קרוסאובר GAC GS8 כובש את לבבותם של החזקים
GAC GS8 זהו רכב גדול בצורת מרכב קרוסאובר, בעל 7 מקומות ישיבה, שמיוצר במפעל בגואנגג'ואו משנת 2016, יש כבר שני דורות של הדגם. בסין הרכב נקרא GAC Trumpchi GS8. הרכב הורכב על בסיס הגרסה המעודכנת והמחוזקת של הפלטפורמה המורשית של פיאט שנת 1998 שקיבלה את השם CPMA. בזכות הפלטפורמה הדגם מצויד במתלים קדמיים מסוג מק'פרסון, עצמאיים לחלוטין ובמתלים רב-חיבוריים אחוריים, לצד גרסאות בהנעה כפולה או קדמית. הגרסה GS8 2022 החדשה הורכבה כבר על בסיס פלטפורמה מודולרית המתקדמת ביותר GPMA עם בסיס גלגלים מוגדל שסיפק אפשרות לייצר גרסאות היברידיות של הדגם. ''הקרוסאובר GAC GS8 כובש את לבבותם של החזקים'', תחת הסיסמה הזאת, התאגיד GAC משווק את הקרוסאובר הגדול שלה. בואו נבדוק, את הלב של מי הוא באמת מסוגל לכבוש והאם יש טעם להביא את הדגם לישראל.
בישראל כבר מוצע קרוסאובר קומפקטי חשמלי בשם GAC GE3. הרכב מצויד ביחידת כוח עם הספק 163 כ''ס וטווח נסיעה מרבי בטעינה אחת עומד על 300 ק''מ. המחיר הוא קצת יותר מ-140 אלף ש''ח (כולל דמי רישום, נתונים לשנת 2022).
דור ראשון
ל-GAC GS8 מראה חיצוני די ייצוגי, הוא מגיע עם מספר פריטים מיוחדים: פנסים בעלי צורה מורכבת, מראות מיוחדות והעיצוב הכללי של המרכב הוא מודגש ובולט. האורך, הרוחב והגובה של הדגם הם 4,836, 1,910 ו-1,770 מ''מ בהתאם. המשקל של הרכב נע בין 1,945 לבין 2,065 ק''ג. בסיס הגלגלים הוא די גדול (2,800 מ''מ) והוא אפשר לייצר תא נוסעים מרווח עם 3 שורות המושבים.הרכב מוצע ב-4 צבעים לבחירה: שחור, חום, אפור-כחול ולבן. תא הנוסעים מגיע עם 7 מקומות ועם פריסת מושבים 2+3+2. את שורת המושבים השנייה והשלישית ניתן לקפל אל תוך הרצפה, הדבר מעניק אפשרויות העמסה מורחבות במיוחד. כמובן, במצב כזה, נפח של תא מטען הוא לא גדול במיוחד.
אפילו ברמת הגימור הבסיסית GS8 מאובזרת ביד רחבה: בקרת אקלים תלת-אזורית, מושבים קדמיים חשמליים, עם פונקציות חימום ואוורור, גלגל הגה רב-פונקציונלי עם כוונון אורך והטייה, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10 אינץ', Bluetooth ומערכת שמע Harman עם 10 רמקולים, גישה ללא מפתח, התנעה בלחיצת כפתור, סאנרוף חשמלי ובקרת שיוט. בנוסף הדגם מצויד במערכות ABS, ESP, מערכת סיוע בירידה במדרון וסיוע בזינוק בעליה, חיישן חנייה אחורי ומצלמה אחורית, בלם חנייה חשמלי, בקרת לחץ בצמיגים, בקרת שיוט. גרסאות GAC GS8 המובילות, בנוסף לאופציות בטיחות הנוספות והרבות, מצוידות במערכת טיהור אוויר בתא הנוסעים, בתאורת פנים דינמית עם 8 צבעים, גג פנורמי, ודלת תא מטען חשמלית.
גרסת GS8 המיועדת לייצוא צוידה במנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר עם הספק 202 כ''ס (190 עבור השוק הרוסי) ועם מומנטום 300 נ''מ. בגרסאות בעלות הנעה כפולה, הציר האחורי מתחבר באמצעות מצמד רב דיסקי מתוצרת החברה האמריקאית BorgWarner. רמת הגימור הבסיסית של הקרוסאובר צוידה בהנעה קדמית. התמסורת היא תיבת 6 הילוכים אוטומטית הידרומכנית Aisin עם מצב העברה ידני באמצעות ידיות העברת ההילוכים. צריכת הדלק הרשמית היא 6.5-6.8 ליטר ל-100 ק''מ בנסיעה מחוץ לעיר ו-11.5 ליטר ל-100 ק''מ לנסיעה בתוך העיר. התאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש לוקחת 10.5 שניות.
