רכב הספורט האגדי, הנחשב לספורט-קאר האמריקאי הראשון, משמח את המעריצים שלו כבר לאורך 70 שנה. הדגמים הדו-דלתיים ודו-מקומיים במרכבי קופה וקבריולט מיוצרים על-ידי התאגיד ג'נרל מוטורס תחת המותג שברולט מאז שנת 1953. שברולט קורבט מופרד לסדרה משלו במסגרת החברה, יש לו היסטוריה עשירה במיוחד ורציפה, לוגו משלו ואפילו מוזיאון משלו
שברולט. קורבט החדש זמין בישראל: לראשונה באופן רשמי
AUTOBOOM

שברולט. קורבט החדש זמין בישראל: לראשונה באופן רשמי

שברולט. קורבט החדש זמין בישראל: לראשונה באופן רשמי

רכב הספורט האגדי, הנחשב לספורט-קאר האמריקאי הראשון, משמח את המעריצים שלו כבר לאורך 70 שנה. הדגמים הדו-דלתיים ודו-מקומיים במרכבי קופה וקבריולט מיוצרים על-ידי התאגיד ג'נרל מוטורס תחת המותג שברולט מאז שנת 1953. שברולט קורבט מופרד לסדרה משלו במסגרת החברה, יש לו היסטוריה עשירה במיוחד ורציפה, לוגו משלו ואפילו מוזיאון משלו. הדור השמיני לדגם הספורטיבי האגדי הופיע בסוף יולי 2019. אנו שמחים לבשר שמעתה קורבט נמכר בישראל: לראשונה באופן רשמי.

שברולט קורבט שנת 1953. רודסטר, דור 1.

הרכב יימכר על-ידי קבוצת UMI, יבואנית שברולט רשמית בישראל. אצלנו יציעו דגמי קופה וקבריולט עם מנוע V8 בהספק 490 כ"ס עם חבילת ביצועים Z51. המחיר ההתחלתי של גרסת הקופה – 779,000 שקלים, של הקבריולט – 851,000 שקלים (לא כולל אגרת רישוי).

חשוב

המפתחים של הקורבט החדש הלכו על שינוי מהפכני – תצורת מנוע מרכזי. היצרנית קוראת לדגם החדש "הקורבט הכי הארדקורי בהיסטוריה". כבר בגרסתו הבסיסית הוא מוכן לקרוא תיגר על מכוניות ספורט תוקפניות כמו אאודי R8 ופורשה 911.

שברולט קורבט סטינגריי החדש קיבל עיצוב נועז האופייני לדגם ופרופורציות השוברות את השבלונה. מפני שהמנוע הועבר לאחור (ליתר דיוק, לאמצע, כלומר הוא מותקן בתוך גבולות בסיס הגלגלים), הפרופורציות של קורבט השתנו מהותית. תא הנוסעים הוזז קדימה ב-40 ס"מ. לרכב יש שני תאי מטען (מלפנים ובסרח העודף האחורי) בנפח כולל של 357 ליטר, שני התאים עשוים מפיברגלס. כמקודם, סטינגריי הבסיסי הוא רכב מסוג טארגה עם פאנל גג מתנתק שניתן לאחסן בתא המטען האחורי. הפנסים הקדמיים והאחוריים כעת מצוידים בלדים.

המרכב מבוסס על שלד אלומיניום, הפאנלים החיצוניים עשויים מפיברגלס, שבזכותו הדגם החדש יצא קל יחסית – 1,530 ק"ג. מערכת המתלים עם קפיץ רוחבי, שהופיעה לראשונה עוד בדור השני של קורבט (שנת 1963!) סוף-סוף הוחלפה! סטינגריי החדש מצויד במתלי עצמות עצה כפולות בשני הסרנים. בולמי הזעזועים הקדמיים מסוגלים להרים את אף הרכב ב-50 מ"מ על מנת לעבור מכשולים.

