מאזדה CX-70 שנת 2024 החדשה נחשפה: כמעט כמו CX-90 הגדול, רק ל-5 נוסעים
מאזדה חשפה את הקרוסאובר החדש CX-70: התברר שהוא העתק כמעט מדויק של הדגם ה"מבוגר" יותר CX-90! המידות כמעט זהות, אבל תא הנוסעים מיועד ל-5 מושבים, אין שורה שלישית. מאזדה CX-70 החדשה תצא לשוק באביב של 2024.
למען האמת, אנו מופתעים לראות חלטורה כזו מצד מאזדה, שכן ה-CX-70 היא למעשה גרסה של CX-90 בעלת שתי שורות. ובכל זאת, זהו דגם חדש שממנו ציפינו למידות קומפקטיות יותר, אם לשפוט לפי השם, ובסופו של הדבר מ"האח הגדול" נלקחו לא רק מידות המרכב, אלא גם יחידות הכוח.
הקרוסאובר CX-70 הפך לדגם השלישי של מאזדה על בסיס פלטפורמת Skyactiv Multi Solution Scalable Architecture עם מנוע בעירה פנימית אורכי והנעה אחורית כסטנדרט: כמו כן, על גביה מורכבים ה-CX-60 במימדים בינוניים וה-CX-90 הגדול בעל 3 שורות, שכבר מוצע למכירה בישראל. ספינת הדגל מצוידת בשלוש שורות מושבים ומיועדת ל-6, 7 או 8 נוסעים, בהתאם לתצורת תא הנוסעים. בעוד אצלנו ניתן לרכוש את גרסת ה-8 מושבים המרווחת ביותר עם פריסת 2+3+3. כאן דיברנו בהרחבה על הגרסאות הבכירות של מאזדה CX-90 בישראל.
בשלב זה, משרד התקשורת של מאזדה הציג את התמונות הראשונות של ה-CX-70. אבל כבר ברור שהדגם החדש נוצר "בצלמו ובדמותו" של ה- CX-90: לשני הקרוסאוברים בסיס גלגלים זהה באורך 3,119 מ"מ וכמעט אותם מימדים – אורך 5,100 מ"מ, רוחב 1,994 מ"מ, גובה 1,745 מ"מ.
ההבדל, אם קיים, יהיה עניין של מילימטרים בשל החזית שקיבלה עיצוב מעט שונה: הקטעים הצדדיים של הפגוש הקדמי ב-CX-70 רחבים יותר מאשר ב-CX-90, ובמקום כרום נעשה שימוש בגימור שחור מבריק. המראה יצא קצת יותר ספורטיבי ואגרסיבי.
בתא הנוסעים, בהתבסס על התמונות, גם לא יהיו שינויים קיצוניים. ממושב הנהג, ה-CX-70 אינו שונה מה-CX-90. אבל בשורה השנייה יש ספה לשלושה, ואין שורה שלישית. לכן, תא המטען גדול יותר ומתחת לרצפתו יש אורגנייזר מרווח. עבור שוק צפון אמריקה, מאזדה הבטיחה לצייד את ה-CX-70 בעוזרת הקולית Alexa של אמזון – זו תהיה המאזדה הראשונה עם פונקציה כזאת.
יחידות הכוח של מאזדה CX-70 שנת 2024 זהות לחלוטין לאלו המותקנות ב-CX-90, ההספק עוד לא נחשף, אבל צפוי שיהיה מאוד קרוב, אם לא זהה. הנעה כפולה מובטחת להיכלל במפרט האבזור הבסיסי.
- מערכת היברידית פלאג-אין e-Skyactiv PHEV – מנוע בנזין אטמוספרי Skyactiv-G בנפח 2.5 ל' בשילוב עם מנוע חשמלי ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. מערכת זו מפיקה 327 כ"ס ו-500Nm (לכל הפחות, ב-CX-90). קיבולת הסוללה המשולבת ברצפת המרכב היא 17,8 קוט"ש.
- מערכת היברידית מתונה M-Hybrid Boost מבוססת על מנוע בנזין טורבו 6 ציל' e-Skyactiv-G בנפח 3.3 ל' (345 כ"ס ו-500Nm) בשילוב עם מנוע חשמלי ותיבת 8 היל' אוטומטית.
בעתיד הקרוב באירופה יופיע קרוסאובר חדש מבית מאזדה. זה יהיה CX-80, כלומר, גרסת 3 שורות המוארכת של CX-60. למעשה, זהו גם "אחיו" של CX-90, אך עם מרכב קצת אחר ומבחר מנועים שונה, כולל מנוע דיזל 6 צילינדרים.
בזמן שאנו מחכים לדגמים החדשים של מאזדה, אפשר לצפות בהצעות שיש כעת בשוק הישראלי.