לראשונה בעולם, צוות שוודי הצליח לחצות את הים התיכון באמצעות סירה חשמלית. זהו הישג חשוב לעתיד התחבורה הימית הידידותית לסביבה. המסע מראה שסירות חשמליות אינן מוגבלות רק לאגמים ונמלים שקטים – הן מוכנות גם לים הפתוח.
סירה חשמלית
AUTOBOOM

הסירה החשמלית הראשונה חצתה את הים התיכון

לראשונה בעולם, צוות שוודי הצליח לחצות את הים התיכון באמצעות סירה חשמלית. זהו הישג חשוב לעתיד התחבורה הימית הידידותית לסביבה. המסע מראה שסירות חשמליות אינן מוגבלות רק לאגמים ונמלים שקטים – הן מוכנות גם לים הפתוח.

הסירה Candela C-8 Polestar Edition פותחה בשיתוף פעולה עם מותג הרכב השוודי Polestar, השייך ל־Volvo Cars (אשר בבעלות התאגיד הסיני Geely), ומצוידת בסוללה בנפח של 69 קוט"ש.

הטווח שלה עומד על 57 מיילים ימיים (105 ק"מ) במהירות של 40 קמ"ש, מה שהופך אותה לסירה החשמלית עם הטווח הארוך ביותר ויכולת הטעינה המהירה ביותר בעולם. תוך 30 דקות בלבד ניתן להטעין אותה עד 80%.

זוהי סירה עם כנפיים תת־ימיות הנשלטות על ידי מחשב. ככל שהמהירות עולה, גוף הסירה מתרומם מעל המים, ורק הכנפיים נוגעות במים – מה שמפחית את צריכת האנרגיה בכ־80% לעומת סירות רגילות.

הסירה עברה 24 מיילים ימיים דרך מצר גיברלטר, מהעיר סוטוגרנדה שבספרד לעיר סאוטה בצפון אפריקה. כל המסע ארך קצת יותר משעה. המשמעות: מהירות הדומה לזו של מעבורות מהירות רגילות, אך עם צריכת אנרגיה נמוכה יותר וללא פליטות מזהמות.

לכל המעבר הלוך וחזור דרך מצר גיברלטר נדרשו רק 40 קוט"ש של אנרגיה – בעלות כוללת של כ־8 אירו בלבד.

לשם השוואה: סירה בנזין צורכת עבור אותו מרחק כ־50 ליטר דלק, שעלותו כ־90 אירו.

התוצאה – חיסכון של פי 10 ויותר רק בדלק, שלא לדבר על הפחתה משמעותית בעלויות תחזוקה ובפליטת מזהמים.

עקוב אחרינו בטלגרם. זה נוח ומהיר