בסין נערכה כבר תערוכת הרכב ה-20 בשנגחאי. זהו אירוע חשוב, במיוחד לאחר 3 שנים של המגיפה וסגירת הגבולות של סין. נקודת השיא עבור מהנדסים ומפתחים, מעצבים ומשווקים. הרגע המיוחל של יצרניות רכב, בראש ובראשונה מסין. אבל אחת מתערוכות הרכב הגדולות בעולם לא רק הרשימה בכל הדגמים החדשים, בעיקר חשמליים, אלא גם הדגימה כמה טרנדי
תערוכת הרכב של שנגחאי 2023. תוצאות וטרנדים
AUTOBOOM

תערוכת הרכב של שנגחאי 2023. תוצאות וטרנדים

תערוכת הרכב של שנגחאי 2023. תוצאות וטרנדים

בסין נערכה כבר תערוכת הרכב ה-20 בשנגחאי. זהו אירוע חשוב, במיוחד לאחר 3 שנים של המגיפה וסגירת הגבולות של סין. נקודת השיא עבור מהנדסים ומפתחים, מעצבים ומשווקים. הרגע המיוחל של יצרניות רכב, בראש ובראשונה מסין. אבל אחת מתערוכות הרכב הגדולות בעולם לא רק הרשימה בכל הדגמים החדשים, בעיקר חשמליים, אלא גם הדגימה כמה טרנדים מעניינים בתעשיית הרכב המודרנית.

עמדת פולסטאר, בה נשתל שדה שלם של צבעונים.

כמעט כל יצרנית רכב סינית הדהימה ביצירתיות או במכוניות קונספט בלתי יאומנות מהעתיד הלא רחוק, שיציאתן כבר ממש מעבר לפינה. כל עמדה נראית כמו סט של סרט, במיוחד אם מדברים על אורה קט בפרחים ושמלות כלה! או עמדת פולסטאר, שבה נשתל שדה שלם של צבעונים.

טויוטה הציגה את העיצוב המסוגנן של מכוניות הקונספט.

כמובן, בתערוכת הרכב של שנגחאי היו גם מותגים מחו"ל, וגם להם היה מה להראות. קיה וטויוטה הציגו מכוניות קונספט מסוגננות. הונדה וב.מ.וו קידמו באופן פעיל את הרכבים החשמליים שלהם, פולקסווגן הציגה את קו הדגמים ID וכו'. עם זאת, נוצרה תחושה ברורה שהמותגים המכובדים ותאגידי הרכב הגלובליים נאלצים להשלים פערים בין הסינים האופנתיים והמתקדמים טכנולוגית שכבר מוצעים בשוק.

לאן נע עולם הרכב

טרנד ראשון: התקצרות חדה של מחזור הייצור

אקסיד טרה ES שנת 2023 בתערוכת הרכב של שנגחאי.

קודם לכן, הדור הבא של רוב הרכבים יצא בדרך כלל 8-6 שנים אחרי הקודם. כעת, במיוחד בסגמנט הרכבים החשמליים הסיניים, הדגמים מתעדכנים כל 3-2 שנים!

טרנד שני: עלייה משמעותית בטווח הנסיעה של רכבים חשמליים

צ'אנגן שנלאן S7 שנת 2023 בתערוכת הרכב של שנגחאי.

קודם לכן הוצעו בעיקר דגמים עם טווח נסיעה של כ-400 ק"מ, אך היום הממוצע בקרב הדגמים החדשים מתקרב ל-700-600 ק"מ. ומופיעות יותר ויותר מכוניות חשמליות שעוברות את נקודת ה-1,000 ק"מ. כמובן, במציאות טווח הנסיעה יהיה קצת יותר צנוע, אבל המגמה כאן ברורה.

טרנד שלישי: יישום פעיל של טכנולוגיות חדשות

הדבר החשוב ביותר בשנגחאי הוא לא רכבים חשמליים מרהיבים, אלא טכנולוגיות חדשניות המסוגלות לשנות דרסטית את עולם הרכב.

