פיג'ו. הוצג 2008 המעודכן
הדגם הזה חשוב מאוד עבור המותג הצרפתי: פיג'ו 2008 הוא הקרוסאובר הנמכר ביותר של המותג והשני בפופולריות בין כל דגמי פיג'ו אחרי 208. הדור הנוכחי יצא ביוני של 2019 ובמהלך תקופה זו נמכרו יותר מ-700 אלף יחידות של פיג'ו 2008 דור שני, 75 אלף מתוכן הן גרסאות חשמליות.
קל להבחין בין פיג'ו 2008 שנת 2023 המעודכן לבין גרסתו הקודמת. בחזית: לוגו חדש, שלושה פסי לד במקום פס יחיד, הקרוסאובר הבכיר בגרסת GT נבדל בתאורת לד חדשה המורכבת משלושה קטעים. הפגוש הוא שונה לגמרי, כמו גם הגריל, אך דברים אלו לא השפיעו על אורך המרכב – עדיין 4,300 מ"מ. מהצד בולטים הג'נטים בעיצוב חדש בקוטר מ-16 עד 18 אינץ', בחלק האחורי – מילוי חדש של הפנסים. בין פרטים קטנים: גופן אחר בכל הלוחיות.
הגרסאות המעודכנות של פיג'ו 2008 יגיעו לסוכנויות כבר בקיץ של 2023. הדגם מיוצר במפעל Stellantis בספרד.
מערכת המולטימדיה שהפכה לאלמנט הראשי בחלל הפנימי, יחד עם מגוון מערכות העזר, קיבלה מסך "10 אפילו בגרסאות הפשוטות ביותר (קודם לכן הותקן מסך "7 צנוע). גרסאות Allure ו-GT הבכירות מציעות מסך HD עם קונטרסט מוגבר. המודרניזציה העניקה גרפיקה חדשה, עוזר קולי חכם יותר ופונקצית עדכון "על גבי האוויר".
בין שיפורים אחרים באלקטרוניקה: הגברת הספק המטען האלחוטי למכשירים ניידים, כעת 15 במקום 5 וואט; בתא הנוסעים הופיעו יותר יציאות USB. הותקנו מצלמות חניה אחוריות וקדמיות ברזולוציה גבוהה יותר. בנוסף לכך, יש לציין את חומרי הגימור ובוררי ההילוכים האחרים, גם בגרסה אוטומטית וגם בגרסה ידנית.
פיג'ו 2008 מוצע בישראל בארבע רמות גימור. זמינות שתי גרסאות בנזין (עם מנועי 130 ו-155 כ"ס), גרסת טורבו דיזל וגרסה חשמלית.
בורר ההילוכים של התיבה האוטומטית הוחלף עוד בשנת 2022 כאשר צומצם היצע המנועים. לא חלו שינויים משמעותיים במנועים. נותר מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים PureTech בנפח 1,2 ליטר בהספק 101 כ"ס (תיבה ידנית) או 131 כ"ס (תיבה ידנית או אוטומטית). כמו כן, יש מנוע דיזל 1,5 ליטר בהספק 131 כ"ס עם תיבה אוטומטית. בשנת 2024 יופיע היבריד על בסיס מנוע בנזין 1,2 ליטר.
עם זאת, פיג'ו e-2008 החשמלי שנת 2023 קיבל מנוע חשמלי חדש ועוצמתי יותר ב-20 כ"ס בהשוואה למנוע הקודם, כעת הוא מפיק 156 כ"ס ו-260Nm וצורך פחות אנרגיה. במקביל לכך, הוגדלה קיבולת הסוללה ל-54 קוט"ש (קודם 50 קוט"ש). הקרוסאובר המעודכן קיבל טווח נסיעה ארוך יותר: 406 ק"מ במקום 345 ק"מ בין טעינות (לפי WLTP). נותרו המטענים הקודמים: 7,4 קילוואט (סטנדרטי), 11 קילוואט אופציונלי ומטען DC בהספק 100 קילוואט.