פולקסווגן טיגואן זהו קרוסאובר המיוצר מסוף שנת 2006. סה"כ יצאו 2 דורות. בשנת 2020 גרסת דור שני עברה עדכון. העיצוב החיצוני לא השתנה, אבל כן הופיעו מספר חידושים טכניים ושורה של אופציות בטיחות מתקדמות. טיגואן שנת 2020 המעודכן נמכר בישראל עם מנוע 1,5 ליטר בהספק 150 כ"ס בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית DSG. בשנת 2022 כתוצא
קרוסאובר פולקסווגן טיגואן. דור 2, מתיחת פנים שנת 2020
AUTOBOOM

קרוסאובר פולקסווגן טיגואן. דור 2, מתיחת פנים שנת 2020

קרוסאובר פולקסווגן טיגואן. דור 2, מתיחת פנים שנת 2020

פולקסווגן טיגואן זהו קרוסאובר המיוצר מסוף שנת 2006. סה"כ יצאו 2 דורות. בשנת 2020 גרסת דור שני עברה עדכון. העיצוב החיצוני לא השתנה, אבל כן הופיעו מספר חידושים טכניים ושורה של אופציות בטיחות מתקדמות. טיגואן שנת 2020 המעודכן נמכר בישראל עם מנוע 1,5 ליטר בהספק 150 כ"ס בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית DSG. בשנת 2022 כתוצאה מהעדכון הנוסף הופיעה מערכת מולטימדיה חדשה.

יתרונות וחידושים

פולקסווגן טיגואן החדש שמר על כל היתרונות שבזכותם הוא הפך לרכב כל כך פופולרי ועם מוניטין גבוה. לדוגמה, למרות שמדובר בקרוסאובר קומפקטי, יש לו שלוש שורות של מושבים, לכן הקיבולת שלו היא כמו אצל הקרוסאובר "הרציני" – שבעה נוסעים. יחד עם זאת, מושבי השורה השנייה יכולים לנוע קדימה ואחורה ומתחלקים לשלושה קטעים, ולא לשניים, כפי שזה נהוג בדגמים קומפקטיים פחות גמישים. הקרוסאובר הקטן ביותר של פולקסווגן משתמש במימדים שלו ביעילות מרבית.

בסרטון: פולקסווגן טיגואן 2020 שנת. ג'יפ.

ברמת העיקרון, לא בוצעו שינויים גדולים במסגרת העדכון של 2020/2021, אבל הופיעו מספר פריטים חדשים, לדוגמה, נקודת גישה לוויי-פיי כעת נכללת בכל רמות הגימור. בין מערכות בטיחות חדשות ומתקדמות יותר – התרעה על התנגשות חזיתית, בלימה אוטונומית בעת סיכון של התנגשות וניטור שטחים מתים.

יחידת כוח ושאסי

פולקסווגן טיגואן שנת 2020/2021 קיבל מנוע טורבו 4 צילינדרים בכמה אפשרויות הספק – בישראל מוצעת גרסה עם מנוע 1,5 ליטר 150 כ"ס. הנעה קדמית היא סטנדרטית, אך זמינה גם מערכת הנעה כפולה Volkswagen 4Motion. למנוע משודכת תיבת 7 הילוכים רובוטית. התמסורת לא מיועדת לזינוקים חדים, הטיגואן לא בנוי למרוצים ומזנק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9,2 שניות, המהירות המרבית מסתכמת ב- 202 קמ"ש. עם זאת, הוא מרגיש מעולה בתנאי העיר. לגרסה ההיברידית שהופיעה לאחר העדכון יש מאפיינים זהים לאלו של גרסאות הבנזין והדיזל (בינתיים לא זמינה בישראל).

את היתרון האמיתי של טיגואן רואים מחוץ לכביש סלול. כמובן שהגרסה עם הנעה כפולה מתמודדת טוב יותר עם שטח מאשר עם הנעה קדמית. אך אל תפריזו בהערכת היכולות של הקרוסאובר – בשני המקרים מדובר רק בשטח קל, כמו דרכי עפר, ולא בדיונות מדבריות.

תא הנוסעים ונוחות

תא הנוסעים של פולקסווגן טיגואן 2021 מעוצב בסגנון הקלאסי של פולקסווגן, כלומר, הוא פשוט ופונקציונלי, אבל לא אופנתי ויוקרתי במיוחד. שלוש שורות מושבים זה דבר מצוין, רק קחו בחשבון שמאחור נותר רק 0,1 קוב של נפח מטען. עם זאת, אם מקפלים את השורה השלישית, המידות בערך זהות לרוב הדגמים הקומפקטיים הדומים.

איזה קרוסאובר תעדיפו על טיגואן!
8 קולות