לקראת סוף יוני 2023 התקיימה הופעת הבכורה הרשמית של הדור השני לקרוסאובר ההיברידי הקומפקטי הפופולרי, שפותח על-ידי התאגיד היפני טויוטה במיוחד עבור השוק האירופאי וכתוצאה הפך ללהיט אמיתי. הדגש העיקרי על העיצוב הבולט ומערכות ההנעה הידידותיות לסביבה נשמר. לראשונה בהיסטוריה, C-HR שנת 2024 החדש יוצע לא רק עם גרסאות היברידיו
טויוטה C-HR שנת 2024 כבר בישראל: המחיר מתחיל ב-169,990 ש"ח
AUTOBOOM

טויוטה. C-HR שנת 2024 החדש: הופעת הבכורה הרשמית של הדור השני

טויוטה C-HR שנת 2024 כבר בישראל: המחיר מתחיל ב-169,990 ש"ח

לקראת סוף יוני 2023 התקיימה הופעת הבכורה הרשמית של הדור השני לקרוסאובר ההיברידי הקומפקטי הפופולרי, שפותח על-ידי התאגיד היפני טויוטה במיוחד עבור השוק האירופאי וכתוצאה הפך ללהיט אמיתי. הדגש העיקרי על העיצוב הבולט ומערכות ההנעה הידידותיות לסביבה נשמר. לראשונה בהיסטוריה, C-HR שנת 2024 החדש יוצע לא רק עם גרסאות היברידיות רגילות, אלא יהפוך גם להיבריד פלאג-אין. לא נשארו יותר גרסאות רק עם מנוע בנזין!

טויוטה C-HR שנת 2016. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

היפנים השיקו את טויוטה C-HR בשנת 2016 ולקחו בכך סיכון: לטויוטה מזמן לא היו רכבים כה בולטים וצעקניים. אבל באירופה העריכו את זה: שם נמכרו 100 – 130 אלף יחידות בשנה, בעוד שיותר ממחצית הקונים בחרו ב-C-HR דווקא בזכות העיצוב.

מעניין

עיצוב חיצוני

טויוטה C-HR החדש נהיה עוד יותר "אירופאי": העיצוב החיצוני פותח על-ידי הסטודיו הצרפתי ED² והוא ממש משדר תדמית מודרנית ודינמית: פנסים בעלי צורה חדה, סרחי עודף קצרים, שבכה תחתונה ענקית, ידיות דלת נשלפות. במחיצה בין הפנסים האחוריים הופיע כיתוב מואר. הידיות של הדלתות האחוריות נמצאות במקומות השגרתיים (בקונספט הן היו מובנות לתוך בתי הפנסים, ובקרוסאובר הקודם הן היו מלמעלה).

הגג הפנורמי (אופציה) כעת מגיע ללא קטע זז וללא וילון: המפתחים טוענים כי הזכוכית אינה מעבירה קרניים אולטרה סגולות. בנוסף לכך, המציאו סכימה חדשה לצביעה דו-גונית של המרכב: כל החלק האחורי יחד עם הגג צבועים בשחור.

פלטפורמת GA-C הועברה מהדור הקודם, לכן בסיס הגלגלים לא השתנה (2,640 מ"מ). עם זאת, הקרוסאובר עצמו התקצר ב-25 מ"מ (4,360 מ"מ), התרחב ב-35 מ"מ (1,830 מ"מ) וגבה ב-3 מ"מ (1,558 מ"מ). מיד מוצעת חבילת GR Sport הכוללת ג'נטים R20, גריל אחר ועיטור שחור מורחב.

חלל פנימי

כבר במפרט האבזור הבסיסי נכללים לוח מחוונים וירטואלי בגודל "12,3 עם שלושה מצבי תצוגה. עבור מערכת המדיה Toyota Smart Connect מוצע מסך מגע בגודל "8 או "12,3 (תלוי ברמת הגימור). המולטימדיה תומכת ב-Android Auto ו-Apple CarPlay. כמו כן, ישנה גישה מרחוק באמצעות סמארטפון ועדכון OTA. מרחוק ניתן לפתוח את הדלתות, להפעיל את המנוע ולשלוט במערכת החניה, כך שהסמארטפון הוא מעין מפתח דיגיטלי.

בשביל הריפוד השתמשו בחומרים ממוחזרים ידידותיים לסביבה. בין אופציות: תצוגה עילית, מערכת שמע JBL מתקדמת ותאורת אווירה בעלת 64 גוונים ו-24 מצבים דינמיים. מכלול מערכות הבטיחות Toyota Safety Sense (בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות בלימה אוטונומית וכו') נכלל ברמת הגימור הסטנדרטית.

מערכת הנעה ושאסי

למרות שהפלטפורמה היא אותה אחת, אבל, לדברי היצרנית, הקרוסאובר עבר כיול של המתלים, הבלמים ומנגנון ההיגוי. טויוטה C-HR שנת 2024 יצויד לראשונה במערכת היברידית נטענת. בפסגת ההיצע יעמוד C-HR PHEV עם הנעה קדמית: מנוע בנזין 2 ליטר ומנוע חשמלי בסרן הקדמי, ההספק הכולל של יחידת הכוח – 223 כ"ס. סוללת ליתיום-יון מאת Panasonic בקיבולת 13,8 קוט"ש, הממוקמת מתחת למושבים האחוריים, נטענת מהשקע: טעינה מלאה אמורה להספיק ל-66 ק"מ של טווח במצב חשמלי לחלוטין.

טויוטה C-HR ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

ישנם עוד פיצ'רים נוחים: אם המסלול המונח במערכת הניווט עובר דרך אזורים "ירוקים", שבהם אסור להשתמש במנועי בעירה פנימית, האלקטרוניקה תטעין את הסוללה מראש ובעת כניסה לאזור כזה תעביר את הקרוסאובר למצב חשמלי. במצב היברידי הקרוסאובר מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7,4 שניות, המהירות המרבית שלו – 180 קמ"ש.

באירופה ההיצע כולל רק גרסאות היברידיות עם גיר רציף אלקטרו-מכני. הגרסה הבסיסית עם הנעה קדמית מצוידת במנוע בנזין 1,8 ליטר (98 כ"ס, 142Nm) בשילוב עם מנוע חשמלי (94 כ"ס, 185Nm), הספק השיא הכולל עומד על 140 כ"ס. מהירות מרבית – 170 קמ"ש, האצה ל-100 קמ"ש – 9,9 שניות.

טויוטה C-HR ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

שאר הגרסאות עם הנעה קדמית קיבלו מנוע אטמוספרי 2 ליטר (152 כ"ס, 190Nm) ומנוע חשמלי (111 כ"ס, 206Nm). הגרסאות עם הנעה כפולה מצוידות במנוע חשמלי נפרד בסרן האחורי (41 כ"ס, 84Nm). הספק השיא של יחידת הכוח לא תלוי בסוג מערכת ההנעה – 198 כ"ס. כל ההיברידים הרגילים קיבלו סוללה צנועה בקיבולת 0,98 קוט"ש.

איזה C-HR תבחרו?
166 קולות