
קונספט MG Cyber X: מתחרה אנגלו-סיני ל-Land Rover Defender מאת מעצב לשעבר של פולקסווגן
החידוש המרכזי של המותג האנגלו-סיני MG בתערוכת הרכב בשנגחאי הוא קונספט של רכב פנאי חשמלי לגמרי ובעל מראה קשוח – ה-Cyber X – בסגנון של Land Rover Defender. זהו הדגם הסדרתי השני בסדרת Cyber לאחר הרודסטר החשמלי MG Cyberster. את העיצוב יצר יוזף קבן, לשעבר מעצב בפולקסווגן.
ה-MG Cyber X צפוי להגיע לשוק עד סוף 2026, אך בשלב זה לא פורסמו כלל נתונים טכניים.

נזכיר כי יוזף קבן, "וטרנן עיצוב רכב" סלובקי, עבד בעבר לא רק בחברות שונות בקבוצת פולקסווגן (כגון Seat, Skoda, Bugatti), אלא גם בב.מ.וו וברולס-רויס. באביב שעבר הוא הצטרף לצוות של תאגיד הרכב הסיני הממשלתי SAIC, שבבעלותו כיום המותג הבריטי MG. קבן הוא זה שיקבע את סגנון כל הדגמים החדשים של MG.
ה-Cyber X משתייך לסדרת Cyber, המיועדת לקהל צעיר, שבה כבר מצוי רודסטר דו-מושבי חשמלי בשם MG Cyberster. לכן גם נבחר העיצוב הזה. בעיצוב הקשוח של הקרוסאובר ניסה קבן לשלב את סמל ה-MG המשושה – דבר שבולט במיוחד בצורת קשתות הגלגלים. ל-Cyber X יש מרכב "מרובע" בסגנון Land Rover Defender. עמודי הרכב הקדמיים והאחוריים מצופים בגוון אנתרציט, מה שיוצר אפקט של "גג מרחף". מלפנים יש פס תאורה היקפי וגריל עמוק. אבל הפרט הזכור ביותר הוא הפנסים בעלי החלקים העליונים הנשלפים – מחווה נוסטלגית לסופרקארים של שנות ה-80 (כמו Ferrari Testarossa).

הפנים של ה-MG Cyber X עדיין לא נחשף, אך ידוע שהממשק הגרפי יפותח על ידי חברת Oppo הסינית, שמייצרת סמארטפונים ואלקטרוניקה אחרת. בנוסף, ידוע שהרכב יצויד במעבד החזק J6 של Horizon Robotics, שאחראי על מערכות העזר לנהג והאוטופיילוט.

ה-Cyber X מבוסס על פלטפורמה מודולרית חדשה בשם E3 עם סוללת מצב-חצי-מוצק, שבה התאים משולבים ישירות בתוך המרכב ללא מארז נפרד. הארכיטקטורה הגמישה מאפשרת ייצור של רכבי שטח גבוהים וגם מכוניות ספורט נמוכות. על פלטפורמת E3 ניתן לבנות גם רכבים מסוג EREV (Extended Range Electric Vehicle) – כלומר, פלאג-אין היברידיים שבהם מנוע הבנזין אינו מחובר מכנית לגלגלים, אלא פועל כגנרטור שמטעין את הסוללה. אחרי ה-Cyber X יגיעו עוד שני דגמים באותה פלטפורמה: Cyber Y ו-Cyber Z, אך בשלב זה לא פורסמו פרטים עליהם.