מותג Baojun שייך למיזם המשותף SAIC-GM-Wuling Automobile (בקיצור SGMW) שכבר שמונה שנים ברציפות מוביל מבחינת המכירות בקרב יצרניות רכב סיניות. SGMW מייצרים רכבים תחת המותגים Wuling ו-Baojun. האחרון משווק כמותג לצעירים, שמציע דגמים מודרניים ובמקביל בעלי מבנה פשוט ומחיר נגיש. כל הדגמים קיבלו עיצוב חיצוני בולט ומפרט אבזו
באוג'ון E300 Plus ‏2022. מרכב, צורה. מיני 3 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

Baojun. מותג לצעירים

באוג'ון E300 Plus ‏2022. מרכב, צורה. מיני 3 דלתות, 1 דור

מותג Baojun שייך למיזם המשותף SAIC-GM-Wuling Automobile (בקיצור SGMW) שכבר שמונה שנים ברציפות מוביל מבחינת המכירות בקרב יצרניות רכב סיניות. SGMW מייצרים רכבים תחת המותגים Wuling ו-Baojun. האחרון משווק כמותג לצעירים, שמציע דגמים מודרניים ובמקביל בעלי מבנה פשוט ומחיר נגיש. כל הדגמים קיבלו עיצוב חיצוני בולט ומפרט אבזור עשיר. אין ספק, המותג המשותף של תאגידי General Motors ו-SAIC שהופיע בשנת 2011 אינו רק החלטה משתלמת, אלא קליעה מוצלחת למטרה, שכן הוא נכנס לעשרת המובילים בשוק הרכב הסיני.

המיזם המשותף שבו הצד האמריקאי מחזיק ב-44%, נוסד בשנת 2002. נכון להיום, SAIC-GM-Wuling השיגה היקף מכירות של 10 מיליון רכבים. החברה משחררת מדי שנה קרוב למיליון כלי רכב ושומרת על הרף הגבוה כבר חמש שנים ברציפות. לחברה שייכים שני מותגים שתחתיו מיוצרים מיניוואנים די פופולריים,Wuling ו-Baojun.

הידעתם?
Baojun 630.

Baojun 630 הפך לרכב הראשון של המותג. ייצורו התחיל בנובמבר 2010. אחד מהדגמים הפופולריים ביותר בסין הוא רכב הפנאי הקומפקטי Baojun 510, עיצובו הבלתי שגרתי משך את עיניי הקהל המקומי, לכן כעת הוא משוחזר בקרוסאוברים החדשים של המותג. בשנת 2017 שוחרר Baojun 530 - רכב פנאי במימדים בינוניים.

משפחת R

Baojun RS-5.

רכב הפנאי החדש Baojun RS-5 שהושק בשנת 2018 הפך לספינת הדגל הטכנולוגית של המותג וסימן את המעבר שלו לשלב ההתפתחות הבא. דרך אגב, המראה החיצוני של הקרוסאברים החדשים נחשבים לפרי יצירתו של המעצב המקומי גאו ג'ניו. לפני כן הוא עבד בחברות Geely ו-General Motors, כיום הוא עומד בראש צוות העיצוב של Baojun במרכז הטכני הסיני PATAC, שאינו חלק מהמיזם המשותף SAIC-GM. דגם Baojun עם העיצוב הדו-קומתי הקשוח, הוצג לראשונה בסתיו שנת 2016.

Baojun RC-6.

בשנת 2019 הופיע דגם Baojun RC-6 החדש: גדול בעל מרכב ליפטבק 5 דלתות. היצרנית עצמה משווה אותו ל-ב.מ.וו X4: רכב פנאי במרכב דמוי-קופה. בין המאפיינים ניתן לציין את מרווח הגחון המכובד בסך 191 מ"מ. במקביל החל הייצור הסדרתי של הואן הקומפקטי RM-5. לאחר מכן הושק הליפטבק הקומפקטי שמתקרב מבחינת המימדים לסקודה אוקטביה וקיבל מפרט אבזור עשיר ואלקטרוניקה מתקדמת.

Baojun RC-5.

כל הדגמים יחד מהווים את משפחת R המייצגת את המותג Baojun שנוצר במקור על-ידי תאגיד General Motors ו-SAIC לייצור רכבים המוניים לא יקרים, בפלח שוק יקר יותר.

משפחת E

כיום Baojun אינה רק מייצרת רכבים פשוטים ושגרתיים במחיר נגיש יחסית, אלא גם רכבים חשמליים קטנטנים שדומים מבחינת המימדים לרכבי סמארט. הענף הזה התפתח בשנת 2017, דגם המקור קיבל את השם Baojun E100, אורכו היה 2,488 מ"מ בלבד. עם זאת, בשוק הסיני הוא לא התקבל בחום: היקף המכירות השנתי לא עלה על 26 אלף יחידות.

Baojun E100.

בשנת 2019 יצא Baojun E200 באורך 2,497 מ"מ שנבדל מקודמו, בראש ובראשונה, בעיצוב, וכבר מצא יותר חן בעיני הציבור: ממאי ועד סוף דצמבר שנת 2019 נמכרו 48 אלף יחידות.

Baojun E200.

בשנת 2020 הופיעו מכוניות המיקרו החדשות Baojun E300 ו-E300 Plus. אם הדגמים E100 ו-E200 צוידו בשני מושבים בלבד, E300 יצא יותר אוניברסלי. Baojun E300 באורך 2,625 מ"מ צויד בשלושה מושבים: המושב האחורי היחיד ממוקם בחלק הימני את המושב הקדמי ניתן להזיז קדימה עד הסוף, מאחורי הנהג ממוקם תא מטען קטן.

Baojun E300 Plus.

Baojun E300 Plus היא גרסה בעלת בסיס גלגלים ארוך וארבעה מושבים. המרחק בין הסרנים הוגדל מ-1,750 עד 2,020 מ"מ, אורך המרכב גדל ל-2,894 מ"מ. בשורה השנייה ישנם שני מושבים מתקפלים צפופים, שעדיין יכולים ליישב נוסעים בגובה ממוצע. במקרה כזה, כמעט ואין תא מטען. רוחב המרכב של שתי הגרסאות הוא כמעט זהה (1647 ו-1655 מ"מ בהתאם), כמו גם הגובה (1588 ו-1595 מ"מ).

…וגם מכוניות עירוניות בלתי שגרתיות אחרות

Baojun KiWi EV.

Baojun אינה מסתקפת בהישגיה וממשיכה לשחרר דגמים מסקרנים במיוחד. בשנת 2020 הופיע רכב חשמלי קומפקטי נוסף, שמשך תשומת לב רבה, במיוחד מצד הנהגות – KiWi EV. כל המרכב שלו מעוטר במדבקות לייזר ובצדיו ממוקמות לוחיות מחזירות אור. גם הגג מעוטר במרכיבים קישוטיים בצורת לב המשרים אווירה רומנטית וחלומית.

האם רכבים חשמליים קטנים מוצאים חן בעינכם?
4 קולות