רכבים חשמליים הרבה יותר קלים לתחזוקה בהשוואה לרכבים עם מנועי דלק בשל היעדר רוב החלקים והמנגנונים הפועלים במערכת ההנעה. אין צורך להחליף מסננים, פלאגים, חגורות או לטפל בתיבה. הבלימה ברכב חשמלי מתבצעת באמצעות המנוע, הודות לכך תוחלת החיים של רפידות הבלמים גדלה פי 4. ההנחה ש"רכבים חשמליים לא מתקלקלים" מתייחסת רק לדגמי
רכב חשמלי. התקלות הנפוצות
AUTOBOOM

רכב חשמלי. התקלות הנפוצות

רכב חשמלי. התקלות הנפוצות

רכבים חשמליים הרבה יותר קלים לתחזוקה בהשוואה לרכבים עם מנועי דלק בשל היעדר רוב החלקים והמנגנונים הפועלים במערכת ההנעה. אין צורך להחליף מסננים, פלאגים, חגורות או לטפל בתיבה. הבלימה ברכב חשמלי מתבצעת באמצעות המנוע, הודות לכך תוחלת החיים של רפידות הבלמים גדלה פי 4. ההנחה ש"רכבים חשמליים לא מתקלקלים" מתייחסת רק לדגמים החדשים שזה עתה יצאו מאולם התצוגה. בעת רכישת רכב חשמלי חדש תוכלו לשכוח מקיומם של מרכזי השירות לפחות ל-3-5 שנים הבאות. אבל אם הרכב שלכם הוא פחות "טרי", קרוב לוודאי שטיפולים קבועים יהיו יותר רלוונטיים עבורכם. נעבור על התקלות הנפוצות.

דירוג התקלות הפופולריות ביותר רכבים חשמליים בישראל.

מקום ראשון

במקום הראשון הצבנו תקלות הקשורות לחימום המערכות. כאן לרוב סובלים הסוללה, ממיר המתח ומודול ה-PDM.

DC Converter

כל התקלות כשמגיעים לקילומטראז' עד 100 אלף בעיקר קשורות לניצול יתר. לדוגמה, כתוצאה מנסיעות מהירות ותכופות בסוללה יכולים להישרף המגעים. כשזה קורה, הם סופגים עוצמת זרם עד קילו-אמפר!

מקום שני

במקום השני, בעיות הקשורות ישירות לסוללה. אובדן קיבולת, כשל של תאים בודדים, נזק למערכת ניהול הסוללה.

Rechargeable battery

ככלל, הסוללות הן לא בעייתיות, להפך, מאוד אמינות ומתפקדות באופן תקין במשך תקופה ארוכה. לדוגמה, קיבולת הסוללות של טסלה יורדות רק ל-92% כשמגיעים לקילומטראז' של 98 אלף ק"מ. כדאי לקחת בחשבון שכשהסוללה נהרסת, תצטרכו להחליף אותה רק במסגרת טיפול ייעודי, שכן אי-אפשר פשוט להתקין סוללה אחרת ולנסוע, חובה לחבר אותה לרכב דרך התוכנה.

מקום שלישי

במקום השלישי תקלות עם מנוע חשמלי. רעשים, דחיפות, דליפת נוזל קירור.

יונדאי קונה EV ‏2023. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

בדרך כלל, האמצעי המניע העיקרי, המנוע החשמלי, הוא מאוד אמין. פשוט אין בו דבר שיתקלקל, לרוטור אין מברשות והמיסבים שלו יחזיקו זמן רב מאוד.

מקום רביעי

Car air conditioning system

במקום הרביעי בעיות במערכת המיזוג. תקלות במדחס המזגן, דליפת נוזל קירור, בעיות עם חיישני טמפרטורה ולחץ, תקלות בבלוק ניהול בקרת האקלים.

מקום חמישי

Electric transmission

במקום החמישי תקלות בתמסורת. לרוב הן מתרחשות עקב אי החלפת שמן בתיבת ההפחתה בזמן או עומס גבוה מדי על התמסורת.

מקום שישי

Electrical wiring repair

ולבסוף – תיקוני חיווט מכל הסוגים.

רוב התקלות נובעות משימוש לא נכון מצד הבעלים. אם נוהגים באופן רגוע, פשוט לא תדעו צרות. אנחנו לא אומרים שאסור להשתמש בכוח של הרכבים החשמליים ולהאיץ במהירות, פשוט כדאי להשתמש בשיקול דעת.

לסיכום

התחזוקה

כדי למנוע תקלות רציניות, תקחו את הרכב לטיפול שנתי, תעקבו אחר מצב הסוללה, רכיבים חשמליים אחרים והנוזלים השונים. אם הגעתם למוסך המתמחה ברכבים חשמליים, להלן רשימת הטיפולים הבסיסיים שישמרו על תקינות הרכב החשמלי שלכם:

הונדה. ההאצ'בק החשמלי הקטן המבטיח הונדה e חווה פיאסקו
תעקבו אחר מצב הסוללה, רכיבים חשמליים אחרים והנוזלים השונים.
  • כיוון פרונט כל 10 אלף ק"מ (בשל חלוקת המשקל השונה והמשקל הגבוה יותר של הרכב)
  • החלפת אנטיפריז במערכת קירור הסוללה כל 30-40 אלף ק"מ
  • החלפת שמן בתיבת ההפחתה כל 30 אלף ק"מ (שכן זהו אחד מהמנגנונים החשובים ביותר הנתונים לעומס והתבלות גבוהים)
  • בדיקת מצב נוזל הבלמים, החלפה כל 40 אלף ק"מ
הונדה e ‏2019. אורות אחוריים. מיני 5 דלתות, 1 דור
לכוון את אור הפנסים

כמו כן, יש לבדוק את רמת נוזל הקירור במערכת המיזוג ואת מצב מסנן האוויר הפנימי (מומלצת החלפה כל חצי שנה). יש לבצע חיטוי של המאייד, לכוון את אור הפנסים ולהקפיד על עדכוני התוכנה.

יצא לכם לשלוח רכב חשמלי לתיקון?
11 קולות