צ'אנגאן CS95 הוא קרוסאובר בגודל מלא עם 3 שורות של מושבים שמיוצר משנת 2016 ובשנת 2019 עבר מתיחת פנים. מדובר בדגם הדגל של קו הדגמים הרחב של חברת צ'אנגאן, שהיא אחת מארבעה יצרניות הרכב הגדולות בסין. בסין נמכרים בהצלחה דגמי פולקסווגן אטלס, מאזדה CX-9 וטויוטה היילנדר. הדגם האחרון מיוצג באופן רשמי בישראל, לצד רכב בגודל מל
צ'אנגאן CS95. רכב בגודל מלא לפי הגרסה של צ'אנגאן
AUTOBOOM

צ'אנגאן CS95. רכב בגודל מלא לפי הגרסה של צ'אנגאן

צ'אנגאן CS95. רכב בגודל מלא לפי הגרסה של צ'אנגאן

צ'אנגאן CS95 הוא קרוסאובר בגודל מלא עם 3 שורות של מושבים שמיוצר משנת 2016 ובשנת 2019 עבר מתיחת פנים. מדובר בדגם הדגל של קו הדגמים הרחב של חברת צ'אנגאן, שהיא אחת מארבעה יצרניות הרכב הגדולות בסין. בסין נמכרים בהצלחה דגמי פולקסווגן אטלס, מאזדה CX-9 וטויוטה היילנדר. הדגם האחרון מיוצג באופן רשמי בישראל, לצד רכב בגודל מלא בשם יונדאי פליסייד. כדי להתחרות בדגמים האלו כשווה בין שווים, חובה שלרכב לא רק יהיו מימדים גדולים, אלא גם נתונים יוצאי הדופן. צ'אנגאן CS95 מיועד לתת קרב תחרותי בשוק המקומי. בואו נגלה מה הפשר של גודל מלא לפי צ'אנגאן.

דור ראשון

הקרוסאובר הוצג לראשונה בשנת 2016 בתערוכת הרכב בגואנגג'ואו, הוא הורכב על בסיס פלטפורמה משופרת ומחוזקת של ראטון במרכב סדאן מפלח המנהלים. לרכב הגדול אורך 4,949 מ''מ , רוחב 1,930 מ''מ, גובה 1,785 מ''מ ובסיס גלגלים מכובד שעומד על 2,810 מ''מ ועם מרווח גחון די גדול של 190 מ''מ. את המראה החיצוני של הדגם ניתן להשוות לזה של לנד רובר ופורד אקספלורר או לזה של רכבים בעלי מרכב קרוסאובר של פולקסווגן. תא הנוסעים הוא לא רק מרווח, אלא גם מרשים: הוא מגיע עם עיטורי עיצוב דמוי עץ, מתכת ועם עור לבן. בתוך תא הנוסעים המפואר, מסך מגע קטן של מערכת המולטימדיה שנראה משונה ודומה לצעצוע. את המושבים של שורת המושבים השניה אפשר לכוון קדימה ואחורה. שורת המושבים השלישית גם די איכותית, בהשוואה לגרסאות ללא שורת המושבים השלישית. האבזור הבסיסי העשיר כולל פנסי לד, בקרת אקלים תלת-אזורית, מושבים קדמיים חשמליים ומצלמה היקפית. בנוסף מוצעים מערכת זיהוי סימוני הכביש, בקרת שיוט אדפטיבית וגג פנורמי.

תחת מכסה המנוע של צ'אנגאן CS95 2016/2017 נמצא מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר ,שפותח על-ידי חברה, ממשפחת הרכבים Blue Core. המנוע מגיע עם פונקציית הזרקת דלק ישירה ומפיק 233 כ''ס ומומנטום של 360 נ''מ ופועל בשיתוף עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. התאוצה הרשמית מ-0 ל-100 קמ''ש עומדת על 9.8 שניות. הרכב מצויד בהנעה קדמית, אבל כאופציה יש גם גרסה בהנעה כפולה עם מצמד. גרסאות בעלות הנעה קדמית הן חסכוניות יותר, צריכת הדלק שלהן היא 8.9 ליטר ל-100 ק''מ. צריכת הדלק של גרסאות בהנעה כפולה היא בסביבות 9.4 ליטר. הדגם מצויד במתלים קדמיים מסוג מק'פרסון, במתלים רב-חיבורים אחוריים, בהגה כוח חשמלי ובגלגלים בגודל 18 אינץ'.

מתיחת פנים שנת 2019

כעבור 2.5 שנים, צ'אנגאן לא היו מרוצה מרמת המכירות הנמוכה של דגם הדגל והקרוסאובר עבר עדכון מאוד משמעותי. הרכב קיבל עיצוב חיצוני בסגנון האופייני החדש של המותג, שבו מעוצבים גם הדגמים CS15 ו-CS85 פשוטים יותר. פנסי לד אחוריים מגיעים בפס רציף, גודל של הגלגלים ברמת הגימור הטופ צמח ל-19 אינץ'. מפרט בולט נוסף של צ'אנאגן CS95 2019/2020: היוצרים ויתרו על ערכת גוף השטח השחורה וצבעו את המרכב כולו.

גם תא הנוסעים עבר עדכון רציני, הוא הפך למודרני וליפה יותר. היצרן לא רק שינה את המבנה של הפנל הקדמי, אלא גם הוסיף ידיות של דלתות חדשים ומעטפת של טונל המרכזי חדשה. לוח המחוונים הפך ללוח דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', בעוד שהמערכת המולטימדיה מגיעה עם מסך מגע מתקדם בגודל 12.3 אינץ' במקום צג קטן הקודם. מבחינה הטכנית, צ'אנגאן CS95 החדש לא השתנה, הוא מצויד באותו מנוע טורבו Blue Core בנפח 2 ליטר ובתיבת 6 הילוכים אוטומטית. סוג ההנעה הוא קדמי או כפול.

צ'אנגאן CS95 או דגם מתחרה?
9 קולות