ובנוסף לכל - זה לא עוד איזה חיקוי של איזו "אירופאית" שיש אותם הרבה לרכבים מסין. אחרי מתיחת הפנים של 2021 RS-3 צמח ונראה מבחוץ אף גבוה יותר מאשר במציאות. רואים שהוא מיועד לנהגים צעירים. הגריל קיבל צורה מדליקה עם הרבה פינות ובזכותה הרכב נראה בולט ונמרץ. למבחר של צבעי המרכב נוסף גוון חדש בשם "עלה דקל ירוק", שמייצר רושם של עלה שמתנוסס ברוח במבט מהצד. הגג מעוצב בצורה "מרחפת" ונראה כאילו הוא מנותק מהמרכב, כי קורות הצד בן בצבע בשחור. מידות הרכב: 4,300 מ"מ אורך, 1,750 מ"מ רוחב, 1,625 מ"מ גובה. המרחק בין הסרנים עומד על 2,550 מ"מ. הרכב התחדש "בנעליים חדשות" - חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ'.
חלל הפנים
החלל הפנימי של Baojun RS-3 שנת 2021/2022 גם נראה מקורי. לצבע הבהיר ששולט בתא הנוסעים מתווספים בצבע המרכב. הקרוסאובר הסיני קיבל מפרט אבזור מכובד. כבר ברמת הגימור הבסיסית מקבלים מערכת המדיה עם מסך מגע בגודל 10,25 אינץ' ולוח מחוונים עם מסך מגע. בנוסף, יש מערכת עזר חכמה לנהג. בין אופציות המותקנות בדגם: התנעה בכפתור, אפשרות התנעה והפעלת המזגן מרחוק. הנהג יוכל להקליט ולשלוח הודעות קוליות תוך כדי הנהיגה ולקבל התראות.
יחידות כוח ושאסי
הגרסה הבסיסית של Baojun RS-3 שנת 2022 מצוידת במנוע אטמוספרי 1,5 ליטר בהספק 105 כ"ס. הגרסה הבכירה קיבלה מנוע טורבו בנפח 1,5 ליטר שמפיק 141 כ"ס. שני המנועים עומדים בתקן זיהום האוויר יורו-6. צריכת הדלק היא 8,9 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה בתוך העיר. בנסיעה בינעירונית הרכב צורך 5,3 ליטר ובמצב משולב 6,6 ליטר של בנזין. לבחירה מוצעות תיבת 6 הילוכים ידנית או גיר רציף. לקרוסאובר הנעה קדמית ומתלים עצמאיים בשני הסרנים. ההנעה הכפולה לא זמינה אפילו בתור אופציה.