
טכנולוגיות סיניות כובשות את תעשיית הרכב העולמית
סין – לא רק יצואנית כלי הרכב הפרטיים הגדולה בעולם, אלא גם ספקית מובילה של רכיבי רכב. מותגי רכב רבים (אם לא כמעט כולם) ברחבי העולם נהנים להשתמש בטכנולוגיות סיניות.
אפילו דגמי פרארי יישאו בקרוב את התווית "תוצרת סין" – לא כולם, כמובן: סין תספק את הסוללות לרכב החשמלי הראשון של המותג האיטלקי.
שבבים ותוכנה של Huawei
ענקית ה-IT הסינית מספקת טכנולוגיות לבינה מלאכותית, מערכות מדיה ונהיגה אוטונומית. בין שותפיה: אאודי, פולקסווגן ו-BMW. למשל, הדור החדש של Audi A5 מצויד במערכת ההפעלה HarmonyOS ובמערכת סיוע לנהג עם נהיגה אוטונומית ברמה 3 מבית Huawei.
בינה מלאכותית של DeepSeek
רשת העצבים DeepSeek חוללה מהפכה בשוק הצ’אט-בוטים ומשכה את תשומת הלב של יצרני הרכב. העוזר הקולי המבוסס על הרשת הסינית כבר נכלל כציוד סטנדרטי בדגמי BYD, Hongqi ו-Leapmotor. גם ניסאן שילבה את DeepSeek ברכביה המיועדים לשוק הסיני, והונדה מתכוונת לעשות זאת בקרוב.
מערכות נהיגה אוטונומית של Momenta
הסטארט-אפ Momenta התקדם בין השאר בזכות השקעות של מרצדס-בנץ וג’נרל מוטורס. הקונצרן הגרמני מתכנן להשיק 4 דגמים חדשים עם טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית של Momenta. ענקית הרכב האמריקאית פועלת לקדם את הנפקת החברה בבורסה האמריקאית. בנוסף, גם ניסאן וטויוטה משתמשות בפיתוחים של Momenta: הדגמים החשמליים Nissan N7, Toyota bZ3, bZ5, bZ7 וכן משפחת Buick Electra כבר מצוידים במערכות סיוע לנהג מתוצרת סין.
סוללות ואלקטרוניקת כוח של CATL
ליצרנית הסוללות והאלקטרוניקה הגדולה בעולם יש שפע לקוחות: BMW, פולקסווגן, מרצדס-בנץ, סטלנטיס, רנו, פורד, יונדאי, קיה, טסלה, הונדה, וולוו וטויוטה. ללא הסוללות הסיניות, לא ניתן לייצר כמעט אף דגם ממשפחת החשמליות Mercedes-Benz EQ, את דגמי העתיד BMW Neue Klasse או את דגמי ההמונים של Volkswagen ID.
סוללות ואלקטרוניקה של BYD
גם המובילה הסינית בתחום הרכב החשמלי ידועה בפיתוח עצמאי של סוללות. רשימת השותפים שלה אמנם לא ארוכה כמו של CATL, אך כוללת שמות בולטים כמו טסלה וטויוטה.