
הוצג הקרוסאובר החדש Xpeng G7: הרכב החשמלי עם העוצמה החישובית הגבוהה ביותר
ה-G7 החדש הוא הקרוסאובר השלישי של Xpeng, שממוקם בנישה שבין דגמי ה-G6 וה-G9 הקיימים. ה-Xpeng G7 החשמלי מצויד בטכנולוגיות AI מתקדמות ובמערכת חישובית החזקה ביותר בתחום הרכבים החשמליים, תצוגת מציאות רבודה על כל השמשה הקדמית, מערכת חשמלית של 800 וולט, טעינה מהירה וטווח נסיעה של 702 ק"מ.
ה-Xpeng G7 החדש יגיע לשוק הסיני ברבעון השלישי של שנת 2025. המתחרה העיקרי של ה-G7 יהיה ה-Tesla Model Y המחודש, ולכן המחיר נקבע בקפידה כדי להצליח בתחרות: המחיר ההתחלתי של ה-Xpeng G7 בסין — 236 אלף יואן (33 אלף דולר), לעומת Tesla Model Y שמתחיל ב-264 אלף יואן.
לציין: בישראל כבר נמכר הדגם הקומפקטי והקופה-דמוי Xpeng G6. מחיר הגרסה הבסיסית מתחיל ב-202 אלף ש"ח (לא כולל אגרת רישום, נכון ליוני 2025).
עיצוב חיצוני
ה-Xpeng G7 החדש גדול יותר מה-G6 וגם מה-Tesla Model Y: אורכו 4892 מ"מ, רוחבו 1925 מ"מ וגובהו 1655 מ"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים זהה ל-G6 — 2890 מ"מ. אם ה-G6 בעל מראה קופה, ה-G7 מעוצב בסגנון קרוסאובר קלאסי. נשמרו אלמנטים עיצוביים ייחודיים כמו פנסים דו-שכבתיים עם פס רוחבי וידיות נסתרות. החישוקים בקוטר 20 אינץ'. הגג הפנורמי הסטנדרטי הוא בגודל 2.17 מ"ר. מוצעים שישה צבעים למרכב.
תא נוסעים וציוד
בלוח המחוונים של Xpeng G7 אין מסך רגיל — במקום זאת יש תצוגה Xhud חדשנית שפיתחה Xpeng יחד עם Huawei, עם מציאות רבודה על כל השמשה הקדמית ומבוססת על AI מתקדם. במרכז הקונסולה נמצא מסך מגע בגודל 15.6 אינץ' למערכת המולטימדיה. לנוסעים מאחור יש מסך נוסף בגודל 8 אינץ'.
על פעולת ה-AI והנהיגה האוטונומית אחראים שלושה שבבים מסוג Turing AI שפותחו ע"י Xpeng. מערכת הנהיגה האוטונומית מבוססת על 11 מצלמות ו-3 רדארים מ"מ, ללא שימוש בלידאר. בזכות שבבי Turing AI, ל-Xpeng G7 יש את העוצמה החישובית הגבוהה ביותר (2250 TOPS) מכל רכב חשמלי.
חומרי הגימור כוללים מיקרופייבר, דמוי עור, עץ טבעי ומתכת מלוטשת. יש ארבעה אפשרויות לצבעי פנים. בגרסה הבכירה יגיעו שלוש עמדות טעינה אלחוטית בהספק 50 וואט (אחת מהן במשענת היד האחורית), מערכת סאונד פרימיום עם 20 רמקולים ותאורת אווירה עם 256 צבעים. נפח תא המטען נע בין 819 ל-2277 ליטר.
מנועים וגרסאות
הבסיס של Xpeng G7 2025 הוא פלטפורמה עם מערכת חשמלית 800 וולט. בתחילת השיווק תוצע גרסת בסיס עם הנעה אחורית בלבד: מנוע אחד על הסרן האחורי עם הספק של 296 כ"ס, משקל עצמי של 2160 ק"ג ומהירות מרבית של 202 קמ"ש. סוללת LFP בקיבולת 80.8 קוט"ש. טווח נסיעה מוצהר — 702 ק"מ (לפי תקן CLTC). טעינה מהירה בתקן 5C. גרסה בכירה עם הנעה כפולה תוצג בשלב מאוחר יותר.