דאצ'יה שואפת לליגת העל – ראלי מרתון דקאר
דאצ'יה, בעקבות חברת האם רנו, שואפת לליגת העל של הספורט המוטורי: יצרנית הרכב הרומנית הודיעה על השתתפותה במתרון הראשי של כדור הארץ, ראלי דקאר, בקטגורית +T1. את רכב השטח הספורטיבי עבור השחקנית החדשה בליגה תפתח חברת Prodrive, בעלת ניסיון רב בספורט מוטורי. הרכב יסע על דלק סינטטי. ובשביל בעלי רכבי דאצ'יה הרגילים (וכאלה יש הרבה בישראל) זה אומר שטכנולוגיות והחלטות הנדסיות מסוימות שייבחנו במרוצים, יהיו מיושמות בדגמים ההמוניים העתידיים של דאצ'יה.
בטקגוריות +T1 משתתפים אבי טיפוס של רכבי שטח, בשונה מ-T2 שבה מתחרות גרסאות הייצור של רכבי שטח.
החברה הרומנית מתייחסת למרוץ כאל פוליגון לבחינת טכנולוגיות והחלטות חדשות, המאוחדות תחת השם à la Dacia. מדובר לא רק ביכולות פונקציונליות, אלא גם בסוג דלק חדש, שכן אב הטיפוס החדש של דאצ'יה ישרוף בנזין סינטטי, סוג חדש של דלק מאת Saudi Aramco, חברת הנפט הלאומית של ערב הסעודית המשתפת פעולה עם רנו (וג'ילי).
עובדה נוספת שמגדילה את הסיכויים של דאצ'יה, אם לא לניצחון, אז לפחות לסיום מוצלח: את דאצ'יה מייצגים נהג הראלי הגדול בעולם סבסטיאן לוב והזוכה בראלי דקאר ב-2021 כריסטינה גוטיירז הררו.
סבסטיאן לוב – תשע פעמים אלוף העולם בראלי. יחד עם זאת, הוא לקח חלק בדקאר ובשנים שונות ייצג את קבוצות פיג'ו ו-Prodrive. התוצאה הטובה ביותר של הספורטאי היא מקום שני.
את רכב השטח לראלי עבור דאצ'יה תפתח החברה הבריטית Prodrive, שהינה בעלת ניסיון רב בספורט מוטורי. כרגע אין שום פרטים רשמיים, אך החברה הרומנית דיווחה כי בפיתוח יהיה מעורב הניסיון הספורטיבי של רנו. לפי אחת מהגרסאות, רכב הספורט עבור דקאר יהיה דומה מבחוץ לקונספט Manifesto שהוצג לא מזמן.
Prodrive היא חברה בריטית המשתתפת בראלי מאז 1984. בנתה לעצמה שם הודות לעבודה עם Subaru World Rally Team. בנוסף לכך, החברה שיתפה פעולה עם אסטון מרטין, פורד, מיני, פורשה ושמות עולמיים אחרים.
דאצ'יה תתחרה בדקאר בשנת 2025, ולפני הצעד הגרנדיוזי הזה, אב הטיפוס הקרבי ידגים את יכולותיו בראלי מרוקו. המתחרה הראשי של דאצ'יה הוא רכב השטח של פורד על בסיס הדור הקודם של ריינג'ר.