דור שני
עיצוב חיצוני
הגרסה החדשה של GAC GS8 יצאה לאור ביולי החם בשנת 2021, ובסתיו היא הגיעה ליבואנים בסין. הרכב שמר על העיצוב הקשוח ובנוסף גם צמח במימדיו: אורך צמח מ-4,836 מ''מ ל-4,980 מ''מ, רוחב - מ-1,910 ל-1,950 מ''מ, גובה הוסיף עוד 10 מ''מ ועמד על 1,780 מ''מ. הרכב קיבל עיצוב חיצוני מרשים עוד יותר, בעוד ששמר על הפנסים המשוכללים האופיינים לדגם. הפנסים שלו הם מיוחדים: הם מגיעים בצורה של ארבעה אלמנטים לד, וכל אחד מהם קיבל מכסה נפרד. המכסים נפתחים בעת הדלקת אורות, וזה נראה כמו עיניים נפתחות.
גרסת הדור החדש מורכבת על בסיס פלטפורמה חדשה. מבחינת המבנה, GAC GS8 2021/2022 זהה לגרסת הדור הראשון שלו: יש לו פריסת מנוע רוחבית, הנעה עיקרית קדמית, מתלים מסוג McPherson קדמיים ומתלים רב-חיבוריים מאחור. היתרון של הדגם החדש הוא: בסיס הגלגלים צמח מ-2,800 ל-2,920 מ''מ. וזאת בזכות הפלטפורמה המודולרית החדשה GPMA (GAC Global Platform Modular Architecture), שנמצאת בבסיס של הדגם. הפלטפורמה יצאה לאור שנתיים לפני כן והופיעה לראשונה בקרוסאובר הקומפקטי בשם GAC GS4.
עיצוב פנים ואבזור
הפנל הקדמי מגיע עם מסך מגע בגודל 14.6 אינץ' עם שליטה במערכת השמע ובקרת אקלים. גם לוח המחוונים הוא צג דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', לצד תצוגת העילית. תאורה היקפית מציעה 32 צבעים של תאורה לבחירה. מפרט האבזור של גרסת הדור השני של GAC GS8 כללה בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת שמירה על נתיב ושינוי נתיב אוטומטי ומצלמה היקפית שמשדרת תמונה כאילו אתם רואים דרך תא מנוע - הקונספט הושאל מלנד רובר. קצת מידע על החיקויים: מערכת חנייה אוטומטית (שלום לב.מ.וו.) משחזרת את הנסיעה לאורך המטרים האחרונים בכיוון ההפוך.
יחידות כוח
GS8 ייצרה עבור GAC החדש שני סוגים של יחידות כוח:
- הגרסה הבסיסית מונעת על-ידי מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר עם הספק 252 כ''ס עם מומנטום מרבי מוגדל מ-390 ל-400 נ''פ, היא צוידה בתמסורת אוטומטית עם 8 הילוכים במקום 6 קודמים.
- הגרסאות היקרות יותר צוידו ביחידת כוח היברידית והיה להן עיצוב חיצוני קשוח יותר עם רשת גריל שונה - שום ידידותיות בסיסית, אלא ''גיחוך מפחיד'' שמגיע עד לקרקע. בנוסף יש להן ידיות דלת נשלפות אופנתיות.
GAC GS8 היברידי
הגרסה ההיברידית של GAC GS8 2022 מצוידת במנוע טורבו בנפח 2 ליטר, אך במקום תיבת ההילוכים יש לה וריאטור אלקטרומכני THS (Toyota Hybrid System), שמאחד את ה''סיני'' עם המוצרים של טויוטה ולקסוס. על הציר הקדמי נמצא מנוע חשמלי שמפיק 182 כ''ס ו-270 נ''מ. בגלל שהאלקטרוניקה מחלקת בצורה חלקה את העוצמה של המנועים, לא ניתן להוסיף את ההספק שלהם זה לזה. ההספק המרבי של יחידת הכוח הוא 237 כ''ס, המומנטום המרבי - 391 נ''מ. אם אתם מחפשים הנעה כפולה, שוב נפנה לשותף היפני - E-Four של טויוטה בעל מנוע מוסף על הציר האחורי. קיבולת הסוללה היא די צנועה, לכן טווח הנסיעה המרבי במצב חשמלי של GAC כזה הוא 1-2 ק''מ בלבד, אמנם צריכת הדלק הרשמית לפי המחזור WLTP היא 5.9 ליטר ל-100 ק''מ בלבד. הגרסה ההיברידית בהנעה כפולה מאיצה מ-0 ל-100 קמ''ש ב-6.9 שניות.
GAC GS8 החדש נכנס ל-5 הקרוסאוברים הסיניים הטובים ביותר על-פי מומחי הרכב. רוצים לדעת איזה קרוסאוברים סיניים נוספים נחשבים למובילים? קראו על זה כאן.