טרנד שלישי: יישום פעיל של טכנולוגיות חדשות

A new revolutionary battery from
CATL Corporation
סוללה מהפכנית חדשה מאת תאגיד CATL.

לדוגמה, הסוללה המהפכנית החדשה מאת התאגיד CATL. מערכת הקבלים בעלת צפיפות אנרגיה גבוהה, פי-3-2 יותר מאשר בדגמים הנוכחיים, מוצעת כיום בינתיים רק למטוסים. אבל בעתיד הקרוב מאוד מערכת דומה תותקן ברכבים.

היתרונות המובטחים – אמינות ובטיחות מרביות וכן משקל נמוך. ייתכן שהודות לכך רכבים חשמליים סוף-סוף יהיו קלים יותר! וקרוב לוודאי שהסינים שוב יקבעו שיא חדש מבחינת טווח נסיעה. אולי אפילו ישברו את נקודת ה-1,500 ק"מ…

טרנד רביעי: כמות עצומה של דגמים מחושמלים

BYD — Destroyer 07 PHEV.

ולא רק חשמליים, אלא גם היברידיים. לדוגמה, בשנגחאי התקיימה הופעת הבכורה של דגם היברידי פלאג-אין מאת בי.ווי.די – Destroyer 07 PHEV. למכונית הסדאן באורך 5 מטרים יש יתרון מובהק – טווח נסיעה של 200 ק"מ במצב חשמלי! עד כה היברידים יכלו לעבור על אנרגיה חשמלית רק עד 100 ק"מ. הבעלים של מכונית כזאת ישתמש ב-Destroyer בעיר כרכב חשמלי, הבנזין ישרת רק כגיבוי. והמחיר הוא מקובל למדי – כ-30 אלף דולר.

Li Auto L9.

באשר לדגמים חשמליים, הם מאוד משמחים: לדוגמה, הרכב החשמלי Li Auto – קריאת תיגר רצינית על המתחרים. עד שנת 2025 החברה מבטיחה להוציא 5 רכבים חשמליים. רובם יצוידו בסוללות CATL 4 °C Qilin שיאפשרו לבצע טעינה מלאה תוך 15 דקות בלבד!

טרנד חמישי: מכוניות ספורט מסורתיות הופכות להיסטוריה

בי.ווי.די Yangwang U8, רכב שטח ענקי וקשוח (יותר גדול מ-G וואגן).

עצם הרעיון של מכוניות ספורט פשוט נהרס! הרי הודות להתפשטות החדה של רכבים היברידיים וחשמליים עוצמתיים, כיום אפילו סדאנים וקרוסאוברים המוניים יכולים להציע דינמיקה ספורטיבית.

חלל פנימי. בי.ווי.די Yangwang U8.

הדוגמה הטובה ביותר לכך היא הרכב החשמלי (ישנה גם גרסה היברידית) בי.ווי.די Yangwang U8. רכב השטח הענק והקשוח (יותר גדול מ-G וואגן) עם ארבעה מנועים חשמליים המפיקים ביחד 1,100 כ"ס מאיץ ל-100 קמ"ש תוך כמעט 3 שניות. עם זאת, הוא "שוחה" ומסתובב במקום. ואף אחד לא קורא לזה מכונית ספורט. פשוט רכב שטח עוצמתי ורב-תכליתי!

המספרים העיקריים

  • 10 ימים של תערוכה
  • 360 אלף מ"ר של אולמות תצוגה
  • 1,413 רכבים הוצגו
  • 513 מהם היו רכבים חשמליים
  • 93 פרמיירות
  • 64 מכוניות קונספט
  • 13 אלף עובדים מהתקשורת העולמית כיסו את התערוכה
  • 906 אלף מבקרים
איך לדעתכם ייראה עולם הרכב העתידי?
18 קולות