מיני. נחשף תא הנוסעים של מיני קופר החדש: רטרו-פוטוריזם וחומרי גימור ידידותיים לסביבה
מיני קופר החדש ייצא לשוק במאי של 2024. ובינתיים החברה חושפת לאט-לאט את הפרטים לגבי דגם ההאצ'בק העתידי. תא הנוסעים מעוצב בסגנון רטרו-עתידני השואב השראה מעיצובו של הדגם המקורי משנת 1959. בתא הנוסעים יופיעו חומרי גימור ידידותיים לסביבה.
הייצור של מיני קופר החדש יאורגן בבריטניה ובסין (באמצעי הייצור של המיזם המשותף של BMW ו-Great Wall). ראשית יושק קופר אלקטריק החשמלי: במאי 2024 תופיע רק הגרסה הזו ולאחר מספר חודשים תצא גרסת הבנזין.
מוקדם יותר, המותג הבריטי מיני, שנמצא בבעלות החברה הבווארית BMW, פרסמה את התמונות הרשמיות של אב הטיפוס שעליו יתבסס הרכב במרכב האצ'בק 3 או 5 דלתות. מיני קופר 2024 יקבל מספר הבדלים חזותיים מהגרסה הנוכחית. יופיעו יחידות תאורה חדשות: פנסי חזית בעלי אורות יום עגולים ופנסים אחוריים עם פיקסלים בצורת קטעים של דגל בריטניה.
הדור החדש של מיני קופר נבדל בקווים מעודנים יותר, במכסה מנוע מובלט וב"גריל" מתומן המכוסה בפאנל אטום לחלוטין. הצטמצמה כמות העיטור והוקטן סרח העודף האחורי, אך השאסי ומבנה המרכב נשמרו. לכן, הדור החדש הוא למעשה מודרניזציה של הדור הנוכחי המבוסס על פלטפורמת UKL שיצאה עוד בשנת 2023.
ביולי 2023 חשפו את תא הנוסעים המעוצב בסגנון הרטרו-עתידני המקורי. בעת פיתוח הסגנון המעצבים שאבו השראה מהמיני המקורית משנת 1959 שעוצבה על-ידי אלק איסיגוניס. יש לציין שכבר ראינו סגנון דומה במיני Aceman שיהפוך בקרוב לדגם סדרתי וכרגע עובר מבחנים.
האלמנט המרכזי בתא הנוסעים של מיני קופר החדש הוא מסך המגע העגול הגדול של מערכת הבידור-ידע (אצל מיני הקלאסית במקום הזה מותקן מד המהירות העגול). מסך המולטימדיה קיבל גרפיקה וממשק מקוריים. עליו מוצגים גם נתוני המחוונים, לדוגמה, מהירות נוכחית.
מתחת למסך העגול ממוקם בלוק אמצעים לשליטה בפונקציות הרכב ובורר ההילוכים. כמו ל-Aceman, הפאנל הקדמי של מיני קופר החדש מרופד בבד, שום עור הפעם. יותר מכך, יש לו תאורת אווירה מתפזרת. הגימור של הדלתות מבפנים הוא גם מאוד מינימליסטי. תא הנוסעים צויד בהגה חדש עם כפתורים פיזיים.
כבר ידוע שמיני קופר 2024 החדש יוצע עם כמה סוגים של מערכות הנעה – בנזין וחשמלית לחלוטין. למיני קופר אלקטריק החשמלי רק יוספיו "סאונדטרק" המשמיע צלילים בהתאם להתנהגות הרכב. החברה מאמינה שהם יעזרו ליצור "תפיסה אקוסטית" לנהג ולנוסעים ומשתמשי כביש אחרים.
הגרסה הבסיסית תקבל מנוע חשמלי אחד בהספק 181 כ"ס וסוללה בקיבולת 40,7 קוט"ש. המתקדמת תקבל מנוע חשמלי בהספק 215 כ"ס בשילוב עם סוללה גדולה יותר בקיבולת 54,2 קוט"ש. לפי נתונים ראשוניים, טווח הנסיעה המרבי בין טעינות יעמוד על 300 – 400 ק"מ (בהתאם לגרסה).