בצרפת, החטיבה המקומית של פורשה האגדית הכינה גרסה מיוחדת נוספת של פורשה 911 – הקופה GTS Le Mans Centenaire Edition. המהדורה המיוחדת לכבוד 100 שנה למרוצי 24 השעות של לה מאן קיבלה 25 מרכיבים ייחודיים ופרטים דקורטיביים כאזכור למכוניות המרוצים של פורשה. בסך הכל יורכבו 72 עותקים (וכולם מיועדים לצרפת), כל אחד מהם יעל
פורשה. 911 מיוחדת נוספת לכבוד 100 השנה למרוצי 24 השעות של לה מאן
AUTOBOOM

פורשה. 911 מיוחדת נוספת לכבוד 100 השנה למרוצי 24 השעות של לה מאן

פורשה. 911 מיוחדת נוספת לכבוד 100 השנה למרוצי 24 השעות של לה מאן

בצרפת, החטיבה המקומית של פורשה האגדית הכינה גרסה מיוחדת נוספת של פורשה 911 – הקופה GTS Le Mans Centenaire Edition. המהדורה המיוחדת לכבוד 100 שנה למרוצי 24 השעות של לה מאן קיבלה 25 מרכיבים ייחודיים ופרטים דקורטיביים כאזכור למכוניות המרוצים של פורשה. בסך הכל יורכבו 72 עותקים (וכולם מיועדים לצרפת), כל אחד מהם יעלה 237,819 יורו.

בתמונה, המכונית החדשה מוצבת לצד פורשה SL 356 הייחודי – הרכב הראשון של המותג הגרמני שהשתתף במרתון המפורסם בצרפת. דרך אגב, הוא קיים עד היום, למרות שהורכב לפני יותר מ-70 שנים!

Porsche 356 SL Coupe 1951.

פורשה 356 SL הפך למנצח בשנת 1951. הרכב בעל מספר השאסי 356/2-063 נמצא חי ואף יחסית שלם לא מזמן. בשיקום שלו עסק האספן האמריקאי קמרון הילי.

עובדה מעניינת

המהדורה של פורשה 911 המיועדת להנצחת לה-מאן קיבלה גוון מרכב Le Mans Silver שפותח במיוחד עבור הדגם, הדומה לצבע של הרכב המקורי. על גבי הדפנה הצדדית של הגרסה המיוחדת בולט מספר 46 – אותו אחד שאיתו התחיל וסיים פורשה SL 356. הג'נטים הזהובים וחגורות הבטיחות האדומות הם מחוות כבוד לזוכים בתחרויות היסטוריות אחרות.

פורשה 911 ‏2018. מושבים קדמיים. 8 דור

תא הנוסעים מרופד בעור בעל הגוון המרהיב Graphite Blue בשילוב עם תוספות מבד קטיפה במושבים. משענת היד בין המושבים הקדמיים מעוטרת באיור של המסלול Circuit de la Sarthe יחד עם השנים "1923 – 2023" ומכסה המנוע בסמל עם הכיתוב "נולד בלה מאן" החרוט באופן ידני.

ב-26 במאי 1923 נערכו לראשונה מרוצי הרכב "24 השעות של לה מאן". עם הזמן, התחרות שתוכננה במקור בתור מבחן לרכבים חדשים, הפכה לאחד המרוצים האהובים והיוקרתיים ביותר באירופה.

100 שנה
פורשה 911 ‏2018. מושבים קדמיים. 8 דור

הגרסה המיוחדת מבוססת על פורשה 911 קאררה GTS הסטנדרטית. גרסת הקופה GTS Le Mans Centenaire Edition מצוידת במנוע טווין טורבו 6 צילינדרים 3 ליטר המפיק 480 כ"ס ו-570Nm בשילוב עם תיבת 7 הילוכים ידנית או 8 הילוכים רובוטית PDK.

כבונוס: הבעלים לעתיד יקבלו מפתח מיוחד, נרתיק ואלבום תמונות מתהליך הייצור.

בשנה שעברה פורשה 911 הגיעה כתור אופציה עם אוהל דו-מקומי המותקן על גג הרכב. את הפרקטיות והנחיצות של האופציה עבור בעלי פורשה הוכיח מנכ"ל פורשה עצמו, אוליבר בלום: הוא התגורר באוהל במהלך סוף השבוע שבו נערכה תחרות 24 השעות של לה מאן.

עובדה מעניינת

בהרכבה של פורשה 911 GTS Le Mans Centenaire Edition עוסקים מומחי Porsche Exclusive Manufaktur. החטיבה הזאת מתמחה לא רק בהתאמה אישית, אלא גם בפיתוח והרכבה של מכוניות משלהם.

Porsche 911 Carrera S Cabriolet Panamericana Special.

באופן כללי, פורשה אוהבת להוציא גרסאות שונות של הדגמים הסדרתיים שלה המוקדשות למירוצים מפורסמים. לדוגמה, בסתיו 2022, יצאה לאור הגרסה המיוחדת של הקבריולט פורשה 911 לכבוד המרוץ Carrera Panamericana, שנערך בשנות ה-50 של המאה ה-20 במקסיקו. המכונית עוצבה בהשראת פורשה 356 S באותה תקופה.

כמה זמן אתם יכולים להעביר מאחורי ההגה בלי לקום?
5 קולות