הדור השישי לקרוסאובר הגדול בעל 3 השורות, 5 שנים לאחר ההשקה, עבר עדכון. פורד אקספלורר 2024 המעודכן השתנה מבחוץ, אבל הרבה יותר מבפנים: איכות תא הנוסעים כעת נמצאת ברמה גבוהה ביותר! בעת ההשקה לא הוכרזו גרסאות היברידיות. הדגם החדש יופיע בארה"ב בקיץ הקרוב.
העדכון של 2024 הביא לפורד אקספלורר פחות גרסאות, אבל שיפר מהותית את איכות תא הנוסעים
AUTOBOOM

העדכון של 2024 הביא לפורד אקספלורר פחות גרסאות, אבל שיפר מהותית את איכות תא הנוסעים

העדכון של 2024 הביא לפורד אקספלורר פחות גרסאות, אבל שיפר מהותית את איכות תא הנוסעים

הדור השישי לקרוסאובר הגדול בעל 3 השורות, 5 שנים לאחר ההשקה, עבר עדכון. פורד אקספלורר 2024 המעודכן השתנה מבחוץ, אבל הרבה יותר מבפנים: איכות תא הנוסעים כעת נמצאת ברמה גבוהה ביותר! בעת ההשקה לא הוכרזו גרסאות היברידיות. הדגם החדש יופיע בארה"ב בקיץ הקרוב.

פורד אקספלורר המעודכן כבר זמין להזמנה אצל סוכנויות באמריקה, אך המחירים קצת עלו: עבור הגרסה הבסיסית יבקשו 41,220 דולר, מה שגבוה ב-2,120 דולר בהשוואה לדגם היוצא. האקספלורר הסטנדרטי וה-XLT הזולים יותר לא מוצעים יותר

מחירים
פורד אקספלורר EV שנת 2024. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

להזכירכם: כיום פורד מייצרת 3 אקספלוררים שונים: סיני, אמריקאי וחשמלי לגמרי עבור אירופה על בסיס פלטפורמת VW MEB. הסיני והאמריקאי חולקים את הפלטפורמה ואת המרכב, אך שונים זה מזה באופן משמעותי בעיצוב. הגרסה לסין עודכנה עוד ב-2022, וכעת הגיע תורה של הגרסה לארה"ב, הנמסרת לישראל במחיר של החל מ-329,900 שקלים לדגם הבסיסי שלפני העדכון (נכון לפברואר 2024). כרגע לא ידוע מתי פורד אקספלורר 2024 המעודכן יגיע לישראל.

עיצוב חיצוני

חלקו הקדמי של פורד אקספלורר עוצב מחדש ב"סגנון סיני", אך עם פגוש חד יותר. הדגם האמריקאי קיבל את אותם פנסי לד כמו "אחיו" הסיני וכן גריל באותה צורה, אך עם תאים גדולים בגרסאות Active ו-Platinum וקטנים ב-ST-Line וב-ST. הפנסים האחוריים קיבלו חלקים נוספים בדלת האחורית, גם הם בצורה שונה. לאמריקאי יש מילוי לד משלו, ללא ה"סלסולים" האהובים על הסינים. מוצע מבחר רחב של ג'נטים בקוטר מ-18 עד 21 אינץ' (העיצוב תלוי ברמת הגימור). עבור ST-Line ו-ST זמין מרכב דו-גווני עם גג שחור.

תא נוסעים

תא הנוסעים עוצב מחדש במלואו, אבל במקרה הזה בסגנון אמריקאי: ללא דשבורד בעל 3 מסכים, כמו בקרוסאובר הסיני. הפאנל הקדמי הוא חדש לחלוטין. עליו ממוקם מדף הבולט מעט החוצה עם משטח טעינה אלחוטי. מעליו נמצאת מולטימדיית Digital Experience החדשה עם מסך "13,2. בנוסף לעדכונים האלחוטיים ותמיכת Apple CarPlay ו-Android Auto השגרתיים, היא קיבלה ממשק חדש עם שירותי גוגל מובנים ואפליקציות בידור פופולריות כמו Spotify ו-Amazon Music. בזמן שאתם ממתינים בחנייה, תוכל לשחק במשחקי וידאו באמצעות ג'ויסטיק המתחבר דרך Bluetooth.

מול הנהג – לוח מחוונים מתכוונן בגודל "12,3. אין בלוק בקרת אקלים נפרד, ההגדרות היגרו למסך המולטימדיה. איכות חומרי הגימור השתפרה באופן ניכר: הפאנל הקדמי והדלתות כוללות קטעי טקסטיל גדולים שיוצרים תחושה ביתית יותר. וכמובן, ישנה תאורת אווירה בעלת שבעה צבעים לבחירה.

מפרט האבזור הבסיסי הורחב משמעותית וכולל כוונון חשמלי למושבי הנהג (10 כיוונים) והנוסע הקדמי (4 כיוונים), לוח המחוונים הדיגיטלי והמולטימדיה שהוזכרו קודם, 8 שקעי USB, מודם מובנה וחבילת עוזרי נהיגה אלקטרוניים +Co-Pilot 360 Assist. הגרסאות הבכירות מצוידות בנהג האוטומטי BlueCruise ברמה שנייה, המאפשר לנסוע בכבישים מהירים ללא ידיים על ההגה (זמין במנוי).

מנועים וגרסאות

פורד אקספלורר ‏2024. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 6 דור, שדרוג

בתחילת המכירות, פורד אקספלורר 2024 החדש יוצע עם שני מנועי בנזין ממשפחת EcoBoost: טורבו 4 ציל' 2.3 ליטר (304 כ"ס ו-420Nm) ומנוע טווין-טורבו V6 בנפח 3 ליטר (410 כ"ס ו-563Nm) המותקן כסטנדרט בגרסת ה-ST הספורטיבית. בנוסף, ה-V6 זמין כאופציה בגרסת הפלטינום היוקרתית. תיבת ההילוכים היא רק אוטומטית הידרומכנית בעלת 10 הילוכים. כברירת מחדל יש הנעה אחורית, הנעה כפולה זמינה בתוספת תשלום בלבד עבור כל הגרסאות, כולל ST. גרסת השטח Timberline ו-King Ranch היוקרתית הוסרו מהיצע. הגרסאות ההיברידיות כנראה יעודכנו מאוחר יותר.

מה דעתכם על העדכון?
7 קולות