התאגידים GM ו-SAIC לא רק מייצרים רכבים פשוטים ומוכרים במחיר נגיש תחת המותג הפופולרי Baojun. הם גם מייצרים מכוניות חשמליות קטנות שמזכירות בגודל (אך לא בעיצוב) את סמארט. מכונית מיקרו-חשמלית הראשונה Baojun E100 באורך 2,488 מ"מ בלבד הושקה בשנת 2017, אחריה במאי 2019 הופיע Baojun E200 באורך 2,497 מ"מ. בסופו של דבר, בשנ
באוג'ון E300 Plus ‏2022. מרכב, צורה. מיני 3 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

Baojun E300 ו-E300 Plus. מכוניות מיקרו לארבעה

באוג'ון E300 Plus ‏2022. מרכב, צורה. מיני 3 דלתות, 1 דור

התאגידים GM ו-SAIC לא רק מייצרים רכבים פשוטים ומוכרים במחיר נגיש תחת המותג הפופולרי Baojun. הם גם מייצרים מכוניות חשמליות קטנות שמזכירות בגודל (אך לא בעיצוב) את סמארט. מכונית מיקרו-חשמלית הראשונה Baojun E100 באורך 2,488 מ"מ בלבד הושקה בשנת 2017, אחריה במאי 2019 הופיע Baojun E200 באורך 2,497 מ"מ. בסופו של דבר, בשנת 2022 הוצג ההמשך של הסדרה – מכוניות המיקרו Baojun E300 ו-E300 Plus. ואם E100 ו-E200 היו רק עם 2 מקומות נסיעה, E300 כבר מיועד לשלושה נוסעים ו-E300 Plus היא בכלל גרסה עם 4 מקומות ישיבה ועם בסיס גלגלים מוארך. בואו נגלה איך נראות ואיך נוסעות מכוניות המיקרו החשמליות לארבעה.

Baojun E100.

הזמנות הקדם כבר פתוחות, אך המחירים טרם נודעו. בתור נקודת התייחסות אפשר לקחת את הדגמים הדו-מקומיים: Baojun E100 מוערך ב-7,000 דולר, E200 מתחיל מ-7,700 דולר. ברור ש-E300 ו-E300 Plus יהיו יקרות יותר.

הידעתם?

עיצוב חיצוני

Baojun E300.

שתי המכוניות מגיעות בעיצוב די חמוד שמזכיר פוקימונים. החברה מציעה צבע מרכב דו-גוני, ידיות דלת נשלפות ופנסי לד. רמת הגימור Plus מגיעה עם פתחי דלת וחלונות אחוריים שונים ועם צמיגים גדולים יותר: 155/70 R13 במקום 145/70 R12 לעומת הגרסה הבסיסית.

Baojun E300 Plus.

אורך Baojun E300 החדש הוא 2,625 מ"מ, הוא מכיע עם שלושה מקומות ישיבה: המושב האחורי היחיד ממוקם בצד ימין. את מושב הנוסע הקדמי ניתן להעביר קדימה עד הסוף. מאחורי הנהג יש תא מטען קטן. המרחק בין הסרנים של Baojun E300 Plus הוגדל מ-1,750 מ"מ ל-2,020 מ"מ, האורך צמח ל-2,894 מ"מ. בשורה השנייה יש שני מושבים מתקפלים. אם מתאמצים - יוכלו להיכנס לשם נוסעים בגובה ממוצע. תא המטען במקרה כזה יעלם. שתי הגרסאות מוצעות כמעט באותו רוחב, 1,647 ו-1,655 מ"מ, וגובה 1,588 ו-1,595 מ"מ.

חלל פנימי

המאפיין העיקרי של תא המטען היא הקונסולה המרכזית שפונה לא אל הנהג, אלא הרחק בצד הנגדי. רעיון לא מוצלח במיוחד, אבל כנראה שזאת הדרך היחידה לספק בו-זמנית תנוחת ישיבה נוחה לנהג ומרווח לנוסע הקדמי. בכל מקרה, על הקונסולה ממוקמת רק מערכת בקרת האקלים. אין מסך מולטימדיה נפרד, כל המידע משודר על לוח המחוונים הדיגיטלי מול הנהג ושליטה ברוב האופציות ניתן לבצע באמצעות קול. במקביל, כל הגרסאות של E300 זכו למפרט אבזור עשיר יחסית: מזגן, מצלמות היקפיות, מערכת חניה אוטונומית, תמורת תשלום נוסף ניתן לקבל בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציה למניעת סטייה מנתיב. הרדאר ממוקם מאחורי הפאנל מפלסטיק שבין הפנסים.

יחידות כוח ושאסי

דגמים E300 ו-E300 Plus מצוידים באותו מנוע חשמלי שמותקן בסרן האחורי ומפיק 54 כ"ס ו-150Nm. המתלים האחוריים הם עצמאיים מסוג מק'פרסון. הסוללות הן שונות: בקיבולת 30 קוט"ש בדגם הבסיסי ו-31,9 קוט"ש בגרסת Plus. אך טווח הנסיעה לפי הדרכון זהה בשתיהן: 305 ק"מ לפי מחזור NEDC.

Smart #1 2022.

אפרופו סמארט. במקור המותג Smart Automobile היה בבעלותו המלאה של התאגיד Daimler. משנת 2019 הוא עבר תחת חסותה של החברה הסינית Geely. מהצד הגרמני המכוניות מקבלות את העיצוב, מהצד הסיני את החלק הטכני ואת ההרכבה. באפריל 2022 הופיעה הגרסה המוגמרת של הקרוסאובר החשמלי הגרמני-הסיני הראשון סמארט #1.

הידעתם?
מה דעתכם על פורמט כזה של מכוניות חשמליות?
5 קולות