טויוטה בישראל: 3 דגמים חדשים ידועים, דגם חשמלי חדש לא מוכר ועוד תוכניות לעתיד
נציגי טויוטה בישראל סיכמו את תוצאות השנה החולפת וחשפו את התוכניות לקראת השנה הקרובה. בשנת 2024 נפגוש 3 דגמים חדשים, אך כבר מוכרים לנו כך או אחרת, וקרוסאובר חשמלי קומפקטי חדש לחלוטין שיגיע לראשונה לישראל!
באירוע הרשמי שהתקיים ביום ראשון האחרון, ב-12/03/2023, נציגי טויוטה ישראל ויוניון מוטורס, היבואנית הבלעדית של המותג היפני בישראל, שיתפו חדשות מרגשות וענו על השאלות של כתב אוטובום
התוצאות של 2023
אכן, השנה החולפת לא הייתה ורודה כצפוי, המלחמה שיבשה את התוכניות המקוריות. אבל החיים ממשיכים. בנימה חיובית – כל הדגמים המיובאים לארץ מצוידים ב-100% במערכות בטיחות אוטונומיות. "זו עבורנו גאווה גדולה", אמר איתי חיון לוין, סמנכ"ל מכירות ומוצר בטויוטה ישראל. היעד האסטרטגי של טויוטה "בטיחות מעל הכל" – "מומש במלואו" בישראל, "מרכבים קלים ועד מסחריים".
לפי דו"ח איגוד יבואני הרכב בישראל, תוצאות 9 החודשים הראשונים של 2023 מראות כי טויוטה נמצאת במקום השלישי מבחינת כמות הרכבים המיובאים לישראל
יותר מכך, יוניון מוטורס מציינת כי 85% מדגמי טויוטה המשווקים בישראל מגיעים עם מערכות הנעה אלטרנטיביות (היברידיות וחשמליות), כלומר, ניכרת הדאגה לאיכות הסביבה בארצנו.
על שאלתו של כתב אוטובום בנוגע להגברת הלחץ מצד מותגי רכב סיניים, איתי חיון לוין השיב שטויוטה לא מפחדת מתחרות. הוא מודה שהסינים "הם מתחרים ראויים", אך מאמין שמוצרי התאגיד היפני הם בעלי "ערך גבוה יותר" ומתאימים לאותם לקוחות המייחסים חשיבות ל"יחסי שירות לטווח ארוך ואמינות הרכב".
הרמז ברור – הסינים עם הגדג'טים הזולים שלהם באים והולכים, אבל טויוטה האמינה הייתה ותמשיך להיות. זוהי רק הפרשנות שלנו, אל תשפטו. עם זאת, איתי חיון לוין בחר לא לדבר על דאמפינג המחירים מצד סין והסיכויים לירידת מחירי המכוניות היפניות.
בשנת 2023 טויוטה ישראל הביאה לארץ שלושה דגמים חדשים:
טויוטה קורולה
לקראת סוף אפריל 2023 החלו לייבא לישראל את הגרסה המעודכנת של הדור ה-12 למכונית הסדאן הפופולרית. בוצעה מתיחת פנים חיצונית קלה, מערכת המולטימדיה עברה מודרניזציה, הוסיפו לוח מחוונים דיגיטלי והרחיבו את מפרט מערכות הבטיחות TSS 3.0. אבל הדבר הכי חשוב – עודכנו יחידות הכוח ההיברידיות וכתוצאה מכך שופרה הדינמיקה של המכונית. קורולה החדשה מוצעת בישראל עם מערכת היברידית דור 5 על בסיס מנוע 1.8 ליטר: ההספק גדל מ-122 ל-140 כ"ס. המולטימדיה החדשה כוללת תמיכת Android Auto ו-Apple CarPlay, תפעול קולי ועדכון OTA.
הידעתם שקורולה היא מכונית הסדאן הפופולרית ביותר בעולם? מאז שנת 1966 יוצרו יותר מ-50 מיליון יחידות!
בשנת 2022 הגרסה ההיברידית של טויוטה קורולה קטפה את תואר המכונית האמינה ביותר בעולם. המכונית תפסה את המקום הראשון בדירוג האמינות עם תוצאה מרבית של 93 נקודות.
