כאשר בפעם הראשונה פתחתי את האתר של קופרה ונכנסתי לדף של פורמנטור, ראיתי את התמונות ואמרתי לעצמי בציניות׃ ''קבוצת פולקסווגן מתאמצת על התמונות עם עודף פוטושופ ותיבת DSG לבנות מותג פרימיום? בסדר, נראה...'' המלל מתחת לתמונות סיפר לי באנגלית צחה ובהתלהבות יתרה על נוחות מלכותית, ביצועים ספורטיביים, מראה אגרסיבי ודף חד
קופרה פורמנטור ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קופרה פורמנטור. אשת חיל

קופרה פורמנטור ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

כאשר בפעם הראשונה פתחתי את האתר של קופרה ונכנסתי לדף של פורמנטור, ראיתי את התמונות ואמרתי לעצמי בציניות׃ ''קבוצת פולקסווגן מתאמצת על התמונות עם עודף פוטושופ ותיבת DSG לבנות מותג פרימיום? בסדר, נראה...'' המלל מתחת לתמונות סיפר לי באנגלית צחה ובהתלהבות יתרה על נוחות מלכותית, ביצועים ספורטיביים, מראה אגרסיבי ודף חדש בפרימיום האירופי. מספרד. פרימיום ספרדי חדש? נו-נו... נקודה מעניינת: כל אנשי קופרה בכח מסרבים לדבר על שורשים של SEAT. אבל אנחנו לא נולדנו אתמול ויודעים דבר מה על הטיונינג הספרדי חסר הרחמים הקשור בשרשראות למותג הספרדי של VAG ונושא את אותו השם - Cupra. חוץ מזה אין שום דבר מבייש להיות ביחסים קרובים עם יצרן מכובד אפילו אם אין בו ניצוצי אצילות ופיצוצי יוקרה. מהצד השני מי אני שאתווכח עם כרישי השיווק של תאגיד המכוניות הגדול בעולם? שם בטח יודעים יותר טוב ממני איך לקטלג את המותג החדש שלהם. אז כולנו נאמין באגדה שקופרה פורמנטור נולדה לנו ממש כמו אפרודיטה - אישה בוגרת ויפה מקצף הים. משפחה אין, חברים אין. רק אולם התצוגה ברחוב הירקון בבני-ברק ורשת מרכזי השירות של צ'מפיון. למה מקצף הים? פשוט מאוד. פורמנטור זהו שם של הצוק הפולש אל ים במערב ספרד. הים שם סוער וקצף בטח לא חסר. על הנשיות, היופי ועוד כמה דברים (טובים בדר''כ) נדבר בהמשך...

קופרה פורמנטור ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

רגע לפני, אתם עוד לא יודעים לאן זה יוביל.

ובכן עברו שבועיים. אני עמדתי בכניסה של אולם התצוגה של CUPRA. לא זה שברחוב הירקון בבני-ברק שטופת השמש והקדושה , אלא באחת מבירות אירופה הסגרירית והמתאוששת מחורף הממושך. בגלל מגבלות הקורונה לא יצא לי לשבת עם אנשי קופרה על ספל קפה ופרוספקטים עבים ולשוחח ארוכות על הבדלי גרסאות הגימור, זמני התאוצה וביצועי המנוע. לחפש בקטנות ולקטר על מנת לשבח את הבקיות העצמית בעיני אנשי מקצוע. מה שבדרך כלל עושים בכוונה להוריד את המחיר. אבל אני מגיע למקומות הללו ללא כוונות רווח. רק לשם שמיים. כמעט. אך הקורונה הפכה את כולנו למאוד עניניים ותמציתיים. נכנסים, חותמים על טופס ההשתתפות העצמית והצהרת ההקפדה על חוקי התנועה וקדימה - לחכות בקוצר רוח לבליינד דייט עם פורמנטור. וכאן מתחילה ההשוואה למין הטוב שבאנושות. זו היתה ממש פגישה עיוורת כי עד אז אף פעם לא ראיתי את פורמנטור באופן ישיר. אפילו בתצוגה. רק בתמונה. אז אתם יודעים את ההרגשה... רגע לפני, אתם עוד לא יודעים לאן זה יוביל. והנה היא באה!

