הדור החדש למכונית ההיברידית היפנית החשובה ביותר הושק בינואר 2023 בו-זמנית עם הגרסה הבכירה – היברידית פלאג-אין. פריוס PHEV החדשה נהייתה חזקה יותר פי 2, דינמית יותר באופן משמעותי, קיבלה סוללה גדולה יותר וכעת מסוגלת לעבור עד 86 ק"מ במצב חשמלי בין טעינות. אנו שמחים לבשר שהגרסה המתקדמת הרבה יותר של פריוס, בהשוואה לקודמת
טויוטה. פריוס PHEV החדשה תגיע לישראל
AUTOBOOM

טויוטה. פריוס PHEV החדשה תגיע לישראל

טויוטה. פריוס PHEV החדשה תגיע לישראל

הדור החדש למכונית ההיברידית היפנית החשובה ביותר הושק בינואר 2023 בו-זמנית עם הגרסה הבכירה – היברידית פלאג-אין. פריוס PHEV החדשה נהייתה חזקה יותר פי 2, דינמית יותר באופן משמעותי, קיבלה סוללה גדולה יותר וכעת מסוגלת לעבור עד 86 ק"מ במצב חשמלי בין טעינות. אנו שמחים לבשר שהגרסה המתקדמת הרבה יותר של פריוס, בהשוואה לקודמת, תגיע לישראל במחצית השנייה של 2023. אבל גרסאות היברידיות רגילות לא יגיעו לארץ.

טויוטה ציידה את הדור החמישי של טויוטה פריוס במערכת הנעה היברידית פלאג-אין חדשה המפיקה 225 כ"ס ובסוללה בקיבולת 16,3 קוט"ש.

הבהרה
טויוטה. הרכב מכונית.
פלטפורמת TNGA

טויוטה פריוס החדשה מבוססת על גרסה משוכללת של פלטפורמת TNGA, אך המבנה שלה הוא בעיקרון זהה: מתלי מקפרסון עצמאיים בסרן הקדמי, מתלי עצמות עצה כפולות בסרן האחורי, מתחת למושבים האחוריים ממוקמת הסוללה. עם זאת, מרכז הכובד הונמך וקשיחות המרכב הוגברה. בהשוואה לדור הקודם, המכונית במרכב ליפטבק התארכה ב-25 מ"מ (ל-4,600 מ"מ), התרחבה ב-20 מ"מ (ל-1,780 מ"מ), אבל נמכה ב-40 מ"מ (1,430 מ"מ). למרכב עדיין 5 דלתות, אבל הידיות של הדלתות האחוריות מוחבאות בפינות של מסגרות החלונות, לכן ממבט ראשון נראה כאילו לפריוס החדשה רק 3 דלתות.

בסיס הגלגלים התארך ב-50 מ"מ בהשוואה לפריוס הקודמת, כעת אורכו 2,750 מ"מ, מה שמבטיח תוספת די ניכרת במרווח הפנימי. תא הנוסעים קיבל עיצוב מסורתי יותר, עם מחוונים דיגיטליים (שהיו עוד בדור הקודם) ומסך בגודל "7. מסך המולטימדיה הגדול מוצב גבוה ובאופן כללי תא הנוסעים נראה בוגר וסולידי.

טויוטה פריוס PHEV היא הגרסה הבכירה של הדגם שקיבלה שני מנועים עוצמתיים. יחידת הכוח מורכבת ממנוע בנזין 2 ליטר בהספק 148 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 160 כ"ס. ההספק המרבי הכולל עומד על 225 כ"ס (לעומת 122 כ"ס בלבד בפריוס הקודם). הודות לכך, הליפטבק החדש מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6,7 שניות.

הקיבולת של סוללת הליתיום-יון הוגדלה מ-8,8 ל-16,3 קוט"ש. טווח הנסיעה גדל פי שניים בהשוואה לדגם הקודם – בערך 70 ק"מ. את הסוללה ניתן להטעין בעזרת מטען בהספק 3,3 קילוואט, טעינה מלאה תיקח קרוב ל-4 שעות.

טויוטה פריוס נכנסת לרשימת הרכבים האמינים ביותר בעולם.

עובדה
טויוטה פריוס ‏2023. מרכב, צורה. ליפטבק, 5 דור
טויוטה מציעה כאופציה גג מכוסה בפאנל סולארי.

בנוסף לכך, ה"מוח" האלקטרוני של המכונית נהיה חכם יותר: הגברת העוצמה של הבלימה הרגנרטיבית מתרחשת באופן אוטומטי במקומות שמערכת הניווט מגדירה כאזורי בלימה. אם תזוהה מלפנים עלייה, האלקטרוניקה תטעין את הסוללה ממנוע הבנזין. אפשר לקבל יותר אנרגיה מהשמש: טויוטה מציעה כאופציה גג מכוסה בפאנל סולארי. לסוללה הספק עד 185 קילוואט, כך שביום שמשי (כלומר, כמעט בכל יום אצלנו) הטווח יכול לגדול ב-8,7 ק"מ.

פרטים סודיים על טויוטה פריוס PHEV 2023 החדשה.

טרם פורסמו. אבל כבר ברור שטויוטה פריוס PHEV החדשה תהיה יקרה יותר באופן ניכר מהקודמת. לדוגמה, בארה"ב, שקיבלו את המכונית לפני כולם, היא עולה בערך ב-2 אלף דולר יותר.

מחירים
טויוטה פריוס שנת 2018. ליפטבק, דור 4, שדרוג.

עד סוף השנה, הדור החמישי של טויוטה פריוס PHEV תחליף בסוכנויות את הדור הרביעי שעודכן בשנת 2018 הנמכר אצלנו כרגע.

פריוס החדשה או הישנה?
47 קולות