טסלה סייברטראק הסדרתי: נחשפו המחירים והמפרט הטכני
ב-30 בנובמבר 2023 טסלה ואילון מאסק הציגו את הטנדר החשמלי המיוחל סייברטראק, בעל העיצוב הייחודי ומרכב חסין כדורים. העותקים הראשונים שהורכבו במפעל הגיגה בטקסס נמסרו באופן חגיגי ללקוחות, והכי חשוב, סוף-סוף נחשפו המחירים והמפרט הטכני.
חיכינו לו כל-כך הרבה זמן! אב הטיפוס של סייברטראק הוצג לראשונה ב-2019. אז טסלה הבטיחה להתחיל בייצור בסוף שנת 2021, אך התברר שמבנה הטנדר הוא כה מורכב שהוצלח להרכיב את האצווה הראשונה רק בקיץ של 2023.
בפרמיירה של אב הטיפוס צוין מחיר של 39,9 אלף דולר תמורת הגרסה הבסיסית. מאוחר יותר מאסק הכריז על עליית המחירים עקב מחסור בשבבים, התייקרות חומרי גלם והאצת האינפלציה העולמית
בפרק הזמן שבין חשיפת אב הטיפוס לשחרור דגם הייצור, טסלה קיבלה למעלה מ-2,1 מיליון הזמנות עבור טנדר הפלא שלה (היה אפשר לבצע הזמנה מראש תמורת הפקדה של 100 דולר בלבד). לכן, התור הנוכחי של המעוניינים בסייברטראק נמתח ל-5 שנים.
טסלה סייברטראק החדש יורכב במפעל בטקסס שבו מותקנים שני מכבשי 9,000 טון Giga Press המסוגלים ליצוק חלקי מרכב גדולים כחלק אחד. הציוד המהפכני הופיע לראשונה במפעל של הטנדר ומאוחר יותר הוא ישמש להאצת והפשטת תהליך ההרכבה של דגמים אחרים מאת טסלה.
עיצוב, מרכב ושאסי
העיצוב הפנטסטי לא השתנה. בדלתות מותקנים חלונות חזקים ללא מסגרת, שאינם מפחדים מאבנים. אין ידיות דלת חיצוניות, הדלתות נפתחות באמצעות כפתורי מגע על הקורות המרכזיות. על חישוקי R20 בעלי טסות הגנתיות מולבשים צמיגי שטח 35 אינץ'. כל הטנדרים יוצאים מהמפעל בצבע כסף מט טבעי (אין אפשרות צביעה). מידות: אורך – 5,682 מ"מ, רוחב – 2,200 מ"מ, גובה – 1,791 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים הוא 3,81 מטרים מרשימים.
טסלה סייברטראק הסדרתי, כמובטח, קיבל מרכב מפלדת אל-חלד משוריינת שיכול לעמוד בפני יריות מנשק קל. השמשות, לפי טסלה, יכולות לעמוד בפני פגיעת כדור בייסבול שעף במהירות של 110 קמ"ש. בנוסף, החברה מציינת כי השמשות מספקות בידוד רעשים "יוצא מן הכלל".
מהסרטון המודגם של התנגשות חזיתית בקיר במהירות של 56 קמ"ש, ברור שחלקו הקדמי של הסייברטראק מתקפל וסופג אנרגיה, כנראה הוא מיוצר מפלדה רכה יותר, ולא שריון, כמו בדפנות. במבחן התנגשות צידית הטנדר כמעט ולא סבל נזק
הודות למערכת ההיגוי הכפול, רדיוס הסיבוב של הטנדר קטן יותר מזה של טסלה מודל S. ההגה אינו קשור מכנית לגלגלים. מתלי האוויר האדפטיביים מאפשרים לכוונן את מרווח הגחון בטווח בין 305 ל-443 מ"מ. הגחון השטוח מספק לא רק זוויות מרכב מצוינות, אלא גם תורם לאווירודינמיקה: cx = 0,335.
תא נוסעים ואבזור
תא הנוסעים מיועד לחמישה ומעוצב בצורה מינימליסטית במיוחד, אך האבזור הוא עשיר למדי: מערכת שמע עוצמתית בת 15 רמקולים, כולל 2 סאבים, שני מדפים עם טעינה אלחוטית, מסך רב-תכליתי ענקי בפאנל הקדמי בגודל "18,5 לשליטה בכל הפונקציות ומסך בידור נפרד בגודל "9,4 לנוסעים בשורה השנייה, שקעי USB לטעינה מהירה עד 65 וואט.
הגג מעל הנוסעים מאחור הוא שקוף. הקצה הרוחבי של הגג מצויד ב"נברשת" לד, החלון האחורי קיבל וילון מתקפל עמיד. הנפח היעיל של הארגז – 3,42 קוב, עם זאת, מלפנים יש תא מטען קומפקטי ננעל, ובתוך הארגז – מרחב נסתר מתחת לרצפה. ישנם מספר שקעים לחיבור מכשירים חיצוניים בהספק כולל עד 11,5 קילוואט, כושר ההעמסה של הטנדר – 1,134 ק"ג.
רשימת האופציות המלאה טרם פורסמה, אבל סביר שאוטופיילוט יכלל בה. בנוסף לכך, יוצעו אביזרים שונים, כמו אוהל BaseCamp המקורי, וכן פנקציות מיוחדות כמו Beast Mode ("מצב חיה")
מנועים, גרסאות ומחירים
טסלה סייברטראק שנת 2024 יוצע בשלוש גרסאות.
הגרסה הבסיסית עם מנוע אחורי Rear-Wheel Drive תעלה 60,990 דולר, היא תצא לשוק רק בשנת 2025. טנדר כזה מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6,5 שניות, טווח הנסיעה בין טעינות – 402 ק"מ לפי EPA, כושר הגרירה המרבי – 3,402 ק"ג. שאר המאפיינים של גרסת Rear-Wheel Drive לא ידועים.
הגרסה הדו-מנועית All-Wheel Drive תעלה החל מ-79,990 דולר. ההספק הכולל – 600 כ"ס. טנדר כזה שוקל 2,995 ק"ג ומסוגל לסחוב נגרר במשקל עד 4,990 ק"ג. האצה ל-100 קמ"ש לקוחת 3,9 שניות, המהירות המרבית היא 180 קמ"ש. קיבולת הסוללה טרם נחשפה, אך טווח הנסיעה המובטח הוא 547 ק"ג, עם אופצית Range Extender הטווח מגיע ל-756 ק"מ. הספק הטעינה המרבי – 250 קילוואט. תוך 15 דקות ניתן להגדיל את טווח הנסיעה בכ-291 ק"מ.
אופצית Range Extender הוא בלוק סוללות חיצוני נוסף המותקן מאחורי הקבינה
הגרסה התלת-מנועית הבכירה Cyberbeast עולה החל מ-99,990 דולר. הספק יחידת הכוח – 845 כ"ס, טנדר כזה מסוגל להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 2,6 שניות בלבד, המהירות המרבית שלו היא 209 קמ"ש. משקל עצמי – 3,107 ק"ג, כושר גרירה מרבי – 4,990 ק"ג. טווח הנסיעה בין טעינות – 515 ק"מ, עם אופצית Range Extender – 708 ק"מ.