מותג הפרימיום Zeekr, השייך לקבוצת Geely ושעד כה ייצר אך ורק רכבים חשמליים, הציג בתערוכת הרכב בשנגחאי את ההיבריד הראשון שלו – רכב שטח מלא בשם Zeekr 9X. רכב השטח המונומנטלי הזה קיבל מערכת הנעה חזקה, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות וטווח נסיעה של 380 ק"מ.
זיקר. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

בתערוכת הרכב בשנגחאי הוצג הדגל החדש של Zeekr – רכב השטח המלא Zeekr 9X

מותג הפרימיום Zeekr, השייך לקבוצת Geely ושעד כה ייצר אך ורק רכבים חשמליים, הציג בתערוכת הרכב בשנגחאי את ההיבריד הראשון שלו – רכב שטח מלא בשם Zeekr 9X. רכב השטח המונומנטלי הזה קיבל מערכת הנעה חזקה, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות וטווח נסיעה של 380 ק"מ.

בסין, המכירות של Zeekr 9X יחלו במחצית השנייה של שנת 2025. המחירים עדיין לא פורסמו, אך לפי הערכות מוקדמות בתקשורת הסינית, גרסת הבסיס תעלה לא פחות מ-500 אלף יואן, בעוד שהגרסה הבכירה תעלה מעל מיליון יואן (כ-140 אלף דולר).

עדכון
Zeekr X 2023 – רכב שטח, 5 דלתות, דור ראשון

המותג החשמלי Zeekr שהושק בשנת 2021 כבר מוכר היטב לא רק בסין אלא גם מחוצה לה. גם בישראל מכירים את המותג הפרימיום: כבר נמכרים כאן הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי Zeekr Х (החל מ-187 אלף ש"ח), וכן הליפטבק החשמלי הגדול Zeekr 001 (החל מ-284 אלף ש"ח). עם זאת, קצב הצמיחה במכירות איטי מהמצופה מבחינת הנהלת Geely, ולכן החל מ-2025 Zeekr תרחיב את ההיצע לכלול גם פלאג-אין היברידים. הרכב הראשון מסוג זה הוא Zeekr 9X החדש, שהוצג רשמית באפריל 2025 בתערוכת הרכב בשנגחאי.

Zeekr 009 2022 – מיניוואן, דור ראשון

בעיצוב של Zeekr 9X ניתן לזהות בקלות קווים המזכירים את המיניוואן Zeekr 009 (במיוחד בחזית), אך בסך הכל מדובר ברכב שטח מסיבי עם פרופיל זוויתי וחלונות גבוהים, המזכיר את Rolls-Royce Cullinan. למרות המראה העתידני, הידיות נשארו מסורתיות. מעל לשמשה הקדמית מותקן לידאר, מה שמעיד על מערכות סיוע מתקדמות לנהג – עד לרמת נהיגה אוטונומית בדרגה 3 לפי סיווג SAE.

זיקר. מרכב, צורה.

הדלת החמישית מחולקת לשני חלקים – חלק עליון נפתח מעלה וחלק תחתון נפתח מטה, בשניהם קיים מנגנון פתיחה חשמלי. קצוות המפלט שולבו ברצועה מרכזית כרומה של הפגוש האחורי. בגרסת הפרימיום של Zeekr 9X נעשה שימוש בזהב טהור 24 קראט. האורך של הקרוסאובר הוא 5.29 מטרים, ובסיס הגלגלים נמתח ל-3.22 מטרים. מערכת המתלים האוויריים מאפשרת כוונון מרווח גחון עד ל-288 מ"מ (טווח של 110 מ"מ).

זיקר. מרכב, צורה.

תא הנוסעים של Zeekr 9X מגיע כברירת מחדל עם שלוש שורות מושבים. וזה כל מה שידוע בשלב זה. מערכת הנהיגה האוטונומית מבוססת על שבבי Nvidia Thor עם ביצועים של 1400 TOPS ותואמת לרמת אוטונומיה L3 – כלומר, הרכב יכול לנהוג את עצמו באופן עצמאי בתנאים מסוימים, כשהנהג לא חייב לשים ידיים על ההגה.

זיקר. גלגלים.

Zeekr 9X החדש הוא ככל הנראה הקרוסאובר הראשון בעולם עם מערכת פלאג-אין היברידית הבנויה על בסיס ארכיטקטורת 900 וולט – מה שמאפשר טעינה מהירה של הסוללה תוך דקות ספורות. מערכת ההנעה Super Hybrid פועלת גם במצב טורי וגם במצב מקבילי – כלומר, למנוע הבנזין יש חיבור מכני לגלגלים, אך ברוב הזמן הוא משמש כגנרטור לטעינת הסוללה.

במערכת נכלל מנוע טורבו 2.0 ליטר (295 כ"ס) ושני מנועים חשמליים – קדמי בהספק של 390 כ"ס ואחורי עם 500 כ"ס. ההספק הכולל עדיין לא פורסם, אך כבר ברור שמדובר בעוצמה מרשימה. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת רק 3 שניות, והמהירות המרבית היא 240 קמ"ש. קיבולת הסוללה עוד לא ידועה, אבל הטווח החשמלי לפי תקן CLTC הסיני הוא 380 ק"מ (הרבה מאוד!). הטעינה מ-20% ל-80% אורכת רק 9 דקות (מעט מאוד!).

פרטים נוספים על Zeekr 9X החדש ייחשפו לקראת מועד תחילת המכירה.

הצביע עכשיו!
מה דעתכם על הדגל החדש של Zeekr?
2 קולות
עקוב אחרינו בטלגרם. זה נוח ומהיר