זרי הדפנה של האגדות של זמנים עברו ממשיכים לרדוף את עולם הרכב המודרני. לקחת שם עתיק אך רועש ולהצמידו כמו עיטור לחזה החלק של טירון – כזה הוא הטרנד. גם אופל לא חיכתה בצד והציגה את הקונספט Experimental המדגים את מגמת העיצוב החדשה ובמקביל את מנטה העתידית.
אופל. הקונספט Experimental: מגמה עיצובית חדשה ומנטה העתידית
AUTOBOOM

אופל. הקונספט Experimental: מגמה עיצובית חדשה ומנטה העתידית

אופל. הקונספט Experimental: מגמה עיצובית חדשה ומנטה העתידית

זרי הדפנה של האגדות של זמנים עברו ממשיכים לרדוף את עולם הרכב המודרני. לקחת שם עתיק אך רועש ולהצמידו כמו עיטור לחזה החלק של טירון – כזה הוא הטרנד. גם אופל לא חיכתה בצד והציגה את הקונספט Experimental המדגים את מגמת העיצוב החדשה ובמקביל את מנטה העתידית.

אופל מנטה שנת 1975. קופה, דור 2.

אופל מנטה יוצר בשנות ה-70-80 של המאה הקודמת. בזמנו היה רכב ספורט מאוד פופולרי.

הבהרה

הקונספט Experimental נועד להדגים את הכיוון בו מתפתחת שפת העיצוב של המותג הגרמני, שהינו חלק מתאגיד סטלנטיס. לראות אותו במציאות תוכלו בספטמבר 2023 בתערוכה במינכן. אבל לא רק. במקביל לאקספרימנטל הציגה אופל את מנטה העתידית.

הרעיון של אופל להחיות את הדגם הפופולרי דאז נולד עוד לפני שנתיים: אז צצו ברשת השרטוטים של מנטה-E החשמלית. אבל רק עכשיו החליטו לחשוף אותה לציבור. הגרסה הסדרתית של מנטה אמורה להופיע רק בשנת 2025.

היצרנית רואה את אופל מנטה החדשה בתור קרוס-קופה חשמלי קומפקטי במרכב 3 דלתות. עד כה לא פורסמו נתונים לגבי החלק הטכני, למעט העובדה שתהיה הנעה כפולה. אבל ניתן לנתח את המרכב בפירוט ולחלוק כבוד למעצבי החברה, שבראשם עומד מארק אדמס.

ניתן לראות את ה-Opel Vizor המקורי שקיבל "כוונת" ואת הלוגו המעודכן המואר. מאחור – גרסה אדומה של הסמל, אך עם הכיתוב OPEL. יותר מכך, המרכב כולו מעוטר בדגשים מוארים.

אופל. גלגלים.
הבודי קיט והתוספות בחישוקים בקוטר 23 אינץ' עשויים מסיבי פשתן ידידותיים לסביבה.

הקונספט אופל מנטה מושך את תשומת הלב בכך שאין לו מראות צד ואפילו מצלמות בולטות, המצלמות מוסוות בקורות המרכב האחוריות. השמשה הקדמית מתמזגת עם גג הזכוכית. פרט מעניין: הבודי קיט והתוספות בחישוקים בקוטר 23 אינץ' עשויים מסיבי פשתן ידידותיים לסביבה.

אופל. מושבים קדמיים.
הכל ביחד יוצר מראה פרוגרסיבי במיוחד ומינימליסטי.

כרגע אנו יכולים לומר מעט על החלל הפנימי, כיוון שהוא קיים רק בתור קונספט. אבל במינכן נוכל לראות את הדבר האמיתי. אין כאן מסכים שגרתיים, אבל יש מצב נהיגה אוטונומית – בזמן שהוא פעיל ההגה המלבני מסתתר בפאנל הקדמי. המושבים מצוידים בתאורה מרהיבה. הכל ביחד יוצר מראה פרוגרסיבי במיוחד ומינימליסטי.

מה דעתכם על העיצוב של הקונספט?
7 קולות