טויוטה היילקס GR ספורט
אירוע חשוב נוסף בשנה החולפת הייתה הגעתה לישראל של גרסת GR ספורט העוצמתית של הטנדר טויוטה היילקס. לדברי נציגי טויוטה, היילקס GR ספורט המוכן לאתגרים רציניים לא רק מציע "עיצוב חיצוני מרשים", אלא גם מדגים "סטנדרט חדש של ביצועים", מספק "התנהגות כביש ושטח עוצמתית ונהיגה יציבה ובטוחה".
לפי נתוני משרד התחבורה, כ-90% מטנדרי טויוטה היילקס שעולים על הכביש ב-20 השנים האחרונות עדיין נמצאים במצב תקין
הטנדר האגדי של טויוטה מוצע בישראל בגרסאות לכל טעם: עם הנעה אחורית או כפולה, מנועים שונים, כולל גרסת "סהרה" החזקה עם מנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 2.8 ליטר המפיק 204 כ"ס. טויוטה היילקס GR ספורט מצויד באותו המנוע כמו גרסת "סהרה", אך תיבת 6 הילוכים האוטומטית עברה כיול לנהיגה אגרסיבית יותר: נעילת ממיר מומנט מופעלת מוקדם יותר מאשר בטנדר הסטנדרטי. בנוסף לכך, יש הילוך כוח.
טויוטה C-HR
בשנת 2023 לארץ הגיע הדור החדש של הקרוסאובר המסוגנן הפונה לקהל הצעיר. בנוסף למראה מהפכני, הדור השני של טויוטה C-HR מציע תא נוסעים חדש, רשימה מורחבת של אופציות מודרניות וחבילת מערכות בטיחות מתקדמות מעודכנת. אצלנו יציעו 2 גרסאות היברידיות. המערכת ההיברידית דור 5 מפיקה הספק גבוה יותר, אך צורכת פחות דלק.
לדברי היצרנית, ה-C-HR החדש שם דגש חזק מאי-פעם על ייצור ידידותי לסביבה ומפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלו בזכות שימוש בחומרים ממוחזרים וצמצום פליטות הפחמן במהלך הייצור.
כבר סיפרנו בפירוט על הדור החדש של C-HR. לראשונה בהיסטוריה, הקרוסאובר יוצע לא רק עם גרסאות היברידיות רגילות, אלא יהפוך גם להיבריד פלאג-אין. בראיון בלעדי למגזין אוטובום, אמר איתי חיון לוין כי היבוא של C-HR היברידי פלאג-אין לישראל אינו מתוכנן בשל "חוסר כדאיות כלכלית"; יוניון מוטורס "לא רואה שוק למוצר כזה" בישראל.
תוכניות לשנת 2024
בשנת 2024 יוניון מוטורס תשיק בישראל 3 דגמים חדשים, אך כבר מוכרים לנו כך או אחרת: הדור החדש של רכב השטח לנד קרוזר, הדור החדש של סדאן קאמרי ורכב חדש בשוק שלנו – המסחרית הגדולה פרואייס מאקס: השקתו של הנציג החדש בקו ProAce התקיימה בנובמבר 2023.
יתר על כן, בישראל יופיע דגם חדש לחלוטין! הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי, הידוע כרגע תחת שם הקוד SUV-B, הוצג עד כה בתור הקונספט Toyota Urban SUV. הוא אמור להפוך לדגם החשמלי הזול ביותר בהיצע החברה!. החברה עצמה ממצבת אותו בתור SUV "עממי", המיועד בראש ובראשונה לשימוש עירוני, כפי שמרמז שמו: Urban – עירוני/אורבני.
עד שנת 2026 טויוטה מתכננת להשיק בישראל 6 דגמים חשמליים חדשים, תוך יצירת נוכחות בכל אחד מפלחי רכבי הנוסעים החשובים. אחד מהם נפגוש בארץ כבר ב-2024!
טויוטה לנד קרוזר 250
לישראל יגיע טויוטה לנד קרוזר 250 (במדינות אחרות ידוע בתור פראדו), הדור החמישי החדש של רכב השטח שיוצע בשתי גרסאות עם עיצוב רטרו, תא נוסעים ענקי, מגוון מנועים רחב, כולל היבריד עוצמתי על בסיס מנוע טורבו, שלדת סולם ותיבת העברה. לנד קרוזר החדש חוזר לשורשים: הוא ממוצב בתור פתרון פרקטי ותועלתי לשימוש יומיומי. יחד עם זאת, טויוטה טוענת כי הדור החדש של רכב השטח השתפר מכל בחינה.
