פורד אוורסט הוא רכב שטח בגודל בינוני שמיוצר על-ידי חברת Ford משנת 2003 עבור מדינות אסיה פסיפיק (АТР), שם הדגם זוכה להערכה ולביקוש קבועים. רכב השטח הזה הותאם בהצלחה רבה לתנאי השימוש הסותרים, גם לג'ונגלים הצפופים וגם לאזורים עירוניים מפותחים. הדגם נקרא כך על שם של הר האוורסט בעל הפסגה הגבוהה ביותר בעולם (א
פורד אוורסט. הפסגה הנוצצת של אסיה
AUTOBOOM

פורד אוורסט. הפסגה הנוצצת של אסיה

פורד אוורסט. הפסגה הנוצצת של אסיה

פורד אוורסט הוא רכב שטח בגודל בינוני שמיוצר על-ידי חברת Ford משנת 2003 עבור מדינות אסיה פסיפיק (АТР), שם הדגם זוכה להערכה ולביקוש קבועים. רכב השטח הזה הותאם בהצלחה רבה לתנאי השימוש הסותרים, גם לג'ונגלים הצפופים וגם לאזורים עירוניים מפותחים. הדגם נקרא כך על שם של הר האוורסט בעל הפסגה הגבוהה ביותר בעולם (או צ'ומולונגמה). אחד מהרכבים הטובים ביותר של ATP שיכול בצדק להיקרא הפסגה הנוצצת של אסיה.

Ford Ranger 2021. Pickup double-cab, 4 generation.

הדגם הורכב על בסיס הטנדר פורד ריינג'ר, שנבנה על בסיס פלטפורמה של Mazda. אבל, בניגוד לקרוסאוברים הנוספים של Ford, לאוורסט אין דגמים יפנים מקבילים. המתחרים של הדגם הם רכבי שטח דוגמת מיצובישי פאג'רו ספורט, טויוטה פורצ'ונר ואיסוזו MU-X שגם הורכבו על בסיס טנדרים. השווקים המרכזיים עבור אוורסט הם עדיין תאילנד והודו. הדגם מיוצר במפעל בתאילנד, שבו גם מרכיבים את ריינג'ר.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2003 - 2015 ועבר מתיחת פנים בשנת 2006. אוורסט דור ראשון היה דומה מאוד לריינג'ר והורכב בעיקר מאותם מרכיבים. הרכב צויד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.5 ליטר עם הספק 110 כ''ס ובמתלים קדמיים עצמאיים, אבל היו לו רמת השליטה טובה יותר ונוחות גבוהה יותר. המנוע לא היה חזק במיוחד, אבל בשילוב עם שלדה בהרכבה איכותית, איפשר לרכב להתמודד באופן יעיל עם תנאי השטח, בכביש, ב''דילוגים'' קצרים בתוך העיר ובנסיעות ארוכות. רכב שטח עם 7 מקומות הגיע עם תא מטען גדול ועם מפרט אבזור טוב: כבר הגרסה הבסיסית צוידה בהגה כוח, מערכת בלימה נגד נעילה, כרית אוויר לנהג ולנוסע הקדמי, חלונות חשמל קדמיים, מיזוג אוויר, פנסי ערפל ועוד, כולל מרכיבים שלא היו בדגמים המתחרים.

דור שני

יוצר בין השנים 2015 - 2022. בדומה לגרסת הדור הקודם, פורד אוורסט החדש הורכב על בסיס פלטפורמה משותפת עם דגם ריינג'ר, אך אחרי עדכון רציני ביותר. על העיצוב של הדגם היה אחראי המרכז של Ford באוסטרליה, שם מבינים טוב יותר את הייחודיות של ATP. לכן רכב השטח יצא שימושי יותר, אך במקביל גם נועז ושרירי יותר. לרכב היה מרכב חזק במיוחד והוא הפך לאחד הקרוסאוברים הסדרתיים העמידים בעולם. רכב שטח מסגרת צויד במערכת חכמה של הנעה כפולה, מערכות שליטה בתנאי שטח, והיה לו מרווח גחון טוב ביותר בסגמנט בגודל 225 מ''מ. לרכב הייתה יכולת לעבור מעבורת עד 800 מ''מ ולעקוף מכשולים רציניים גם בשטח וגם במהירות גבוהה בתוך העיר.

