יצרנית מכוניות ההיפר קוניגסג תוציא את ג'מרה החדשה בשנת 2025. בנוסף לגרסה ה"רגילה" בהספק 1,400 כ"ס, תופיע גם גרסה קיצונית עם 2,300 סוסים. מערכת ההנעה היא היברידית: מבוססת על מנוע 3 צילינדרים בנפח 2 ליטר בשילוב עם מנועים חשמליים. בסך הכל יורכבו 300 עותקים של הדגם.
קוניגסג. בשנת 2025 תצא ג'מרה: קיצונית עם 2,300 סוסים ו"רגילה" עם 1,400
AUTOBOOM

קוניגסג. בשנת 2025 תצא ג'מרה: קיצונית עם 2,300 סוסים ו"רגילה" עם 1,400

קוניגסג. בשנת 2025 תצא ג'מרה: קיצונית עם 2,300 סוסים ו"רגילה" עם 1,400

יצרנית מכוניות ההיפר קוניגסג תוציא את ג'מרה החדשה בשנת 2025. בנוסף לגרסה ה"רגילה" בהספק 1,400 כ"ס, תופיע גם גרסה קיצונית עם 2,300 סוסים. מערכת ההנעה היא היברידית: מבוססת על מנוע 3 צילינדרים בנפח 2 ליטר בשילוב עם מנועים חשמליים. בסך הכל יורכבו 300 עותקים של הדגם.

להזכירכם: מוקדם יותר היצרנית דיווחה שהגרסה הסטנדרטית של מכונית הקופה הקיצונית תקבל יחידת כוח בהספק 1,723 כ"ס. אבל ככל שהפרמיירה מתקרבת, כך צצים יותר פרטים: לגרסה הבסיסית של ג'מרה קיצצו את ההספק, אבל הכריזו על היציאה של גרסה פסיכית (כי אין מילים אחרות לתאר אותה) המייצרת 2,300 כ"ס!

קוניגסג ג'מרה שנת 2020. קופה, דור 1.

ג'מרה הוא הדגם הראשון של החברה עם 4 מקומות ישיבה. היצרנית קוראת למכונית שלה "מגה GT". לדברי כריסטיאן פון קוניגסג, ג'מרה היא נציגת קטגוריה חדשה לחלוטין עם מאפיינים טכניים של מכונית היפר ותא נוסעים נוח ומרווח.

הבהרה
קוניגסג  Gemera. מרכב, צורה.

בגרסה הבסיסית של מכונית ההיפר ההיברידית יחידת הכוח כוללת מנוע 3 צילינדרים בנפח 2 ליטר המפיק 600 כ"ס ו-600Nm. יחד עם מנוע חשמלי קדמי ההספק הכולל של המערכת ההיברידית יעמוד על 1,400 כ"ס ו-1,850Nm, מה שהרבה יותר צנוע מה-1,723 כ"ס ו-3,500Nm שהבטיחו לנו קודם.

קוניגסג  Gemera. מנוע.

המנוע כונה TFG, ראשי תיבות של Tiny Friendly Giant – "ענק ידידותי זעיר". מכונת הפלא הזו הונדסה על-ידי החברה השוודית FreeValve AB, שבעליה הוא כריסטיאן פון קוניגסג, גם מייסד היצרנית הקרויה על שמו. למנוע בנפח 2 ליטר יש בסך הכל שלושה צילינדרים, אבל גם מגדש טורבו כפול ומערכת הנעת שסתומים אינדיבידואלית. ביחידת הכוח הזו אין גלי זיזים, כל אחד מהשסתומים מונע על-ידי אקטואטור פנאומטי הנשלט באופן אלקטרוני.

יהיו גם שינויים אחרים. לדוגמה, המכונית הייתה אמורה להצטייד בתמסורת המקורית KDD המורכבת ממצמד הידראולי עם מידת החלקה משתנה והינע סופי עם יחס העברה קבוע. אבל קרוב יותר לתחילת הייצור, החליטו להתקין בג'מרה את תיבת ההילוכים LSTT (ר"ת Light Speed Tourbillon Transmission). זוהי גרסה משוכללת של התמסורת המורכבת LST (ר"ת Light Speed Transmission), שכבר מותקנת במכונית המגה יסקו. לתיבה 9 הילוכים ומצמדים נוספים המאפשרים לשלוט בחלוקת המומנט.

מכונית ההיפר הבסיסית תעלה בערך 1,7 מיליון יורו. את הגרסה החזקה-על אפשר יהיה לקבל בתוספת תשלום של 400,000 דולר.

מחיר
קוניגסג  Gemera. מרכב, צורה.

הגרסה הקיצונית של קוניגסג ג'מרה הופיעה לא בכדי: היא הומצאה לכבוד תחילת ייצור הדגם וכדי לפצות על ה"היחלשות" של הגרסה הבסיסית. יחידת הכוח ההיברידית הזו מבוססת על מנוע 8 צילינדרים בנפח 5,0 ליטר בשילוב עם תיבת 9 הילוכים רובוטית Light Speed Transmission.

מנוע ה-V8 מצויד בשתי טורבינות ומפיק 1,500 כ"ס ו-1,500Nm. בסרן הקדמי מותקן מנוע חשמלי נוסף, כתוצאה מכך ההספק הכולל עומד על 2,300 כ"ס, והמומנט המרבי הוא 2,750Nm, מה שהופך את הג'מרה הזו למכונית הסדרתית העוצמתית ביותר בעולם. למרבה הצער, המאפיינים הדינמיים עדיין נשמרים בסוד.

רגרה קבעה שיא עולם בזמן האצה מ-0 ל-400 קמ"ש עם האטה ל-0 קמ"ש.

לפני חודש דגם אחר של קוניגסג, רגרה, קבע שיא עולם בזמן האצה מ-0 ל-400 קמ"ש עם האטה ל-0 קמ"ש – 28,81 שניות. וכך מכונית ההיפר השוודית הביסה את המתחרה הקרואטית שלה רימאץ נברה.

שיא עולם

כברירת מחדל, קוניגסג מציידת את הדגם במערכת חשמל במתח 850 וולט, בסוללה בקיבולת 14 קוט"ש ובתא דלק בנפח 115 ליטר. פותחה חבילה אופציונלית מיוחדת Ghost Package המשפרת את האווירודינמיקה: ספליטר קדמי מוגדל, כנף אחורית גדולה ואלמנטים אחרים.

הייצור והשיווק של מכונית ההיפר המורכבת והעוצמתי ביותר להיום קוניגסג ג'מרה יחלו בשנת 2025.

רוצים מכונית מאת קוניגסג?
33 קולות