מיניוואן קיה קרניבל. דור 4 שנת 2020
קיה קרניבל היא מיניוואן 5 דלתות בעל 7 או 8 מקומות ישיבה והנעה קדמית מאת יצרנית הרכב דרום הקוריאנית Hyundai-Kia. בשנת 2020 יצאה לשוק גרסת הדור הרביעי של הדגם ,שמשווקת בישראל עם מנוע דיזל (2.2 ליטר) או בנזין (3.5 ליטר). בואו נברר, מה התחדש בגרסה.
עיצוב חיצוני
גרסת קרניבל דור רביעי הופיעה לראשונה ביוני בשנת 2020. הדגם הורכב על בסיס פלטפורמה חדשה בגודל בינוני Hyundai-Kia. אורך המרכב צמח ב-40 מ''מ, בסיס הגלגלים - ב-30 מ''מ. הדבר גרם להרחבה של נפח תא המטען והמרווח של תא הנוסעים. המיניוואן עוצב בסגנון האופייני לקיה, שהופך את כל הדגמים שלה לזהים זה לזה. מגוון הצבעים כולל 5 גוונים, משחור עד לבן (ביניהם יש כסוף, אפור ואפור כהה).
העיצוב החיצוני של קיה קרניבל דגם שנת 2020/2021 לא הסביר לנו, למה הקוריאנים קוראים לרכב הענק הזה קרוס-וואן. האם בזכות צמיגי הבסיס ''בוץ פלוס שלג'' 235/60 R18? האם בזכות ערכת מגן גוף היקפית מפלסטיק לא צבוע או מרווח גחון הוצהר של 182 מ''מ? מצד שני, כל המדדים הרציניים האלה, בשילוב עם בסיס הגלגלים באורך מעל 3 מטרים, אינם בולטים במיוחד והרכב הארוך הזה נראה נמוך. המימדים של המרכב הם: אורך - 5,155 מ''מ, רוחב 1,955 מ''מ, גובה 1,785 מ''מ.
עיצוב פנימי
תא הנוסעים של המיניוואן הוא הדבר המעניין והחשוב ביותר, הוא החלק המרכזי של מכוניות מהסגמנט. זה המאפיין הטוב של קיה קרניבל. בישראל הדגם מגיע עם תא נוסעים בעל 7 מקומות ישיבה, בעוד שבשווקים נוספים יש גרסה עם 8 מקומות. דלתות ההזזה הצדדיות והדלת האחורית הן חשמליות ונפתחות בלחיצה בכפתור בשלט או בתא נוסעים וכן בצורה אוטומטית, צריך רק להתקרב לרכב ולהמתין. תא הנוסעים הגדול במיוחד מאובזר ביחידת אקלים נפרדת בשורת המושבים השנייה ועם מצב אקלים מופרד בחלקו הקדמי.
הנהג יהנה משני מסכים גדולים (בגודל 12.3 אינץ') המחוברים ביחידה דיגיטלית אחת: לוח המחוונים הדיגיטלי והמסך המרכזי שמשדר, למשל, תמונה מהמצלמה הפנימית ומאפשר לא רק לראות את הנוסעים אלא בנוסף לדבר איתם באמצעות התקשורת הפנימית. ידית תיבת הילוכים הוחלפה ב''פק''. שורת המושבים השנייה מכובדת ונוחה של קרניבל מגיעה עם שני מושבים: אף אפשר לכוונן את המושב החשמלי של הנוסעה הקדמי באמצעות כפתורים הממוקמים על החלק האחורי של המושב. לצד אפשרות כוונון לאורך ובזווית או לסובב ב-180 מעלות את המושבים בשורת המושבים השנייה.
מנועים
נתחיל מזה, שקיה קרניבל דגם שנת 2021/2022 מצוידת בתיבת הילוכים הידרומכנית שנדיר לראות היום. תמסורת עם 8 הילוכים היא הבחירה השקולה של היצרנית שהחליטה שזוהי האפשרות האופטימלית ביותר לרכב הכבד הזה וללקוחות השמרניים שלה, ואי-אפשר להתווכח עם זה. יש שני סוגי המנוע: מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר שמפיק 149 כ''ס ומנוע דיזל CRDi בנפח 2.2 ליטר עם 4 צילינדרים ועם בלוק אלומיניום (199 כ''ס). סוג הנעה הוא קדמי בלבד. הרכב, למרות המשקל שלו בסביבות 2,100 ק''ג, הוא דינמי במיוחד: התאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש של גרסה בעלת מנוע דיזל לוקחת 10.7 שניות, של הגרסה בעלת מנוע בנזין - 8.5 שניות בלבד. צריכת דלק של גרסה בעלת מנוע דיזל בנסיעה בתוך העיר עומדת על 7.8 ליטר, בנסיעה מחוץ לעיר - 5.7 ליטר, כמובן, המדד לגרסה בעלת מנוע בנזין הוא גבוה יותר: 14,6/7,8 ליטר ל-100 ק''מ. מתלים הם עצמאיים לחלוטין, מסוג מקפרסון מלפנים ורב-חיבוריים מאחור. כל הבלמים הם בלמי דיסק, האחוריים הם גם מאווררים.
רמות גימור
קיה קרניבל החדשה מיוצגת בישראל בשתי רמות הגימור: EX ו-Premium. כל רמת הגימור מגיעה עם שני סוגי המנוע לבחירה - כלומר בסך הכל יש 4 אפשרויות. רמת האבזור הבסיסית מגיעה עם תא הנוסעים שניתן לשינוי מלא, פנסי לד רפלקס, חישוקי סגסוגת קלה בגודל 18 אינץ', שתי יחידות מיזוג (לחלק הקדמי והאחורי של תא הנוסעים), בקרת שיוט, מצלמה אחורית ורמת הבטיחות הגבוהה. הדבר מתאפשר בזכות 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים (ברמת הגימור Premium, מצלמות משדרות את התמונה של השטחים המתים על הפאנל המרכזי). בנוסף יש בלימת חירום, מערכת שמירה על נתיב, זיהוי הולכי רגל ומכשולי דרך נוספים. רמת הגימור Premium מאובזרת בנוסף בשני סאנרופים גדולים.