
הדור החדש של טויוטה RAV4 לשנת 2025: גרסאות ספורט ושטח ורק בגרסאות היברידיות
אחד מהרכבים הפופולריים בעולם, הקרוסאובר טויוטה RAV4, עבר לדור חדש. הפלטפורמה ומבנה המרכב נשארו כשהיו, הממדים לא השתנו, אך מבחוץ ומבפנים עבר ה-RAV4 שינוי ניכר. נוספו גרסאות חדשות בסגנון ספורטיבי ושטח. גרסאות בנזין טהור אינן קיימות יותר – רק גרסאות היברידיות.
ה-RAV4 החדש יושק בשוק האמריקאי בסוף שנת 2025. ביפן ובאירופה יגיע הקרוסאובר ברבעון הראשון של 2026. מתי יגיע לישראל – עדיין לא ידוע... גם מידע על מחירים עדיין לא פורסם.
מאז הושק לראשונה בשנת 1994, נמכר ה-Toyota RAV4 בלמעלה מ-15 מיליון יחידות ברחבי העולם. הדור החמישי נמצא בשוק מאז 2018. ב-21 במאי 2025 הוצג הדור השישי החדש. ההשקה התקיימה בו זמנית בשווקים המרכזיים – ארה״ב, אירופה ויפן. בסך הכול נמכר הדגם ב-180 מדינות.
עיצוב חיצוני
הממדים והבסיס גלגלים של הדור החדש לא השתנו: אורך – 4595 מ״מ, רוחב – 1854 מ״מ, גובה – 1702 מ״מ, בסיס גלגלים – 2690 מ״מ. מבנה המרכב כמעט לא השתנה, פרט לכך שעמודי הגג האחוריים פחות מוטים. עם זאת, העיצוב החיצוני עבר רענון ונראה כעת קשוח יותר. כל חלקי המרכב חדשים, קו החלונות ממשיך את קו מכסה המנוע, קשתות הגלגלים ריבועיות. החזית עוצבה בסגנון חדש של החברה עם פנסים בצורת C. מאחור נוספו פנסים עם חתימות לד אנכיות. מוצעים גלגלים בקוטר של 17 עד 20 אינץ'. מעבר לגרסה הסטנדרטית, מוצעות שתי גרסאות נוספות: שטח וספורט.
הגרסה לשטח קיבלה פגוש קדמי מסיבי, קשתות גלגלים רחבות, וגגון חזק. בארה״ב תצויד בצמיגי שטח ובמרווח גחון מוגדל ב-12 מ״מ. כל הגרסאות הללו כוללות הנעה כפולה.
הגרסה הספורטיבית והדינמית ביותר, GR Sport, תהיה זמינה גלובלית. כוללת פתחי אוויר מוגדלים, ספוילר אחורי מודגש, רוחב מסילה אחורי מורחב ב-20 מ״מ וגלגלים ייחודיים בקוטר 20 אינץ’. כמו כן, נוספו מחזקים בחלק האחורי של המרכב, מתלים והיגוי מכויילים מחדש.
פנים הרכב וציוד
תא הנוסעים עבר שינוי מקיף. בחזית מסכים מופרדים – לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ׳ ומסך מולטימדיה בגודל 10.5 או 12.9 אינץ׳, תלוי ברמת הגימור. הדשבורד הפך למאסיבי יותר וממוקם 40 מ״מ נמוך יותר. בגרסת השטח יש ידית הילוכים מסורתית, באחרות – בורר קומפקטי. נשמרו מספר כפתורים פיזיים, אך בקרת האקלים עברה לתפריט הדיגיטלי. הקונסולה המרכזית הוחלפה במבנה דו-שלבי עם מקום לסמארטפונים.
המרחב בתא הנוסעים גדל. המושב האחורי הוזז מעט לאחור, ניתן לקפל את גב המושב בצורה שטוחה עם רצפת תא המטען, שנפחו עלה מ-733 ל-749 ליטר. מצויד בגג שמש או גג פנורמי בהתאם לגרסה. בגרסאות היוקרתיות יש תצוגה עילית ומערכת חניה מרחוק (דרך הסמארטפון).

בנוסף, ה-RAV4 החדש הוא הראשון לקבל את הארכיטקטורה האלקטרונית החדשה Arene מבית Woven, עם עוזר קולי, עדכונים באוויר ומערכת בטיחות מתקדמת Toyota Safety Sense 4.0.
מנועים וגרסאות

ה-RAV4 החדש מבוסס על הפלטפורמה הקיימת TNGA-K, שעברה שדרוג – חיזוק המבנה, שימוש בדבק מיוחד להפחתת רעידות ושיפור בידוד הרעש. כבר בגרסה הבסיסית נוספו תת-שלדות מחוזקות וחיבורים משופרים למתלים, כדי לשפר את חוויית הנהיגה.
אין יותר גרסאות בנזין בלבד. הדגם החדש מוצע כהיברידי רגיל או היברידי נטען (PHEV). גרסה חשמלית מלאה – לא הוצגה. שתי הגרסאות מבוססות על מערכת הנעה חדשה עם מנוע בנזין 2.5 ליטר, תיבת הילוכים חשמלית ומנוע חשמלי קומפקטי בחזית. ההנעה – קדמית או כפולה מסוג E-Four עם מנוע חשמלי נוסף מאחור. הגרסאות:
- Toyota RAV4 HEV (אירופה ויפן): 183 כ"ס (הנעה קדמית) או 191 כ"ס (כפולה)
- Toyota RAV4 HEV (ארה״ב): 229 כ"ס או 239 כ"ס בהתאמה
- Toyota RAV4 PHEV (אירופה ויפן): 268 כ"ס (קדמית) או 304 כ"ס (כפולה)
- Toyota RAV4 PHEV (ארה״ב): 324 כ"ס, רק עם הנעה כפולה
כל גרסאות ה-PHEV כוללות סוללה חדשה עם קיבולת מוגדלת ב-40% – ל-22.7 קוט"ש. טווח הנסיעה החשמלי עלה מ-95 ל-150 ק״מ, טווח כולל (חשמל + בנזין) עד 1350 ק״מ. טעינה בזרם חילופין – 11 קילוואט, זרם ישר – 50 קילוואט. בנוסף, ניתן להטעין מכשירים חיצוניים. גרסאות ההנעה הכפולה מסוגלות לגרור נגרר של עד 1.6 טון.
ייתכן שבאזורים מסוימים (כמו סין והמזרח התיכון) ימשיכו להציע גם גרסאות בנזין טהור, אך טרם פורסם מידע בנושא.