המראה החיצוני הגיע בשילוב עם תא נוסעים בעיצוב מודרני בעל איכות ומפרט האבזור טכני גבוהים הרבה יותר בהשוואה לגרסת הדור הקודם. הופיעו גג שמש גדול, דלת חשמל מקורית של תא מטען, מעל 30 מקומות אחסון, מבחר של שקעים בשורת המושבים הראשונה והשנייה (כתוצאה מהבקשות המיוחדות של קהל היעד לאחר גרסת הדור הראשון). הרכב צויד במנוע בסיסי עם הספק 195 כ''ס, בנוסף הוצע מנוע בנזין EcoBoost חדש ביותר בנפח 2 ליטר החסכוני ביותר בסגמנט שלו ועם פליטה מינימלית של פחמן דו-חמצני.

אחד מהרכבים הטובים ביותר של ATP יכול בצדק להיקרא הפסגה הנוצצת של אסיה

באזור ATP מעריכים ומבינים הרבה יותר בכל מיני מכשירים מגניבים, בהשוואה לאזורים אחרים, לכן אוורסט החדש אובזר בהם ביד רחבה והפך בסופו של דבר לקרוסאובר המתקדם ביותר מבחינת הטכנולוגיות. מערכת Ford SYNC 2 סיפקה אפשרות שליטה קולית בפונקציות רבות. לרכב הייתה התאמה כמעט לכל המכשירים הניידים האפשריים. לאורך כל תא הנוסעים היו מובנים שקעים רבים עם הספק שונה, החל משקע 240 וולט עד שקע 12 וולט. תא הנוסעים של הרכב ניתן לשינוי בלחיצת כפתור על-ידי הנהג או הנוסעים - אפשר לקפל שורת המושבים השנייה והשלישית ולהרחיב את נפח תא המטען או את מרחב הפנים של תא הנוסעים. לרכב השטח הייתה יכולת העמסה הטובה ביותר בסגמנט שעמדה על 750 ק''ג, בנוסף הייתה לו יכולת להעמיס 100 ק"ג של מטען על הגג. בנוסף הדגם היה גדוש במערכות עזר מתקדמות כמו:

  • Curve Control - בלימה עדינה בפנייה חדה;
  • Lane Departure Warning ו-Lane Keeping Aid - אופציה למניעת סטייה מנתיב;
  • BLIS - מערכת ניטור שטחים מתים עם התרעת תנועה חוצה ועוד.

דור שלישי

יצא לאור בשנת 2022. פורד אוורסט חדש עודכן שוב, אך לא משמעותי כל-כך כמו גרסת הדור השני, שופרו מספר פריטים חיצוניים ופנימיים. אבל זהו עדיין רכב שטח בגודל בינוני לא מפלח החסכוני שהותאם היטב לצרכים מיוחדים של האזור. תא הנוסעים נשאר פשוט בכל המובנים, הוא, כמו הקודם, מגיע עם הרבה שקעים, אמנם נוספו מקומות אחסון לחפצים שונים - מבקבוקים עד מגירות מיוחדות למחשב נייד. שורת המושבים השנייה והשלישית מאובזרים בנקודות חיבור למושבי ילדים.

הגרסה של פורד אוורסט שנת 2022/2023 מגיעה עם מכשירים ואופציות לבטיחות רבות עוד יותר. ביניהם, יש לציין במיוחד את הניווט הלוויני, מצלמה אחורית, בקרת אקלים דו-אזורית, גישה והתנעה ללא מפתח, פנסים אוטומטיים, אור גבוה אוטומטי, אופציית זיהוי תמרורים, שקע USB על השמשה הקדמית במיוחד למכשירי וידאו וכרגיל כ-10 אביזרים מתקדמים נוספים. כאופציות לבטיחות נוספות מוצעות AEB עם פונקציית זיהוי הולכי רגל, התרעה על התנגשות מלפנים, התרעת סטיה מהנתיב, מערכת למניעת סטייה מנתיב ועוד.

היית רוצה רכב שטח כזה?
36 קולות