
הקרוסאובר החדש של שיאומי – Xiaomi YU7 – הוצג רשמית: מראה בהשראת Ferrari Purosangue, טייס אוטומטי ייחודי ושלוש גרסאות
ענקית הטכנולוגיה שיאומי הציגה סוף־סוף את הדגם השני שלה, אחרי הסדאן המדובר SU7. הקרוסאובר החשמלי החדש, Xiaomi YU7, קיבל מראה המזכיר את ה־Ferrari Purosangue, שלדת מרכב מחוזקת במיוחד, טייס אוטומטי בלעדי, ושלוש גרסאות. ההספק המרבי – 690 כוחות סוס, תאוצה מ־0 ל־100 קמ״ש ב־3.2 שניות.
מחירי הקרוסאוברים YU7 יוכרזו עם תחילת המכירות ביולי 2025. תחילה יושק הדגם בשוק הסיני, ובהמשך – כפי שהובטח – גם בייצוא לשווקים אחרים.
בשנה שעברה חשפה שיאומי – שעד כה עסקה בעיקר באלקטרוניקה לצרכנים – את דגם הבכורה שלה: הסדאן החשמלי SU7. המכירות בסין התחילו בהצלחה, עד שהתרחש מקרה טרגי של תאונה קטלנית ברכב שפעל על טייס אוטומטי. בנוסף, ברשתות החברתיות הסיניות נשמעה ביקורת חריפה על כך שמפרטי SU7 לא תואמים את ההבטחות.
במצב כזה – קשה מאוד להשיק דגם חדש. לכן, שיאומי דחתה את ההשקה: את העיצוב חשפה כבר בדצמבר 2024, אך ההשקה הרשמית של Xiaomi YU7 התקיימה רק בסוף מאי 2025. שני הרכבים מבוססים על פלטפורמת Modena, עם מערכת חשמלית של 800 וולט וטכנולוגיית סיליקון קרביד. השלדה עשויה מסגסוגות פלדה ואלומיניום מחוזקות. תא הנוסעים מוקף במבנה מגן מפלדה עם חוזק מתיחה של עד 2200 מגה־פסקל. הסוללה מוגנת במארז מחוזק עם ציפוי עמיד במיוחד, שבולע חדירות. בוצעו 50 בדיקות בטיחות פסיבית.
עיצוב חיצוני
במבט מהצד, Xiaomi YU7 אכן מזכיר את הקרוסאובר הראשון של פרארי – Purosangue. לא במקרה: מייסד שיאומי, ליי ג'ון, הוא בעלים גאה של הדגם ומעריץ נלהב שלו. העיצוב כולל מכסה מנוע ארוך ומשופע עם קווים בולטים, תאורה קדמית מפוצלת, חיפויי פלסטיק מבריקים מסביב למרכב ותוספות על בתי הגלגלים. מאחור – שני ספוילרים; לפנים – גריל עם תריסים אקטיביים. כמעט כל פתחי האוויר פונקציונליים (כולל אלו שבתוך הפנסים), לשיפור הקירור והאווירודינמיקה. מקדם הגרר Cd = 0.245.
החבילה הבסיסית כוללת גג פנורמי עם מבנה רב־שכבתי: ציפוי כפול מכסף, שכבת בידוד תרמי וזכוכית עם ציפוי Low-E. הגג חוסם 99.9% מקרינת ה־UV ו־99.1% מהקרינה האינפרה־אדומה. השמשה הקדמית עם שלוש שכבות כסף בולמת 99.5% מקרינת UV ו־97.6% מאינפרה־אדום. המידות: אורך – 4999 מ״מ, רוחב – 1996 מ״מ, גובה – 1608 מ״מ, בסיס גלגלים – 3000 מ״מ. חישוקים בקוטר 19, 20 או 21 אינץ', בהתאם לגרסה.
תא הנוסעים והציוד
הפנים של Xiaomi YU7 שונה משמעותית מה־SU7. גולת הכותרת – מסך HyperVision Panoramic Display ברוחב 1.1 מטר מתחת לשמשה הקדמית, שמחליף את לוח המחוונים הקלאסי (פתרון דומה צפוי גם בדגמי BMW העתידיים). הוא מורכב משלושה מסכי Mini LED באיכות גבוהה. מה־SU7 הועבר גם טאבלט המולטימדיה המרכזי, שפועל עם מערכת הפעלה ייעודית ומעבד Snapdragon 8 Gen 3 עוצמתי. גם ההגה נשמר – בעל שלוש זרועות וחתוך משני הצדדים.
חומרי הגימור כוללים עור סינתטי, עור אמיתי, ובגרסאות היוקרה – עור נאפה ואלמנטים דקורטיביים מעץ. זמינים שלושה שילובי צבעים. מושבי הנהג והנוסע מצוידים בהדום לרגליים; כל המושבים ניתנים להטיה. לנוסעים מאחור יש קופסה מקוררת ומסך שליטה אישי למיזוג ומוזיקה בגודל 6.7 אינץ'. נפח תא המטען – 678 ליטר, או 1758 ליטר עם גב המושבים האחורי מקופל. יש גם תא תחתון (71 ליטר) ותא קדמי (141 ליטר).
בין מערכות הבטיחות: טייס אוטומטי בלעדי של שיאומי, המבוסס על לידאר, מצלמות עם ציפוי נגד סנוור ורדאר 4D מיוחד. כל זה נשלט באמצעות שבב Nvidia Drive AGX Thor עם ביצועים של 700 TOPS. מובטחות עדכונים מרחוק באופן שוטף – לתיקונים ולשיפורים.
גרסאות ומנועים
ה־Xiaomi YU7 מוצע בשלוש גרסאות עיקריות:
- גרסה בסיסית עם מנוע חשמלי אחד בגלגלים הקדמיים (320 כ"ס, 528 נ"מ), וסוללה מסוג LFP בקיבולת 96.3 קוט״ש. משקל עצמי – 2315 ק"ג. תאוצה ל־100 קמ"ש – 5.88 שניות, מהירות מרבית – 240 קמ"ש, טווח נסיעה – 835 ק"מ (לפי תקן CLTC הסיני).
- גרסת Pro – עם שני מנועים והנעה כפולה, בהספק כולל של 496 כ"ס ו־690 נ"מ, עם אותה סוללה של 96.3 קוט״ש. משקל – 2425 ק"ג. תאוצה ל־100 – 4.27 שניות, מהירות מרבית – 240 קמ"ש. טווח – 770 ק"מ. בגרסה זו יש מתלי אוויר עם בולמים כפולים במקום קפיצים רגילים.
- גרסת Max AWD – עם אותו סידור הנעה כפולה, אך ההספק עולה ל־690 כ"ס ו־866 נ"מ. סוללת NMC של CATL בקיבולת 101.7 קוט״ש. המשקל – 2405 ק"ג. תאוצה ל־100 קמ"ש – 3.2 שניות, מהירות מרבית – 253 קמ"ש. טווח – 760 ק"מ. טעינה סופר־מהירה – עד 620 ק״מ ב־15 דקות. בגרסה זו מותקנים גם בלמים עוצמתיים