מיצובישי. טרייטון החדש: פלטפורמה על בסיס שלדת סולם ומנוע דיזל טורבו משודרג
הופעת הבכורה של הטנדר החדש מאת מיצובישי, הידוע בישראל בשם טרייטון ובשווקים אחרים בתור L200, תתקיים ב-26 ביולי 2023. הדור השלישי של הרכב יוצג בתאילנד, שם נמצא המפעל המייצר את הדגם. כבר ידוע שטרייטון החדש יורכב על בסיס פלטפורמה אחרת, אך גם עם שלדת סולם, ויצויד במנוע דיזל טורבו משודרג. לפני הפרמיירה פורסמו הטיזרים של הדגם הסדרתי וכן סרטונים ממבחנים.
מיצובישי טרייטון מיוצר משנת 1978. נכון להיום בישראל מוצע הדור החמישי שעבר עדכון בשנת 2018. הטנדר המבוסס על שלדת סולם מצויד בשני מנועי דיזל טורבו לבחירה בשילוב עם הנעה כפולה או אחורית ותיבה ידנית או אוטומטית, מה שמאפשר לבחור את האפשרות המיטבית לכל לקוח.
בטיזרים הרשמיים הדגם החדש מוצג רק חלקית. אבל כבר עכשיו ניתן לדבר על העיצוב החיצוני שלו: המבשר שלו היה הקונספט מיצובישי XRT, שהינו דומה במידה רבה לרכב הסופי.
XRT, שהוצג באביב של 2023, התקבל בחום על-ידי הציבור. לקונספט העניקו קבינה עם שתי שורות מושבים, גלגלים גדולים וחרטום חדש עם אורות יום בצורת פסים צרים. מתוך הקונספט הזה אפשר לקבל מושג על המראה של טרייטון הבא.
הטנדר מיצובישי טרייטון/L200 ישמור על תצורת שלדת הסולם השגרתית והסרן החי האחורי, אך הפלטפורמה שלו תהיה חדשה. כמו כן, הדגם ישמור על יחידות התאורה הדו-קומתיות בחזית, אבל אורות היום הממוקמים מלמעלה יהיו צרים יותר והפנסים העיקריים יהיו מורכבים משלושה קטעי לד. הטנדר יקבל גריל מלבני בעל מסגרת מסיבית. באופן כללי, אמורה להתקבל תדמית קשוחה יותר.
בתא הנוסעים תופיע מערכת מולטימדיה חדשה עם טאבלט גדול המותקן מעל הפאנל הקדמי. מתחת למסך יציבו שורת כפתורים פיזיים. סביר שבדור החדש יותקן לוח מחוונים וירטואלי. פתחי האוורור הצדדיים יקבלו צורה אנכית.
לפי מידע ראשוני, במקום מנוע טורבו דיזל 4N15 הקודם במיצובישי טרייטון 2023/2024 יתקינו את 4N16 המשכולל, שהופיע לראשונה בשנת 2022 במיניבוס האסיאתי ניסאן קרוואן. המנוע בנפח 2,4 ליטר מפיק 132 כ"ס ו-370Nm ופועל יחד עם תיבת 7 הילוכים אוטומטית. הפרטים הטכניים המלאים של הטנדר ייחשפו רק לאחר הבכורה.
בברית רנו-ניסאן-מיצובישי דווקא מיצובישי אחראית על פיתוח רכבים על בסיס שלדת סולם, לכן הגרסאות הבאות של הטנדרים ניסאן נבארה ורנו אלאסקן יהיו למעשה העתקים של טרייטון החדש.