הונדה HR-V – קרוסאובר קומפקטי מאת יצרנית רכב היפנית Honda Motor, נמצא בייצור משנת 1998 במרכב 3 או 5 דלתות, מיועד בעיקר עבור הקהל הצעיר. דגם זה נוצר לנסיעות ברחבי העיר ומחוצה ל עם נוחות ראויה. תא נוסעים מרווח למדי ביחס לסגמנט, מערכת טרנספורמציית מושבים אחורית מקורית, מנועים חסכוניים וגזרה שטחית. הדור השני לרכב אשר הוש
הונדה HR-V ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קרוסאובר הונדה HR-V. דור 2 מתיחת פנים 2018

הונדה HR-V ‏2018. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

הונדה HR-V – קרוסאובר קומפקטי מאת יצרנית רכב היפנית Honda Motor, נמצא בייצור משנת 1998 במרכב 3 או 5 דלתות, מיועד בעיקר עבור הקהל הצעיר. דגם זה נוצר לנסיעות ברחבי העיר ומחוצה ל עם נוחות ראויה. תא נוסעים מרווח למדי ביחס לסגמנט, מערכת טרנספורמציית מושבים אחורית מקורית, מנועים חסכוניים וגזרה שטחית. הדור השני לרכב אשר הושק בשנת 2015 עבר עדכון לאחר שלושה שנים. אחת המטרות של דגם זה – לעורר רגשות חיוביים, והונדה בהחלט מצליחה בכך.

מבחוץ

הדור השני של הרכב עד כדי כך נבדל מקודמו שקשה לנחש שמדובר באותו דגם. טרנספורמציה דומה חלה על כל דגמי המותג, בשביל הונדה המהפכנית זה דבר שבשגרה. אפילו במולדתו הרכב זכה לשם חדש, Vezel, אולם באירופה ובארה"ב הוא עדיין נושא את השם HR-V. קיים דמיון ברור עם CR-V הבכיר שלא נעלם גם לאחר מתיחת הפנים: חזית אגרסיבית במידה מסוימת בעלת פנסים נאים בעיצוב בלתי שגרתי, הגריל ה"משפחתי" והפגוש המובלט. בפרופיל, את העין תשמח צללית מלאת דינאמיקה בעלת גג משופע, ידיות דלת המוסוות בקורות המרכב והבליטה ההבעתית של גבולות הדפנים. מאחורה הרכב נאה לא פחות: פנסים גדולים בצורה ייחודית ופגוש מעודן.

מתיחת הפנים העניקה להונדה HR-V שנת 2018/2019 לא רק פגושים חדשים שהובילו להתארכות קלה של המרכב (מ- 4295 ל- 4334 מ"מ), אלא גם פנסי LED בסגנון רכבי Acura. כמקודם, רוחב המרכב – 1773 מ"מ, גובהו – 1605 מ"מ. בסיס הגלגלים עומד על 2610 מ"מ, מרווח גחון – 185 מ"מ. HR-V שנת 2018 יוצע בישראל בשמונה צבעי מרכב בולטים.

מבפנים

חלל הפנים נראה אסתטי, מעניין ומודרני. את הקונסולה המרכזית בעלת צורה אסימטרית מקשט צג צבעוני של המולטימדיה, מתחתיו ממוקם בלוק מגע חינני של השליטה באקלים. לשירותו של הנהג – הגה רב-תכליתי בעל שלושה חישורים ולוח מחוונים בולט עם שני שעונים אנלוגיים ומסך צבעוני של מחשב הדרך.

את המושבים האחוריים היצרנית כינתה "קסומים" (Magic seats), אותם ניתן לא רק לקפל כלפי מטה, אלא גם קדימה – מערכת זו הופיעה לראשונה במכונית סופרמיני Jazz/Fit לפני שני עשורים. נפח תא המטען הודות לפיצ'ר הנחמד הזה נע בין 431 ל- 1456 ליטר.

חטיבת כוח ושאסי

לקרוסאובר הונדה HR-V שנת 2019/2020 מנוע בנזין 1,5 ליטר המצויד במערכת IVTEC (תזמון שסתומים משתנה). לו הספק של 130 כ"ס בעת 6600 סל"ד, מומנט של 155Nm בעת 4600 סל"ד. תיבת הילוכים – רציפה, הנעה – קדמית. מתלים קדמיים – עצמאיים מסוג מקפרסון, אחוריים – עצמאיים למחצה עם מוט קשיח. בלמים – דיסקיים, מאווררים מלפנים, בעלי עוזרים אלקטרוניים (ABS, EBD, BAS, EBA).

אבזור

HR-V החדש בגרסה הבסיסית מצויד בבקרת יציבות VSA, שש כריות אוויר, פונקציית סיוע בזינוק בעליה, חיישן אור, מראות צד עם חימום וכוונון חשמלי, חימום מושבים קדמיים, מערכת שמע בת שישה רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

לאחר מתיחת פנים רמות גימור הישראליות (Executive и Elegance) כוללות קומפלקס בטיחות Honda Sensing המאחד עוזרי בקרת נתיב וזיהוי תמרורים, בקרת שיוט ומערכת בלימה אוטונומית (עם פונקציית זיהוי הולכי רגל), ובנוסף מונעת מלחיצה שגויה על דוושת הגז בתנאי כביש צפופים (לדוגמה, בחנייה). יתר על כן, HR-V שנת 2020 מצויד במערכת מולטימדיה מקורית וחדשה התומכת בשירותי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.

מה לדעתכם מסייע ל- HR-V להתבלט על פני שאר הקרוסאברים הדומים?
18 קולות