הסדאן המשפחתי Hyundai Elantra הוא אחד הרכבים האהובים ביותר על הישראלים ונמצא בחמישיית המובילים במכירות שוק הרכב שלנו. כבר ב־2021 הושקה גרסה "חמה" — Elantra N — הסדאן הראשון של חטיבת N של Hyundai. בקרוב יגיע לישראל רכב ספורטיבי עם 290 כ"ס ותאוצה ל־100 קמ״ש תוך 5.4 שניות.
יונדאי אלנטרה ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור, שדרוג
AUTOBOOM

מצפים ל־Hyundai Elantra N בישראל: סדאן "חם" עם תאוצה ל־100 קמ״ש תוך 5.4 שניות

הסדאן המשפחתי Hyundai Elantra הוא אחד הרכבים האהובים ביותר על הישראלים ונמצא בחמישיית המובילים במכירות שוק הרכב שלנו. כבר ב־2021 הושקה גרסה "חמה" — Elantra N — הסדאן הראשון של חטיבת N של Hyundai. בקרוב יגיע לישראל רכב ספורטיבי עם 290 כ"ס ותאוצה ל־100 קמ״ש תוך 5.4 שניות.

ה־Hyundai Elantra N צפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של 2025. המחיר עדיין לא פורסם.

מועד ההגעה
סקודה אוקטביה RS ‏2024. מרכב, צורה. ליפטבק, 4 דור, שדרוג

כיום, לא רק בישראל אלא גם ברחבי העולם, נותרו מעט מאוד סדאנים והאצ'בקים "חמים". ה־Hyundai Elantra N הוא אחד מהם. עם זאת, הפופולריות של הגרסה הספורטיבית בשוק הישראלי — על אף האהבה הרבה שלנו לדגם הבסיסי — תהיה תלויה ישירות במחיר. ניתן להניח כי הוא יתחרה במחירה של המתחרה המרכזית, Skoda Octavia RS (החל מ־270 אלף ₪), ויהיה זול משמעותית מה־Honda Civic Type R (החל מ־346 אלף ₪). להשוואה: ההאצ'בק החם Hyundai i30 N עולה החל מ־270 אלף ₪, וה־Elantra הרגילה מתחילה ב־170 אלף ₪ (המחירים אינם כוללים אגרת רישוי נכון ליוני 2025).

עיצוב חיצוני

מבחוץ, ה־Hyundai Elantra N החדשה נבדלת מהסדאן הרגיל באמצעות ערכת עיצוב אגרסיבית, פתחי יניקה קדמיים מוגדלים, ספוילר מאחור ודיפיוזר בפגוש האחורי. כל זה לא רק למראה ספורטיבי אלא גם לשיפור קירור המנוע, הביניים והבלמים. גרסת N מקבלת תוספות עיצוב אדומות וחישוקי סגסוגת קלים בקוטר 19 אינץ׳ בעיצוב ייחודי. בתי המראות, הספוילר וצינורות המפלט הכפולים עשויים מסיבי פחמן. הצמיגים — Michelin PS4S במידה 245/35 — פותחו במיוחד לדגמי Hyundai N.

תא נוסעים וציוד

בתא הנוסעים מותקן גלגל הגה N ייחודי עם כפתורים גדולים לשינוי מצבי הנהיגה. על דוושות — כיסויי מתכת. השימוש בעור טבעי ואלקנטרה, תקרה בגוון שחור. המושבים הקדמיים הספורטיביים כוללים תמיכה צידית מוגדלת, כוונון חשמלי ואוורור. גב המושב האחורי עשוי כמקשה אחת (לעומת שני חלקים בדגם הרגיל).

אינץ׳) יש גרפיקה ייחודית. למערכת המולטימדיה (באותו גודל) נוסף מדור N מיוחד שמציג נתוני טלמטריה וזמני הקפה. מערכת N Sound Equalizer מחזקת את צליל המנוע בתא הנוסעים באמצעות מערכת השמע ואף מאפשרת סימולציית צליל של רכב מרוץ מסדרת TCR.

שלדה, מנועים וגרסאות

יונדאי אלנטרה ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 7 דור, שדרוג

מרכב ה־Elantra N מחוזק בנקודות מפתח, והחידוש המעניין ביותר — מוטות חיזוק מאחורי המושב האחורי. השלדה (מתלה מקפרסון קדמי ומתלה אחורי עצמאי) הותאמה מחדש ונוקשה ב־10%. המייצבים חוזקו, הותקנו קפיצים נוקשים יותר ובולמי זעזועים אדפטיביים עם שליטה נפרדת. מרווח הגחון הופחת. מערכת הבלמים שודרגה, עם רפידות משופרות, דיסקים קדמיים בקוטר 360 מ״מ ואחוריים — 315 מ״מ. ההיגוי (R-MDPS) עם תגבור חשמלי על המסילה מספק תגובתיות משופרת.

יונדאי אלנטרה ‏2023. מנוע. סדאן, 7 דור, שדרוג

מבחינה טכנית, ה־Hyundai Elantra N חולק את מכלוליו עם ה־i30 N וה־Kona N. הוא מצויד במנוע טורבו 2.0 ליטר בהספק 280 כ"ס ו־392 ניוטון־מטר (290 כ״ס במצב NGS עם תיבה DCT), כאשר הטורבינה חדשה — עם קוטר גלגל טורבינה מוגדל ל־52 מ״מ. מערכת הפליטה כוללת שסתום אלקטרוני לשינוי עוצמת הצליל.

תיבות ההילוכים: ידנית 6 הילוכים עם מערכת התאמת סל״ד אוטומטית להורדת הילוך חלקה (ניתנת להפעלה באמצעות כפתור RPM על ההגה), או רובוטית כפולת מצמד 8 הילוכים עם מנופי שליטה על ההגה ושלושה מצבי פעולה: N Power Shift, N Track Sense Shift ו־N Grin Shift (ניתן להפעיל למשך 20 שניות בלבד באמצעות כפתור NGS אדום, להגברת ההספק ל־290 כ״ס).

ל־Hyundai Elantra N החדשה יש הנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. זהו רכב ה־Hyundai הראשון עם ציר קדמי משולב (IDA) בטכנולוגיה שמקורה במכוניות אליפות העולם בראלי (WRC): מכלול אחד משלב את ציר ההנעה, טבור הגלגל והמסב, מה שמפחית את המשקל ב־1.7 ק״ג. לגרסאות עם תיבת הילוכים רובוטית יש launch control להאצה מיטבית מהמקום: עם מערכת זו, התאוצה ל־100 קמ״ש אורכת 5.3-5.4 שניות (לשם השוואה, Octavia RS מאיצה ב־6.5 שניות). המהירות המרבית — 250 קמ״ש.

הצביע עכשיו!
מה ישפיע בסופו של דבר על ההחלטה שלכם — האם לרכוש את ה־Hyundai Elantra N?
5 קולות
עקוב אחרינו בטלגרם. זה נוח ומהיר