דאצ'יה דאסטר הוא קרוסאובר קומפקטי מאת החטיבה הרומנית של המותג Renault Group הצרפתי. מיוצר משנת 2010, בשנת 2017 יצאה גרסת הדור השני של הדגם. מדובר באחד הדגמים המובילים בסגמנט רכבים בטווח מחירים בינוני: במהלך 10 שנים בשוק נמכרו כמעט 2 מיליון מכוניות מהדגם. כדי לשמור על רמת המכירות הטובה היצרן דואג מאוד ומשקיע ברכב הרב
דאצ'יה דאסטר ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

דאצ'יה דאסטר במרכב קרוסאובר. דור שני, מתיחת פנים שנת 2021

דאצ'יה דאסטר ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור, שדרוג 1

דאצ'יה דאסטר הוא קרוסאובר קומפקטי מאת החטיבה הרומנית של המותג Renault Group הצרפתי. מיוצר משנת 2010, בשנת 2017 יצאה גרסת הדור השני של הדגם. מדובר באחד הדגמים המובילים בסגמנט רכבים בטווח מחירים בינוני: במהלך 10 שנים בשוק נמכרו כמעט 2 מיליון מכוניות מהדגם. כדי לשמור על רמת המכירות הטובה היצרן דואג מאוד ומשקיע ברכב הרבה מאמצים. הדבר הוביל למתיחת פנים בשנת 2021. בואו נחקור על דאסטר המשודרג, שכבר מוצע בשוק הישראלי במחיר מ-101.236 עד 135.824 ₪ (בהתאם לגרסה, רמת הגימור וכולל דמי הרשמה. נתונים לשנת 2022).

עיצוב חיצוני.

בגרסה המחודשת העיצוב החיצוני של דאצ'יה דאסטר 2021/2022 מעט השתנה: פנסים חדשים עם אורות ניווט לד בצורת-Y בסגנון האופייני של המותג ורשת גריל בצורה תלת מימדית שונה. במקום ''הכוונת' הקודמת הפנסים האחוריים שודרגו בפסי לד, שדומים בצורה שלהם לאות Y. אורות האיתות והאורות הנמוכים שודרגו בלד וגם תאורה מסביב לוחית הזיהוי. הגרסה החדשה תגיע עם ג'אנטים בגודל 16 או 19 אינץ', שעברו בחינה במנהרת הרוח ומיועדים להוריד מקדם הגרר של הרכב בנסיעה. הדבר רלוונטי גם בנוגע לספוילר בסף העליון של הגג. הרכב הפך לאווירודינאמי יותר, דבר שתרם לחיסכון בצריכת הדלק.

עיצוב תא הנוסעים

ההבדל המרכזי בין תא הנוסעים של הגרסה החדשה לבין הגרסה הקודמת הוא מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל 8 במקום 6 אינץ'. המערכת לא רק תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android ,Auto היא גם יכולה לספק מידע על רמת הגובה על פני הים, מדדי המצפן והשיפוע של הרכב - לגרסאות עם הנעה כפולה. גרסת הטופ מגיעה עם מערכת שמע עם 6 רמקולים . בנוסף בין המושבים הקדמיים יש תא אחסון בנפח 1.1 ליטר. היצרן טוען שהריפוד בתא הנוסעים שונה לחלוטין, ומשענות הראש קיבלו בצורה חדשה והפכו לנוחות יותר.

מנועים

דאצ'יה דאסטר החדשה החזירה לעצמה את תיבת EDC 6 הילוכים עם מצמד כפול, שמגיעה בגרסאות עם מנוע TCe טורבו בנפח 1.3 ליטר בעל בספק 150 כ''ס, אותו מנוע מוצע בגרסה עם הספק בסך 131 כ''ס - רכבים עם מנוע כזה מגיעים עם תיבת הילוכים ידנית. גרסאות דיזל מגיעות עם מנוע בנפח 1.5 ליטר בספק בסך 115 כ''ס וגם עם תיבת הילוכים ידנית. סוג ההנעה הוא קדמי או כפול, המדד נשאר ללא שינויים.

רמות גימור

בסרטון: דאצ'יה דאסטר 2021 שנת. ג'יפ.

בישראל הקרוסאובר קיים בשתי רמות גימור: לאוריאט ופרסטיז'. המחיר של גרסה עם מנוע 1.3 ליטר והנעה קדמית ברמת הגימור הראשונה מתחיל ב-101.236 ₪, ברמת הגימור השנייה - ב-124.536 ₪ (מנוע בנפח 1.3 ליטר, EDC והנעה קדמית). מפרט האבזור הבסיסי של גרסת לאוריאט כולל חישוקי פלדה בגודל 16 אינץ' ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. הרכב מגיע עם מצלמה אחורית, חיישן חניה אחורי, חיישן אור וחלונות אחוריים כהים. גרסת פרסטיז' היקרה יותר מצוידת בחישוקי אלומיניום בגודל 17 אינץ', במצלמה היקפית, מפתח חכם, מערכת בקרת אקלים ומערכת ניטור שטחים מתים.

איזו דאצ'יה את/ה בוחר/ת
21 קולות