סיטרואן. e-C4 ו-e-C4 X החשמליים קיבלו יותר הפסק ויותר טווח
הרכבים החשמליים מאת יצרנית הרכב הצרפתית קיבלו מנוע חדש בהספק 156 כ"ס במקום 136 כ"ס וסוללה חדשה עם צפיפות גבוהה יותר. טווח הנסיעה עלה ל-420 ק"מ לפי WLTP, אך עלה גם המחיר. להזכירכם: הדור הנוכחי של סיטרואן C4 יצא בשנת 2020, בישראל מוצעת גם הגרסה החשמלית של דגם ההאצ'בק. בקיץ של 2022 להיצע הצטרף קרוס-סדאן C4 X. שני הדגמים הקומפקטיים מבוססים על הפלטפורמה המודולרית CMP.
הגרסאות החשמליות של C4 ו-C4 X צוידו במנוע חשמלי יחיד בהספק 136 כ"ס המותקן בסרן הקדמי ובסוללה בקיבולת 50 קוט"ש. שילוב כזה סיפק טווח נסיעה של 360-350 ק"מ (לפי WLTP). יחידת הכוח הזו תישאר בתור הבסיסית, אך החל ממאי 2023 אליה תצטרף גרסה עוצמתית יותר עם טווח נסיעה מוגדל. יחידת כוח זו הושאלה מפיג'ו E-308 החשמלי, המנוע החשמלי מתוצרת Emotors (מיזם משותף של Stellantis ו-Nidec Leroy-Somer) מפיק ב-15% יותר הספק (156 כ"ס).
יחידת הכוח החדשה גרמה לרכבים החשמליים לעלות במחיר. בצרפת המחיר ההתחלתי כעת הוא 44,600 יורו, המחיר הקודם של סיטרואן e-C4 התחיל מ-34,990 יורו. הגרסה העוצמתית יותר סיטרואן C4 X תעלה 45,300 יורו.
קיבולת הסוללה הוגדלה ל-54 קוט"ש. הודות לכך טווח הנסיעה בין טעינות בודדת צמח ל-421-415 ק"מ. הרכב תומך בטעינה בהספק 100 קילוואט, מה שמאפשר להטעין את הסוללה מ-20% ל-80% תוך 30 דקות. לדברי היצרנית, גרסה זו "מציעה יותר הנאה מנהיגה".
בהתחלה המנוע העוצמתי יותר והסוללה המוגדלת יהיו זמינים רק ברמת גימור Shine. נכון להיום, הדגם מוצע בישראל עם מנוע בנזין 1,2 ליטר מסדרת Puretech בהספק 130 כ"ס ותיבה אוטומטית, מנוע דיזל BlueHDi בעל אותו הספק ו-е-С4 החשמלי עם המנוע הקודם בהספק 136 כ"ס.