פורד פומה – מכונית המיוצרת על ידי חברת Ford מאז שנת 1997, מיועדת עבור השוק האירופאי. שני הדורות שלה – רכבים שונים לחלוטין. הראשון – קופה, השני – קרוסאובר. החל משנת 2019 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של פורד פומה במרכב קרוסאובר.
פורד פומה ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר פורד פומה. דור 2 (2019)

פורד פומה ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

פורד פומה – מכונית המיוצרת על ידי חברת Ford מאז שנת 1997, מיועדת עבור השוק האירופאי. שני הדורות שלה – רכבים שונים לחלוטין. הראשון – קופה, השני – קרוסאובר. החל משנת 2019 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני של פורד פומה במרכב קרוסאובר.

בינואר 2020 המגזין האנגלי «What Car?» כינה את הקרוסאובר פורד פומה "מכונית השנה 2020". הטירונית עלתה על מתחרים נכבדים רבים, בין היתר גם טסלה מודל 3. המכונית נבחנה על ידי Euro NCAP, לה העניקו חמישה כוכבים על בטיחות כללית, הגנת מבוגרים וילדים דורגה כ- 94% ו- 84%, ובנוגע לבטיחות הולכי רגל הציון הוא 77%.

מבחוץ

פורד פומה החדשה הינה מכונית לא רעה בכלל. אך האטרקטיביות ביותר – כמובן, הגרסאות הבכירות (הן גם מוצעות בשוק הישראלי). להן פנסי LED, מיגוני פלסטיק בצבע המרכב, ספוילר התופס את העין על הדלת החמישית וג'נטים גדולים 18 או 19 אינץ'. חרטום הרכב נטבע בזיכרון הודות לגריל שחור העצום, לפנסים הגדולים בעיצוב בלתי שגרתי עבור מכונית מודרנית ולפגוש המובלט. ניכרים קווי הדמיון עם הפומה הראשונה: קווי מתאר הדינאמיים של המרכב, שמשה בשיפוע חד, כנפיים מנופחות וגלגלים בקצוות המרכב.

הדור השני שנמצא בייצור מאז תחילת 2019 קם לתחייה בתור קרוסאובר המורכב על גבי פלטפורמת Ford Global B-car. המכונית מיוצרת ברומניה, היא מעט גדולה מקרוב משפחתה ההאצ'בק פורד פיאסטה: 4186 מ"מ לאורך, 1805 מ"מ לרוחב, 1536 מ"מ לגובה, בסיס גלגלים – 2588 מ"מ. מרווח גחון: 164-166 מ"מ.

מבפנים

את הנהג ישמח מסך בגודל 12,3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי (אופציה), מערכת מולטימדיה Ford SYNC 3 בעלת צג 8 אינץ' עם תמיכת ממשקי אנדרויד אוטו ואפל קארפליי. ברשימת אבזור אופציונאלי נוכחת מערכת שמע יוקרתית B&O בת 10 רמקולים.

לתא המטען של המכונית הקטנה קיבולת של 456 ליטר, כאשר 80 מהם נמצאים בתא מתחת לרצפה. הוא כונה «MegaBox» והינו בעל תחתית מפלסטיק עם חור ניקוז כך שניתן לשטוף את התא מצינור, וזה הופך אותו למתאים עבור הובלת דברים מלוכלכים. אל הדלת האחורית מחובר מדף כבודה, יתר על כן, את דלת המטען ניתן לצייד במנגנון חשמלי (אופציה בתשלום).

מנועים ושאסי

פורד פומה שנת 2019/2020 הישראלית מצוידת במנוע טורבו 3 צילינדרים בהספק 125 כ"ס ובתיבת 7 הילוכים רובוטית. מדדי הדינאמיקה: תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש – 10,2 שניות, מהירות מרבית – 187 קמ"ש.

מערכת המתלים של פומה הינה זהה לזו של פיאסטה, אולם משוכללת: קיבלה קורה נוקשה יותר של הסרן העצמאי למחצה האחורי, קפיצים ובולמי זעזועים אחרים, ונקודות חיבור זרועות מחוזקות. מלפנים – מתלים עצמאיים מסוג מקפרסון.

אבזור ורמות גימור

לכל הנוגע בבטיחות של פורד פומה שנת 2020/2021 המפתחים הקדישו תשומת לב רבה: עבור הקרוסאובר הקומפקטי זמין קומפלקס «CoPilot 360» שלהרכבו נכנסים שתי מצלמות, שלושה מכ"מים ושניים עשר חיישני אולטרסאונד. בדגם זה פועלת בקרת שיוט המסוגלת להחזיק את המכונית בנתיב הרצוי, ובין מערכות סיוע חדשות נציין את «Wrong Way Alert» המזהה תמרורי איסור ומשמיעה אזעקה במידה והנהג הפנה את הרכב למקום אסור. בנוסף הקרוסאובר מצויד בסיוע בחנייה, בחיישן לחץ בצמיגים, במערכת סיוע בבלימת חירום והינו מסוגל למנוע התנגשויות על ידי זיהוי הולכי רגל.

בגרסאות הישראליות כל המוזכר לעיל נכלל במפרט אבזור הבסיסי. בארץ מוצעות שלוש רמות גימור: Titanium, ST-Line ו- ST-Line X. האחרונה כוללת סאנרוף וחיישן גשם, הג'נטים – 18 אינץ' (R17 בשאר), מטען אלחוטי וריפוד עור בתא הנוסעים.

ומה תעדיפו אתם?
16 קולות