מסירות הדור החדש של לנד קרוזר לישראל יחלו במחצית השנייה של שנת 2024
לנד קרוזר 250 החדש שמר על על ה"גנים" הייחודיים של קודמו ואף חזר לשורשיו במראה החיצוני: כולו קשוח ו"ריבועי". אולם מדובר בדגם חדש לגמרי! הוא מבוסס על פלטפורמת ה-TNGA-F החדשה, המספקת קשיחות מרכב גבוהה יותר ב-30% וכושר עבירות גבוה מאי פעם. כרגע לא ידוע איזו גרסה בדיוק תגיע לישראל.
טויוטה פרואייס מקס
טויוטה פרואייס מקס הוא דגם חדש לחלוטין (ולא רק עבור ישראל) המרחיב את סל הדגמים המסחריים של טויוטה בארץ. הוואן הגדול, תוצר נוסף של שיתוף פעולה עם קבוצת סטלנטיס, פותח סגמנט חדש עם כושר העמסה של מעל 3,5 טון. המסחרית מוצעת עם שני בסיסי גלגלים ושלוש אפשרויות אורך וגובה. הקיבולת המרבית של הדגם היא 17 קוב. בנוסף, מוצעת גרסת שלדה "ערומה" עם תצורות קבינה שונות (1 או 2 שורות) וציוד שונה.
היבוא של פרואייס מקס לישראל יחל בסוף שנת 2024
מובהר כי חבילת מערכות העזר האלקטרוניות תהיה הטובה ביותר או בין הטובות בקטגוריה. עד כה, נחשפה רק הגרסה החשמלית: היא מצוידת בסוללת בקיבולת 110 קוט"ש המספקת עד 420 ק"מ של טווח בין טעינות (לפי שיטת WLTP). באמצעות מטען מהיר בהספק 150 קילוואט, מילוי הסוללה ל-80% יקח פחות משעה.
טויוטה קאמרי
בשנת 2024 יגיע לישראל הדור התשיעי החדש של טויוטה קאמרי. למכונית הסדאן היפנית הפופולרית העניקו עיצוב שונה, הוסיפו אופציות אבזור מודרניות, התקינו מערכות היברידיות דור 5 חדשות ואת מערכת הבטיחות Safety Sense בגרסת 3.0. לראשונה תופיע גרסה היברידית עם הנעה כפולה.
הדור החדש של טויוטה קאמרי צפוי לנחות בישראל במחצית השנייה של 2024
מערכת ההנעה ההיברידית החדשה מבוססת על המנוע הקודם בנפח 2.5 ל', אך עם נצילות גבוהה יותר, וצמד מנועים חשמליים. גרסת ההנעה הקדמית מפיקה 228 כ"ס (10 כ"ס יותר בהשוואה לדגם הקודם). גרסת ההנעה הכפולה החדשה (לא הייתה כזאת קודם) צוידה במנוע חשמלי נוסף בסרן האחורי, במקרה זה ההספק הכולל עומד על 235 כ"ס.
דגם 2024 חדש
בשנת 2024 טויוטה תביא לישראל קרוסאובר חשמלי חדש לגמרי! כרגע אין הרבה פרטים לגביו, אבל כבר ידוע שהוא יהיה דומה בגודלו לטויוטה C-HR: אורך 4,3 מטר, רוחב 1,82 מטר וגובה 1,62 מטר. אך העיצוב חדש ביסודו ומבוסס על שפת העיצוב הבאה של טויוטה.
מה ידוע עליו: מידות קומפקטיות, עיצוב מודרני, תא נוסעים בסגנון מינימליסטי ומרב האופציות הנחוצות. הגימור, באופן טבעי, יבוצע מחומרים ידידותיים לסביבה: לדוגמה, המושבים מיוצרים מחומרים ממוחזרים ומן הצומח. היצרנית מבטיחה מרווח נדיב בתא הנוסעים וגמישות רבה בתצורת המרחב הפנימי.
הקרוסאובר החשמלי מבוסס על פלטפורמת E-TNGA. עד כה לא פורסם מידע בנוגע ליחידת הכוח. לדברי נציגי החברה, הרכב ידגים "מאפיינים דינמיים גבוהים". לבחירה יוצעו הנעה קדמית או כפולה וכן שתי סוללות בקיבולת 49 או 61 קוט"ש. טווח הנסיעה לא ידוע.
וזהו לא כל המידע מאת יוניון מוטורס! אנו מצפים להמשך! הכתבה מתעדכנת…