מכונית השנה באירופה: שתי "סיניות" בגמר
ועדת Car of the Year פרסמה את רשימת המועמדים הסופיים בתחרות "מכונית השנה באירופה 2024". לגמר עלו שני רכבים סיניים חשמליים: הסדאן BYD סיל והקרוסאובר וולוו EX30 (המותג השוודי שייך לתאגיד הסיני ג'ילי). הזוכה יוכרז ב-26 בפברואר 2024 בתערוכת הרכב בז'נבה.
כל המשתתפים שעלו לגמר הינם "מחושמלים" בצורה כזו או אחרת – או מכוניות חשמליות גרידא, או היברידיות, או משפחה הכוללת גרסאות "ירוקות"
ברשימה הראשונית היו 4 דגמים סיניים נוספים: שלושה מהם מבית BYD ועוד אחד מבית NIO, אך אף אחד מהם לא הגיע לגמר. בין מועמדים נוספים – 3 דגמים ממותגים אירופאים (ב.מ.וו, פיג'ו, רנו), אחד מקוריאה ואחד מיפן (קיה וטויוטה). בסך הכל 28 דגמים התחרו על תואר המכונית הטובה ביותר באירופה. מעניין שמותגים אירופאים נכבדים כמו פיאט, פולקסווגן ואפילו מרצדס לא עלו לגמר.
כדי להשתתף בתחרות, על הרכב להיות חדש, כלומר, ההשקה התקיימה במהלך השנה הקלנדרית לפני מועד הכרזת הזוכה. בנוסף, הדגם חייב להימכר לפחות בחמישה שווקים באירופה. העונה, המכונית הטובה ביותר נבחרת על-ידי חבר שופטים המורכב מ-59 עיתונאי רכב מ-22 מדינות.
בשנה שעברה בפרס זכה הקרוסאובר הקומפקטי ג'יפ אוונג'ר, הג'יפ החשמלי הראשון והג'יפ הראשון שפותח במיוחד עבור אירופה. במקום השני היה המיניוואן החשמלי פולקסווגן ID.Buzz. ובמקום השלישי הקרוסאובר החשמלי ניסאן אריה
קבלו את העולים לגמר תחרות "מכונית השנה 2024"!
BYD סיל
BYD סיל היא מכונית מנהלים חשמלית, הדגם השני ממשפחת Marine, ששמו מתפרש כ"כלב ים". המכונית מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של הדור השלישי (e3.0), בה השתדלו ליישם את כל הטכנולוגיות העדכניות ביותר. מומחים רבים טוענים כי "כלב הים" הסיני כבר מאיים ישירות על טסלה והמודל 3 שלה, לכל הפחות בשוק הפנימי של סין. BYD סיל אפילו דומה למתחרה הראשית. מוצעות שתי מערכות הנעה בהספק 313 כ"ס או 530 כ"ס, טווח הנסיעה בין טעינות לפי WLTP הוא מ-520 עד 570 ק"מ (תלוי בגרסה).
וולוו EX30
וולוו EX30 הוא קרוסאובר חשמלי לחלוטין מבית וולוו שיצא ביוני 2023. ה-EX30 הקומפקטי מבוסס על פלטפורמת EV מקורית וממוצב בתור דגם הכניסה בקו הקרוסאוברים של היצרנית. הודות למיגון המוגבר של תא הסוללה, המבנה המחוזק וחבילת מערכות הבטיחות המורחבת, EX30 מבטיח להפוך לאחד הרכבים הבטיחותיים ביותר בסביבה העירונית.
ב.מ.וו סדרה 5
במאי 2023 יצא הדור השמיני של ב.מ.וו סדרה 5, שגדול משמעותית מקודמו, וגם שונה מאוד במראה: הסדאן קיבל עיצוב חדש, תא נוסעים "טבעוני" כמעט ללא כפתורים פיזיים, מולטימדיה מתקדמת ועוזרים אלקטרוניים חדשים, כולל מערכת סיוע בחניה כבר באבזור הבסיסי. ההיצע מכיל גרסאות היברידיות פלאג-אין, וכן גרסאות i5 חשמליות. i5 M60 xDrive הבכירה עם שני מנועים והנעה כפולה המפיקה 601 כ"ס ו-820 Nm, מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות – אפילו מהר יותר מ-BMW X5 M.
פיג'ו 3008
בספטמבר 2023 התקיימה הפרמיירה הרשמית של הדור השלישי לקרוסאובר הצרפתי הפופולרי. פיג'ו 3008 החדש עבר שינוי מהותי: מקרוסאובר קלאסי עם מנוע בעירה פנימית הוא הפך לפאסטבק-SUV מסוגנן (כך מכנה אותו היצרנית) בעל מערכות הנעה חשמליות והיברידיות. גרסת הטווח הארוך מסוגלת לעבור 700 ק"מ בין טעינות.
רנו סניק E-Tech
המיניוואן רנו סניק נשלח לפנסיה ב-2022, אך המותג הצרפתי החליט לא לנטוש את השם החשוב עבור האירופאים. סניק חזר בתור קרוסאובר חשמלי – רנו סניק E-Tech, שנוצר על בסיס הקונספט Scenic Vision. כאן סיפרנו למה לצפות מסניק E-Tech החדש.
קיה EV9
קיה EV9 הוא הקרוסאובר החדש והגדול ביותר של קיה להיום שנחשף רשמית בסוף מרץ של 2023. הרכב החשמלי באורך יותר מ-5 מטר עם 3 שורות מושבים ו-7 מקומות מבוסס על פלטפורמת 800 וולט החשמלית המודולרית E-GMP המאפשרת לקרוסאובר לתמוך בטעינה מהירה בהספק עד 350 קילוואט. טעינה שתספיק ל-240 ק"מ תיקח בערך 15 דקות. לגימור תא הנוסעים השתמשו בחומרים ידידותיים לסביבה, בין היתר בחומרים מן הצומח. על הפאנל הקדמי ממוקם מסך מאוחד של לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, כל אחד בגודל "12,3. כל הגרסאות מגיעות עם בקרת שיוט אדפטיבית.
טויוטה C-HR
טויוטה C-HR הקומפקטי פותח במיוחד עבור השוק האירופאי וכתוצאה הפך ללהיט אמיתי. הדור השני הוצג בסוף יוני 2023. הדגש העיקרי על העיצוב הבולט ומערכות ההנעה הידידותיות לסביבה נשמר. לראשונה בהיסטוריה, C-HR החדש יוצע לא רק עם גרסאות היברידיות רגילות, אלא יהפוך גם להיבריד פלאג-אין. העיצוב החיצוני ממש משדר תדמית מודרנית ודינמית, והגג הפנורמי לא מאפשר לקרניים אולטרה סגולות לחדור פנימה. ניתן לפתוח את הדלתות, להפעיל את המנוע ולשלוט במערכת החניה מרחוק. הריפוד מבוצע מחומרים ממוחזרים ידידותיים לסביבה. ורכב כזה כבר נמכר בישראל – המחיר מתחיל ב-169,990 ש"ח!