בשנת 2020 הקרוסאובר היה לדגם הראשון של מותג Voyah, שהוקם על ידי קונצרן המדינה הסיני Dongfeng עבור דגמים יוקרתיים ויוקרתיים. בשנת 2023 הוא עבר עדכון, ובאפריל 2025 בתערוכת הרכב בשאנגחאי הוצג הדור השני תחת השם Voyah Free+. ה"פלוס" בשם מסמל שינויים נרחבים, כולל פנים חדשים לחלוטין.
וויאה פרי פלוס ‏2025. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

דור שני ל-Voyah Free מודל 2025: עם "פלוס" ופנים שונים

בשנת 2020 הקרוסאובר היה לדגם הראשון של מותג Voyah, שהוקם על ידי קונצרן המדינה הסיני Dongfeng עבור דגמים יוקרתיים ויוקרתיים. בשנת 2023 הוא עבר עדכון, ובאפריל 2025 בתערוכת הרכב בשאנגחאי הוצג הדור השני תחת השם Voyah Free+. ה"פלוס" בשם מסמל שינויים נרחבים, כולל פנים חדשים לחלוטין.

מכירות הדור החדש של Voyah Free+ יחלו בסין עד סוף 2025, המחירים טרם פורסמו.

לידיעה

הקרוסאובר הושק לראשונה בשנת 2020 בשתי גרסאות: חשמלית והיברידית סדרתית. באוגוסט 2023 Voyah Free עברה מתיחת פנים קלה: מראה חיצוני שופר מעט, הפנים שודרגו קלות, הותקנה סוללה בקיבולת גבוהה יותר וטווח הנסיעה הוארך. בתערוכת שאנגחאי באפריל 2025 הוצג שדרוג רחב בהרבה – שניתן לכנותו דור שני. אך את תא הנוסעים טרם חשפו. ההצגה הרשמית של Voyah Free+ נערכה מאוחר יותר – ביוני.

וויאה פרי ‏2023. הגה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

נזכיר: בישראל מוצעת Voyah Free בדגם הקודם בלבד, במחיר החל מ-389,985 ש"ח (ללא אגרת רישוי, נכון ליוני 2025). אצלנו מוצעת גרסה אחת בלבד – חשמלית עם הנעה כפולה, הספק כולל של 489 כ"ס וסוללה בקיבולת 108.7 קוט"ש, שמספיקה לטווח של עד 500 ק"מ ללא טעינה.

מראה חיצוני

ה-Voyah Free+ המחודשת קיבלה חלק קדמי שעוצב מחדש: הפגוש, הגריל, הפנסים, הכנפיים והמכסה הוחלפו. עמודי הגג האחוריים איבדו את החיפויים השחורים, מאחור נוסף פגוש חדש. המידות גדלו מעט: האורך 4915 מ"מ, הרוחב 1960 מ"מ, הגובה 1660 מ"מ. בסיס הגלגלים נותר 2960 מ"מ. תוספת הגובה של 15 מ"מ נובעת מהתקנת לידאר של מערכת הנהיגה האוטונומית Huawei ADS 4 על הגג.

דור החדש של הקרוסאובר Free+ הוא הראשון של Voyah שמצויד בלידאר של Huawei: עם 700 קרניים לטווח של 300 מטר, הסורקות את הדרך מלפנים. הוא נעזר ב-48 חיישנים ומצלמות. על השליטה אחראים שני שבבים עם ביצועים של 1000 TOPS. לפי היצרן, מערכת הבלימה האוטונומית מסוגלת לפעול במהירות של עד 160 קמ"ש.

תא נוסעים וציוד

בתא הנוסעים של Voyah Free+ חלו שינויים נרחבים. במקום שלושה מסכים בגוש אחד נשלף, הותקנו לוח מחוונים נפרד וטאבלט מרכזי גדול למולטימדיה. המערכת מופעלת על ידי Harmony OS Cockpit 5.0 של Huawei, מה שמבטיח שילוב מלא עם שירותי הענקית. בורר ההילוכים עבר לעמוד ההגה. בתעלה המרכזית, כמו קודם, יש זוג עמדות טעינה אלחוטית בהספק של 50 ואט ותאים לפריטים קטנים. קופסת המשענת המרכזית קיבלה מכסה אחיד.

בגרסאות היוקרתיות תתווסף מערכת סאונד מתקדמת עם 22 רמקולים: 4 מהם בתוך משענות הראש של המושבים הקדמיים, אחד נוסף בלוח הקדמי ומגיע עם תאורת אווירה. למושבים האחוריים נוספו ריפודים ומשענות משופרים, פתחי אוורור נפרדים ושלט לבקרת האקלים. כל הדלתות כוללות פתיחה חשמלית וסגירה רכה.

מנועים וגרסאות

וויאה פרי פלוס ‏2025. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

ה-Voyah Free+ 2025 החדשה תימכר תחילה בגרסה היברידית אחת עם מנוע חשמלי יחיד בציר האחורי.

  • הגרסה הבסיסית עם הנעה אחורית כוללת מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר הפועל במחזור מילר בהספק של 129 כ"ס (היה 150 כ"ס), מנוע חשמלי אחורי בהספק של 292 כ"ס (היה 272 כ"ס) וסוללה בקיבולת משוערת של 43 קוט"ש. טווח הנסיעה על חשמל בלבד התקצר – 225 ק"מ במקום 235 ק"מ. המשקל עלה מ-2150 ל-2250 ק"ג, אך המהירות המרבית נותרה 180 קמ"ש.

גרסת ה-Free+ כפולת ההנעה תגיע בהמשך. נתוניה טרם פורסמו, אך בגרסה הקודמת היה מנוע חשמלי קדמי נוסף עם 218 כ"ס, והספק כולל של 489 כ"ס.

הצביע עכשיו!
ידעתם ש-Voyah Free בלי ה"פלוס" נמכרת בישראל?
2 קולות
עקוב אחרינו בטלגרם. זה נוח ומהיר