בדיקת רכב לפי מספר הרישוי: מה היא עושה ולמה היא נחוצה
לפני שאתם קונים רכב, כדאי לוודא שכל הפרטים על עברו מאומתים: הקילומטראז' אינו "מעוות", הטסט לא נעשה באיחור, הרישיון לא נשלל, אין קריאות שרות או הגבלות. כל זה יוצג על ידי בדיקת הרכב לפי מספר הרישוי. כל המכוניות צריכות להיבדק, ללא יוצא מן הכלל, ללא קשר לגיל, למוכר או לאחריות המובטחת.
למה צריך לבדוק? זה נראה לנו מובן מאליו שלא כדאי לקנות רכב בלי לדעת את כל המידע על עברו, זה עשוי לעורר מגוון בעיות בעתיד שאין לנו רצון בהם. למדו את ההיסטוריה האמיתית של הרכב שלכם, ולא זו שהמוכר יספר לכם. עדיף לבדוק פעם אחת ולישון בשקט. כך תחסכו גם עצבים וגם כסף. כן, בדיקת רכב לפי לוחית רישוי אינה מספקת ביטחון של 100%. עם זאת, מפחיתה משמעותית את הסיכון לבעיות משפטיות ופיננסיות בעתיד.
את הבדיקה רצוי לבצע פעמיים: לפני הבדיקה הפיזית של הרכב ובמהלך העברת הכסף. גם אם הכל היה בסדר אתמול, היום המכונית עלולה להגיע ל"רשימה השחורה"
איזה מידע תקבלו בבדיקת רכב לפי מספר לוחית הרישוי - ולמה חשוב לקחת אותו בחשבון?
נתוני קילומטראז': לא מדובר רק במידע על הקילומטראז', אלא מידע על האם עוותו או הפחיתו אותו. לא סביר שתרצו לקנות רכב לאחר עבודה ממושכת במונית או לאחר שהיה בשירותי השכרה. רכב כזה לא יחזיק מעמד זמן רב.
היסטוריית מכירה חוזרת: תמיד עדיף לדעת כמה בעלים היו לרכב לפניכם. מספר היד של הבעלים וזמני הבעלות יעזרו לקבל מושג על אופן השימוש במכונית.
מחיר רכב חדש ביום הרכישה: אם אתם קונים רכב בן שנתיים, שלוש או ארבע, הנתונים הללו יעזרו לכם להבין כמה הרכב איבד מערכו - או להיפך. ושם יכולה להתעורר השאלה ההגיונית "למה": אולי העלות גבוהה מדי?
מועדי טסט: אי אפשר לנהוג בלי טסט - כל נהג בישראל יודע זאת. עם זאת, חשוב להבין מתי מועד הבדיקה הבא והאם הבעלים הנוכחיים איחרו את הבדיקה. הבדיקה כרוכה בהוצאות נוספות: אם הבעלים כבר עבר את הבדיקה בשנה הנוכחית, אז הוא שילם עבורה. אם לא, זה אומר שאתם תצטרכו לעשות את זה, וגם לשלם. חשוב לדעת מתי.
עלות רישיון הרכב השנתי : ללא ידיעה זו, בדרך כלל עדיף לא לקנות רכב. חידוש שנתי של רשיון רכב מחייב תשלום אגרת רישוי (מס בעלות, אגרת רישום, אגרת רישוי), המהווה תשלום חובה ברכישת כל רכב (חדש או משומש), התלוי בשנת הייצור ובמחיר הרכישה. הסכום משתנה משנה לשנה, ועדיף לדעת מראש מתי וכמה צריך לשלם.אי אפשר לנהוג בלי רישיון זה.
קריאות שירות (ריקול) זמינות: במידה והמכונית נתונה לריקול, יש לפנות לסוחר, לברר את העיתוי וההיקף של העבודה הנדרשת. למרות שהיצרן חייב לתקן את כל הבעיות בחינם, בכל מקרה מדובר באי נוחות הקשורה לעובדה שתצטרכו להיות בלי הרכב לזמן מה. ייתכן שהמוכר לא יודע שמכוניתו נתונה לריקול. לכן, כל הדאגות ייפלו על הכתפיים שלכם.
אבזור מלא ושינויים: לעתים קרובות המוכר אפילו לא מודע לאילו אפשרויות שימושיות יש לרכב שלו, כי הוא פשוט לא השתמש בהן. פונקציות רבות במכוניות מודרניות "חבויות" בתוך המולטימדיה: אם אתם לא יודעים שהן שם, ייתכן שגם לא "תגיעו לשם". יותר מזה, יכול להיות שהבעלים לא יודע את הנפח המדויק של מיכל הדלק, גודל המנוע וההספק – ואלה המדדים העיקריים שמשפיעים על הדינמיקה. הבדיקה שלנו לפי מספר הרכב תציג גם את צריכת הדלק (או החשמל).
מה צריך לעשות כדי לבדוק את הרכב?
כל מה שאתם צריכים זה לדעת את מספר לוחית רישוי. השירות שלנו יעשה את השאר.
מה תקבלו כתוצאה מבדיקת רכב לפי מספר רישוי?
תקבל דוח מפורט, שיכלול: היסטוריית מכירה חוזרת, קילומטראז' בפועל, בדיקות, קריאות שירות והגבלות שהוטלו, מידע מלא על השינוי והתצורה, צריכת דלק או חשמל. תוכלו לברר את מספר היד של הבעלים, זמן הבעלות ומחיר רכב חדש ביום הרכישה. בררו את תאריך הבדיקה האחרונה והעתידית, עלות הרישיון השנתי ומסים, כולל עמלות נוספות.
יש לקחת בחשבון שבהתבסס על תוצאות הבדיקה, מכוניות שונות עשויות לייצר סט נתונים שונה - כל מכונית היא ייחודית ולכל אחת יש היסטוריה משלה
מידע מלא על השירות ותשובות לשאלות הנפוצות ביותר ניתן למצוא כאן. שימו לב: השירות מקבל את כל הנתונים ממקורות ממשלתיים פתוחים, מתחנות שירות ברחבי הארץ, מסוחרים רשמיים וכן מ[מאגר המודעות] הייחודי של פרויקט Autoboom (https://autoboom.co.il/used/cars). המידע מסופק "כמו שהוא", ללא כל תיקונים או הוספות.
השירות עושה הכל על מנת שהדוח יכיל את המידע המלא ביותר. עם זאת, אנו לא אחראים לדיוק, לשלמות ולמהימנות של הנתונים המסופקים, כמו גם להפסדים אפשריים, ישירים או עקיפים, שעלולים לנבוע מהשימוש בהם. רק אתם מחליטים כיצד להשתמש במידע ואחראים להשלכות השימוש בו. לפני קבלת השירות, אנו ממליצים בחום לקרוא את תנאי השירות.