קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי קומפקטי שמיוצר על-ידי החברה דרום הקוריאנית משנת 2016. בשנת 2021 בשוק הישראלי מיוצגת גרסת דור ראשון של הקרוסאובר אחרי מתיחת פנים בשנת 2019 (נתונים לשנת 2021). יש שתי גרסאות: היברידית נטענת והיברידית מתונה.
קרוסאובר קיה נירו. דור ראשון מתיחת פנים 2019
AUTOBOOM

קרוסאובר קיה נירו. דור ראשון מתיחת פנים 2019

קרוסאובר קיה נירו. דור ראשון מתיחת פנים 2019

קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי קומפקטי שמיוצר על-ידי החברה דרום הקוריאנית משנת 2016. בשנת 2021 בשוק הישראלי מיוצגת גרסת דור ראשון של הקרוסאובר אחרי מתיחת פנים בשנת 2019 (נתונים לשנת 2021). יש שתי גרסאות: היברידית נטענת והיברידית מתונה.

במבט קפדני, רואים שנירו מזכיר יותר את רכב ''מורם'' בתצורת סטיישן ולא את קרוסאובר. הרכב אכן מגיע עם מספר מרכיבים האופיניים לרכב השטח כמו גלגלים בגודל 18 אינץ' וערכת מגן גוף מפלסטיק לא צבוע על גבי ספי הדלתות וקשתות הגלגלים. הרכב מגיע בגרסה היברידית או חשמלית מלאה. מעת תחילת המכירות בשנת 2016, הדגם נמכר בתפוצה של 270 אלף יחידות הרכב. קיה נירו נמכרת בצורה יעילה מאוד: בשנות 2019 ו-2020, במדד כלל המכירות של המותג, הדגם עלה מהמקום השלישי, שאותו הוא תפס בשנת 2018, למקום השני.

מאפיינים מרכזיים

איזה מקום תופס הרכב בקו הדגמים? אורך המרכב של קיה נירו הוא מעט ארוך יותר בהשוואה לדגם סיד בתצורת האצ'בק, ב-45 מ''מ, ועומד על 4,355 מ''מ, רוחב הוא גדול יותר מזה של דגם סיד ב-20 מ''מ (1,800) והרכב הוא גם גבוה יותר ב-60 מ''מ (1,535). נפח תא מטען של הקרוסאובר קצת גדול יותר מזה של ההאצ'בק: נפח שלו עומד על 400 ליטר ויש בתוכו גלגל ספייר שנמצא מתחת לרצפה. לאחר מתיחת הפנים העיצוב החיצוני הרגוע של הדגם הפך לדינמי יותר: הוא הגיע עם פנסי לד חדשים, רשת גריל ופגוש בצורה שונה. אורות ניווט בצורה של שני חצים כפולים מתכנסים לא יתנו לכם להתבלבל בין גרסת הדגם החדשה לגרסה הקודמת. החלק האחורי קיבל פנסים שונים, אבל באופן כללי יש לו מראה חיצוני משעמם.

בתוך תא הנוסעים נמצא הפנל הקדמי החדש שעשוי מפלסטיק רך יותר ויקר יותר. רשימת האופציות כוללת תא הנוסעים בעיצוב דו-צבעי, בלם יד הפך לחשמלי ומופעל לא על-ידי ''דוושה'', כמו בגרסה הקודמת, אלא בלחיצה על כפתור.

יחידת כוח

יחידת הכוח ההיברידית של קיה נירו דגם שנת 2019/2020 נשארה ללא שינויים: היא מבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר בעל הספק 105 כ''ס עם הזרקת דלק ישירה. ההספק הכולל בשיתוף עם המנוע החשמלי עומד על 141 כ''ס ומומנטום של 265 נ''מ. נירו מצוידת בתיבת 6 הילוכים רובוטית עם מצמד כפול והנעה כפולה בלבד. צריכת דלק בנסיעה משולבת עומדת על 4,9 ליטר ל-100 ק''מ.

לנירו Hybrid מנוע חשמלי צנוע שרק ''תומך'' במנוע בנזין, בעוד שקיבולת של סוללת ליתיום יון עומדת על 1.56 קילוואט בלבד. Plug-in Hybrid, לעומת זאת, זוהי גרסת הנטענת משקע והיא עוצמתית יותר. הגרסה מצוידת במנוע חשמלי עם הספק 61 כ''ס ו-170 נ''מ ובסוללה עם קיבולת 8.9 קילוואט שמספקת טווח נסיעה על כוח חשמל בלבד של 49 ק''מ (לפי WLTP).

אבזור

בישראל, קיה נירו דגם שנת 2021 מגיע עם בקרת אקלים דו-אזורית ועם 9 צבעי המרכב לבחירה. יש שתי רמות הגימור: EX ו-Urban Out. הראשונה מאובזרת במערכות הבטיחות הבאות: בלימת חירום אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית (לאחר מתיחת הפנים נוספה פונקציית ''סטארט - סטופ''), זיהוי הולכי רגל, מצלמה אחורית, העברת אור מגבוה לנמוך אוטומטית. רמת הגימור העשירה יותר Urban Out מגיעה בנוסף עם זיהוי כלי רכב דו-גלגליים וומערכת שמירה על נתיב אקטיבית שפועלת במהירות עד 180 קמ''ש.

מה דעתכם על קיה נירו?
13 קולות