הונדה. CR-V e: PHEV ההיברידי פלאג-אין הראשון
הדור השישי של הונדה CR-V הוצג בשנת 2022 וכבר אז נודע ש-CR-V החדש יקבל מערכות הנעה היברידיות. במרץ של 2023 הונדה השיקה את הגרסה ההיברידית פלאג-אין הראשונה של הדגם, CR-V e: PHEV. אולם, בינתיים רק בסין, הרי הדגם מיוצר על-ידי המיזם המשותף Dongfeng-Honda. עם זאת, מאוחר יותר הרכב ההיברידי עלול להופיע באירופה, ואנו מקווים שגם בישראל.
הונדה CR-V e: PHEV חסכוני פי 4,5 מאשר הגרסה הרגילה עם מנוע טורבו 1,5 ליטר (193 כ"ס) וגיר רציף, שפתחה את הדור השישי בסין.
הונדה CR-V קיבל לראשונה גרסת בנזין-חשמל הנטענת מהשקע. יחידת הכוח i-MMD שייכת לדור הרביעי ומובוססת על 2 ליטר אטמוספרי, מנוע-גנרטור, מנוע חשמלי וסוללת ליתיום-יון. מנוע הבנזין מפיק 150 כ"ס ו-183Nm, המנוע החשמלי – 184 כ"ס ו-335Nm. צריכת הבנזין במחזור משולב (WLTC) צומצמה ל-1,61 ליטר ל-100 ק"מ. טווח הנסיעה במצב חשמלי לחלוטין הוא 73 ק"מ.
מבחוץ, הונדה CR-V e: PHEV שנת 2023 נבדל בשקע טעינה בכנף השמאלית הקדמית, בקצוות אגזוז מימין ובפנסים מוכהים. לרכב העניקו מפרט אבזור עשיר, אשר מפצה בחלקו על עלותו, שהיא גבוהה בכמעט שליש בהשוואה ל-CR-V הרגיל.
בישראל עדיין נמכר הדור החמישי של CR-V אחרי עדכון של 2019. בארץ מציעים דגמי הנעה כפולה עם שתי יחידות כוח לבחירה: מנוע בנזין טורבו 1,5 ליטר 190 כ"ס וגיר רציף, וכן גרסה היברידית המבוססת על מנוע 2 ליטר בהספק 212 כ"ס.