הרעיון של מנוע מרכזי נולד לפני זמן רב: עוד בשנת 1964 "אב הקורבט" האגדי, זורה ארקוס-דונטוב, בנה את אב הטיפוס הניסיוני XP-819 עם מנוע מרכזי, אולם העניין לא התקדם מעבר לכמה עותקים. החלום התגשם רק במאה ה-21.

מעניין

שברולט קורבט שנת 2023/2024 מצויד במנוע V8 אטמוספרי בנפח 6,2 ליטר המפיק 497 כ"ס ו-630Nm. מנוע LT2 החדש אינו רחוק מ-LT1 הקודם. בין ארכאיזמים מעניינים אפשר לציין את הצילינדרים עם שני שסתומים בלבד. עם זאת, יש מערכת הזרקה ישירה. החידוש העיקרי היא מערכת השימון עם עוקה יבשה. למערכת כזו יש שני יתרונות: ראשית, היא מונעת הרעבת שמן בעת עומס צידי, שנית, בדרך כזו ניתן להתקין את המנוע מעט נמוך יותר ולהוריד את מרכז הכובד.

שברולט קורבט ‏2020. מנוע. קופה, 8 דור

כבר בגרסה הבסיסית הרכב קיבל תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים בשילוב עם הנעה אחורית. התיבה המשלבת הילוך מראש פותחה בשיתוף עם Tremec, המספקת תיבות הילוכים באופן מסורתי לקורבט. חבילת Z51 Performance Package מגבירה את ההספק ל-502 כ"ס ו-637Nm. קורבט כזה יכול להאיץ ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-3 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 296 קמ"ש. לבורר מצבי הנהיגה, בנוסף לארבעת המצבים השגרתיים (Weather, Tour, Sport, Track), הוסיפו עוד שניים – MyMode ו-Z mode המאפשרים לנהג לכוונן בנפרד את השאסי, את המנוע ואת תיבת ההילוכים. להפעלה מהירה של מצב Z יש כפתור נפרד על ההגה.

חבילת Z51 מוסיפה נעילת דיפרנציאל אלקטרונית, בולמי זעזועים אדפטיביים Magnetic Ride, מערכת יניקה אחרת, מערכת קירור יעילה יותר, בלמים קדמיים עם קליפרים קבועים וצלחות ברמבו מוגדלות. בין שינויים חיצוניים: ספליטר קדמי, ספוילר אחורי מוגדל וצמיגי Michelin PS4 רחבים יותר – קדמיים 245/35R19, אחוריים 305/30R20.

חבילה

תא הנוסעים עוצב בהשראת תא טייס, הוא מרופד בעור טבעי וכולל פרטים מפלסטיק יקר. החלל הפנימי מתמקד בנהג, לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל "12,3 ומסך המולטימדיה המרכזי בגודל "8 מופנים אל הנהג. מערכת המדיה תומכת ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. יש משטח טעינה אלחוטי. מושבי GT2 הספורטיביים מורכבים על גבי שלד קרבון ומרופדים בעור, מגוון הכוונונים עם זיכרון מצב מאפשרים להתיישב בנוחות כל פעם. ההגה הוא ספורטיבי במיוחד, כמעט מרובע, החישוק קטום מלמטה וגם מלמעלה.

מפרט האבזור הבסיסי של שברולט קורבט 2023/2024 כולל מערכת שמע Bose עם 10 רמקולים, התנעה מרחוק ופנסי לד. רמת הגימור הבכירה מציעה 14 רמקולים, תצוגה עילית, מושבים עם אוורור וחימום. יש בקרת-אקלים מפוצלת, מפתח-חכם המפעיל באופן אוטומטי את הפרופיל האישי, הגה כוח חשמלי, מערכת הקלטת נהיגה וביצועים על המסלול. רשימת מערכות העזר כוללת ניטור שטחים מתים, מצלמות מקיפות לניטור תנועה חוצה מאחור. אבל אין בלימת חירום אוטומטית. אל תשכחו, מדובר ברכב ספורטיבי ששם דגש על מיומנותו של הנהג!

האם החלום שלכם יתגשם עכשיו?
6 קולות