
דגמי החשמל החדשים של טויוטה bZ Woodland לצפון אמריקה ו-Toyota bZ4X Touring לשווקים אחרים
החידוש הגלובלי של המותג היפני הוא למעשה "אח תאום" של הקרוס-יוניברסל החדש שהוצג לאחרונה, Subaru Trailseeker, שהוא למעשה גרסה מוארכת של Subaru Solterra. בצפון אמריקה יופיע הדגם החשמלי החדש של טויוטה בשם bZ Woodland, ובשווקים היפני והאירופי הוא יושק בשם bZ4X Touring.
שני הדגמים החשמליים של טויוטה יופיעו למכירה בתחילת שנת 2026, והמחירים יתפרסמו סמוך למועד ההשקה.
הרכב החשמלי ההמוני הראשון של המותג היפני Toyota bZ4X הוצג לראשונה בסתיו 2021. מעט לאחר מכן הופיעה הגרסה התאומה מבית סובארו בשם Solterra. במרץ 2025 עודכן הדגם bZ4X. באמצע אפריל הושקה גרסה מוארכת וקשוחה – הקרוס-יוניברסל Subaru Trailseeker. במאי הוכרזה הגרסה הצפון-אמריקאית של bZ4X תחת שם שונה – Toyota bZ Woodland, שהיא למעשה העתק של Trailseeker. באירופה וביפן ייקרא הקרוס-יוניברסל bZ4X Touring. כאלה הם שיתופי הפעולה המבלבלים...
עיצוב חיצוני
הדגמים החדשים של Toyota bZ Woodland לצפון אמריקה ו-Toyota bZ4X Touring לאירופה ויפן נראים זהים לחלוטין. ההבדלים לעומת bZ4X המחודש הם בפרטים הקטנים: פתח אוויר שונה בפגוש הקדמי התחתון, ספוילר אחורי, דיפיוזר כסוף, ופנסים אחוריים שונים המחוברים זה לזה ברצועת אור לכל רוחב דלת תא המטען. אם כל חלקי הצד של גרסת הבסיס צבועים בצבע המרכב, לגרסאות החדשות נוספו אלמנטים שחורים: מראות הצד, אנטנת "סנפיר כריש" ומסילות הגג – כולם בצבע שחור. גם חישוקי הגלגלים מקוריים בקוטר 18 אינץ'.
ההבדל המרכזי בין הגרסאות החדשות ל-bZ4X הרגיל הוא אורך גדול יותר ב-140 מ"מ – 4830 מ"מ בסך הכל, אך בסיס הגלגלים נשאר זהה – 2850 מ"מ. בנוסף, הגובה עלה ב-20 מ"מ, מה שאיפשר להגדיל את נפח תא המטען ביותר משליש: לגרסה האירופית קיבולת של 600 ליטר, ולגרסה האמריקאית – 850 ליטר.
פנים הרכב וציוד
תא הנוסעים של Toyota bZ Woodland ו-bZ4X Touring כולל מסך מגע בגודל 14 אינץ' כמפרט סטנדרטי. כמו כן, מותקנים חימום למושבים הקדמיים, משטח כפול לטעינה אלחוטית, ומערכת שמע עם 6 רמקולים. בגרסאות היקרות יותר יתווספו 9 רמקולים, גג זכוכית פנורמי ואוורור למושבים הקדמיים.
מנועים וגרסאות

הבסיס לדגמים החדשים הוא אותה פלטפורמת e-TNGA הישנה. ה-Toyota bZ Woodland האמריקאית תוצע רק עם הנעה כפולה. ה-Toyota bZ4X Touring האירופאית תוצע בשתי גרסאות:
- גרסת בסיס עם הנעה קדמית: מנוע חשמלי אחד קדמי בהספק 224 כ"ס
- גרסת על עם הנעה כפולה: מערכת דו-מנועית עם הספק כולל של 380 כ"ס
בלי קשר לגרסה, הקרוס-יוניברסל מצויד בסוללת הנעה בקיבולת של 74.7 קוט"ש. טווח הנסיעה של bZ4X Touring טרם נחשף, ואילו של Toyota bZ Woodland עומד על 418 ק"מ (לפי תקן EPA).