לקסוס RZ קיבל גרסה חדשה עם הנעה קדמית: פחות כוח, יותר טווח
הקרוסאובר החשמלי לקסוס RZ מוצע בישראל בגרסה הבכירה היחידה עם הנעה כפולה 450e, שמפיקה 313 כ"ס. בדצמבר 2023 ההיצע התרחב: הגרסה הבסיסית החדשה RZ 300e קיבלה הנעה קדמית ומנוע חשמלי אחד. יש לה פחות כוח, אבל יותר טווח נסיעה. הדגם החדש יופיע בשוק בשנת 2024.
לקסוס RZ הוא הקרוסאובר החשמלי הראשון של לקסוס שנבנה על פלטפורמת eTNGA, מה שמאחד אותו עם ה-"Beyond Zero" הראשון מבית טויוטה, טויוטה bZ4X. אבל בשונה ממנו, הלקסוס מייצר הספק גבוה יותר (313 כ"ס לעומת 217) ומציע אבזור יוקרתי
לקסוס RZ 450e הבכיר מצויד במערכת הנעה כפולה Direct4 ובשני מנועים חשמליים (אחד בכל סרן): הקדמי מפיק 204 כ"ס, האחורי – 109 כ"ס, בסך הכל – 313 כ"ס ו-435Nm. סוללה בקיבולת 71,4 קוט"ש מאפשרת לעבור עד 450 ק"מ בין טעינות. המחיר של גרסה זו בישראל מתחיל ב-449,990 ₪ (כולל אגרת רישוי, נכון לדצמבר 2023).
בדצמבר 2023 השיקה לקסוס בשוק היפני הביתי את גרסת הכניסה החדשה RZ 300e. ההבדל העיקרי שלה הוא היעדר מנוע חשמלי אחורי. בסרן הקדמי מותקן אותו מנוע כמו בגרסה בעלת הנעה כפולה: 204 כ"ס ו-265Nm. גם הסוללה לא הוחלפה: הקיבולת היא 71,4 קוט"ש.
אבל פחות כוחות סוס ומשקל מופחת בכ-100 ק"ג אפשרו להגדיל את טווח הנסיעה על טעינה בודדת ל-599 ק"מ במחזור WLTC (עם חישוקי R18 סטנדרטיים, אם מותקנים ג'נטים R20 האופציונליים, הטווח מתקבל נמוך יותר).
המאפיינים הדינמיים של ה-RZ 300e עם הנעה קדמית טרם נחשפו. אבל כבר ידוע שגרסת הכניסה החדשה תקבל כיול מתלים אחוריים אחר כדי להעניק לקרוסאובר רמת נוחות מוגברת וזריזות רבה יותר על הכביש.
פנקס ההזמנות ללקסוס RZ 300e החדש כבר פתוח ביפן, שם המחיר מתחיל ב-8.2 מיליון ין (כ-55,750 דולר) – מה שזול ב-7% בהשוואה לקרוסאובר עם הנעה כפולה
בעתיד, היפנים לא רק מתכננים להביא את לקסוס RZ 300e החדש לכל השווקים בהם כבר קיים ה-RZ הדו-מנועי הבכיר, אלא גם להרחיב את גיאוגרפיית השיווק של המשפחה במדינות שונות. וזה אומר שהגרסה הבסיסית תופיע גם בישראל.