
הגיע לישראל יונדאי טוסון הייבריד לא שגרתי: מרכב מוארך, תא נוסעים מרווח, מערכת הנעה עוצמתית והנעה כפולה
בישראל מוצע יונדאי טוסון בגרסה הקצרה המיועדת לשוק האירופי, אך עבור השוק האמריקאי והקוריאני הוכנה גרסת קרוסאובר מוארכת עם מרכב מוגבה, תא נוסעים מרווח יותר ותא מטען גדול יותר, מערכת היברידית עוצמתית בהספק של 230 כ"ס והנעה כפולה. כעת, יונדאי טוסון הייבריד מסוג זה זמין גם בישראל.
יונדאי טוסון הייבריד 4×4 החדש מוצע בישראל בארבע רמות גימור. מחיר הדגם הבסיסי מתחיל ב-199,900 ש"ח (כל המחירים המוזכרים אינם כוללים אגרת רישוי נכון ליוני 2025). לשם השוואה: המתחרה הקרוב ביותר, טויוטה ראב4, יקרה ב-10,000 ש"ח יותר.

נזכיר כי הדור הרביעי של יונדאי טוסון עבר מתיחת פנים בסוף 2023: השינויים החיצוניים היו מינוריים, אך הפנים עבר מהפכה של ממש, עם תוספת של מערכות בטיחות מתקדמות. הגרסה המחודשת הגיעה לישראל ביולי 2024 עם מנוע טורבו 1.6 ליטר בהספק של 160 כ"ס ו-4 רמות גימור. המחיר אז התחיל מ-184,900 ש"ח, והיום הדגם הבסיסי מתחיל מ-188,500 ש"ח.
עיצוב חיצוני
הקרוסאובר המוארך שמר על המראה והפרופורציות המוכרות, ואין הבדל חיצוני לעומת הגרסה הקצרה. ההבדל הוא רק בממדים. יונדאי טוסון הייבריד שיועד לשוק הקוריאני והאמריקאי עוצב מלכתחילה להיות גדול יותר, כדי להתחרות בטויוטה ראב4 וקיה ספורטאז’ הייבריד.
אורכו 4640 מ"מ ובסיס גלגלים של 2755 מ"מ – ארוך ב-130 מ"מ מהגרסה הרגילה. בסיס הגלגלים שגדל ב-75 מ"מ יצר תוספת של 50 מ"מ למרווח הרגליים מאחור. תא המטען בנפח 610 ליטר – תוספת של 95 ליטר. מרווח הגחון הוגדל ב-40 מ"מ ועומד על 210 מ"מ, נתון המעניק יכולת עבירות טובה יותר.
תא נוסעים וציוד
תא הנוסעים בדגם המוארך של יונדאי טוסון הייבריד 4×4 מרווח יותר, אך העיצוב הפנימי זהה לגרסה הרגילה. ברמות הגימור המתקדמות מותקנת תצוגה מעוגלת משולבת עם שני מסכים בגודל 12.3 אינץ' – ללוח המחוונים ולמערכת המדיה עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. בדגם הבסיסי המסכים מופרדים, והמחוונים קטנים יותר. יש חיבורי USB-C מקדימה ומאחור.
כל הרמות כוללות כסטנדרט: בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ותחום צולב מאחור עם בלימה, מערכת יציאה בטוחה, התראה על נוסעים שנשכחו, ניטור עייפות נהג, אור גבוה אוטומטי ועוד. ברמה הגבוהה ביותר יש גם מערכת למניעת התנגשות בעת חניה ושליטה מרחוק בעזרת שלט.
מערכת הנעה ומתלים

יונדאי טוסון הייבריד 2025 מצוידת במערכת היברידית המבוססת על מנוע טורבו 1.6 ליטר (178 כ"ס), מנוע חשמלי (64 כ"ס) ותיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים ללא ממיר מומנט. ההספק המשולב – 230 כ"ס ו-374 נ"מ. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות, מהירות מרבית של 185 קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת לפי נתוני יצרן: 14.9 ק"מ לליטר. ההנעה הכפולה HTRAC, בורר מצבי שטח ומערכת e-Motion לניהול דינמי כלולים כסטנדרט.
רמות גימור ומחירים

בישראל מוצע יונדאי טוסון הייבריד AWD ב-4 רמות גימור:
- Pure (בסיסית): חלונות כהים, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות אחוריות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני אור וגשם, חישוקי 17 אינץ' ועוד. מחיר – מ-199,900 ₪
- Executive (ביניים): תוספת של גג פנורמי, טעינה אלחוטית וחישוקי 19 אינץ'. מחיר – מ-212,900 ₪
- Ultimate (מתקדמת): פנסים אחוריים LED, ריפוד עור, צמד מסכים, מראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרון לנהג, תאורה פנימית צבעונית ועוד. מחיר – מ-229,900 ₪
- Excellence (הבכירה): מערכת סאונד של BOSE, תצוגת שטחים מתים על לוח המחוונים, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות היקפיות 360 מעלות. מחיר – מ-248,900 ₪