צ'רי FX הפך לרכב חשמלי ונשלח לחו"ל בתור אומודה E5
אומודה, תת-מותג של צ'רי המתמקד בקהל הצעיר, השיק את הרכב החשמלי הראשון שלו. בשווקים אחרים הוא נקרא אומודה E5, אבל בישראל אנחנו מכירים את גרסת הבנזין שלו בשם צ'רי FX. הקרוסאובר החשמלי שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב בשנחאי באביב 2023 יחל להימכר בשווקים מחוץ לסין ברבעון האחרון של השנה (אולם, בינתיים לא באירופה, אלא רק ברוסיה). קרוב לוודאי, הסינים הכובשים באופן אקטיבי את העולם הישן לא יעצרו שם, וצ'רי FX, שהפך לרכב חשמלי, יימסר גם למדינות אחרות. אנו מקווים שצ'רי, שכבר מציעה מספר דגמים בארץ, לא תשכח מישראל.
צ'רי נכנסה לשוק הישראלי בשנת 2022 ומציעה כעת את הקרוסאוברים FX (גרסת הבנזין של אומודה), טיגו 7 פרו וטיגו 8 פרו.
בשנה שעברה כתבנו על גרסת הבנזין של הקרוסאובר המודרני והאופנתי מהקטגוריה הקופקטית שנמכר בישראל בתור צ'רי FX, למרות ששמו המקורי של הרכב הוא אומודה C5. הגרסה חשמלית E5 נבדלת בעיצוב שונה של החרטום – פאנל אטום לחלוטין במקום גריל.
הייצור הסדרתי של אומודה E5 יתחיל במחצית השנייה של 2023. המפרט הטכני הוא בינתיים לא סופי: מנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי בהספק 224 כ"ס ו-350Nm. הסוללה בקיבולת 61 קוט"ש אמורה לספק כ-450 ק"מ של טווח, לפי WLTP. הקרוסאובר החשמלי מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7,8 שניות.
עבור אומודה E5 שנת 2023/2024 הכינו מבחר עשיר של אופציות: בקרת אקלים מפוצלת, תאורת לד מלאה, גג פנורמי, חימום בכל המושבים, דלת תא מטען חשמלית, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות 360°, ניטור שטחים מתים ועוד.
צ'רי FX נמכר בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1,6 ליטר המפיק 186 כ"ס ו-282Nm. ההנעה היא רק קדמית, אבל בשני הסרנים מותקנים מתלים עצמאיים. המהירות המרבית עומדת על 206 קמ"ש, האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 7,8 שניות. בממוצע, ליטר בנזין אחד מספיק ל-10,9 ק"מ.