מה אני אגיד - בתמונות הן תמיד יודעות להראות יותר טוב. גם קופרה שלי בתצלומים שראיתי נראתה יותר גבוה ורזה. זאת שנעצרה מולי היתה קצת נמוכה, קצת רחבת ירכיים, קצת שמנמנה... אבל במראה החיצוני שלה היה גם משהו שרמז על דברים הרבה יותר שובבים שטמונים אחרי החיצוניות הביתית הזאת. אוליי במבט הפנסים המצומצם, אוליי בנעלי הבלמים האדומים מתחת לסגסוגת השחורה של גלגלים. פתחתי את הדלת ונכנסתי פנימה. נכנסתי. לא צללתי מטא אל בלתי נודע כמו שבדרך כלל קורה עם מכוניות ספורט. לא טיפסתי למעלה כמו בקרוסאוברים גדולים. אלה ממש נכנסתי. בבטחה עם ראש זקוף. והתיישבתי במושב ספורט. מושבי ספורט מבחינתי זה כמו אוכף רכיבה (אף פעם לא עליתי על סוס) מסיבה מאוד פשותה: אני שוקל 130 ק"ג ובמושב ספורט אני נראה ומרגיש כמו בצק שמרים שפורץ לכל הכיוונים מהסיר. אבל בפרמנטור שלי הרגשתי כמו פרש ותיק על סוסו הנאמן. כאילו יצקו את המושב במיוחד בשבילי. וכמובן מייד סלחתי לקופרה על הירכיים וכל השער...

בפורמנטור אתה מרגיש שהמכונית מסיעה אותך מהר אבל מאוד בעדינות וזה נותן הרגשת ביטחון לא מבוטלת.

פתאום גיליתי שאשת המכירות ניצבת ליד הדלת שלי ולא נוקטת בשום פעולה המרמזת על כך שהיא מתכוונת לתפוס מקום לידי על מנת להתחיל בצוותא את הנסיעה. הוסבר לי שלפי ההוראות של היבואן אסור לאנשי הסוכנות לשבת לידי בזמן הנסיעה ורכב למשך שעתיים וחצי נמסר להתעללות בידיים שלי. ביי-ביי! אבל שנייה רגע...! איך...? אין עם מי לדבר... וכאן קרה הנס. הרבה מאוד פעמים אני כתבתי על מערכות המופעלות באופן אינטואיטיבי. כאן במצב של חוסר ברירה תוך זמן קצר מאוד אני הצלחתי להתחבר למכונית משוכללת וחזקה עם הרבה מערכות עזר. וחייב להעיד - היא מאוד ידידותית. כל המערכות מרוכזות במסך גדול וברור. את מצבי הנהיגה מעבירים בעזרת כפתור "קופרה" על גלגל ההגה. וכמובן תא הנוסעים גדול מאוד. הרבה אוויר לנהג ולנוסעים. הרבה מקום לרגליים של יושבים מאחור. ועוד דבר שמיד חשבתי עליו: הילדים מאחור לא יצעקו לך באוזן! בנסיעה ארוכה יש את החלל העצמי לכולם. מראות צד אינפורמטיביות מאוד ולא דורשות הסתגלות. יש עוד דבר נדיר שעוזר. תוך נהיגה אגרסיבית ומהירה בתוך העיר: חיווי הימצאות הרכב בשטח מת זה פס אור שמאתר את חלון הצד מלמטה ולא חיווי קטן במראות צד כפי שנהוג במכוניות אחרות. ברור שמכונית נמוכה ורחבה מחזיקה טוב את הנתיב. הודות למתלים המצוינים ולגלגלים בקוטר 19' העברת פסי ההאטה עוברת מאוד חלק. ההאצה במצב ספורט מאוד אינטנסיבית אבל ממש לא דרסטית.

המבטים מתנכזים אליה בכל רמזור.

לא כמו בשאר המכוניות עם מנוע טורבו חזק בהם המכונית מנסה לברוח מתחתך לעבר קו האופק ,בפורמנטור אתה מרגיש שהמכונית מסיעה אותך מהר אבל מאוד בעדינות וזה נותן הרגשת ביטחון לא מבוטלת. כמו כל גבר של אישה חכמה תמיד יש לך הרגשה מי בעל הבית כאן . אבל ברגע האמת היא תדע להפעיל מערכות עזר שיתריאו, יזהירו ואפילו יקחו על עצמם הפעלת מערכות הרכב. הדברים היחידים שלא סיפקו אותי זה ההגה שבכל מצב נהיגה נשאר רך וקל. ואם במצב נהיגה "קומפורט" זה בסדר גמור, במצב ספורט זה כבר לא נוח, כי בנהיגת אקסטרים תגובת הגלגלים לא מתאימה לביצועי המנוע והבלמים. דבר שני שלא הבנתי זה מצב הנהיגה "קופרה". לעומת "קומפורט" הדבר היחידי שהשתנה זה... רעש המנוע. כאשר לחצתי על דוושת הגז בתוך תא הנוסעים נשמעה השאגה שלא הייתה מביישת את מכונית פורמולה-1 אבל לדאבוני שאר הביצועים לא השתנו כלל. מבחינה ביצועית זה קצת מוזר אך אם נמשיך במשחק המינים זה מאוד הגיוני: פורמנטור כאילו נותנת לנהג להרגיש גבר-גבר אבל בלי להסתכן. ודגש האחרון: היא מושכת עיניים. המבטים מתנכזים אליה בכל רמזור. מבחוץ היא יפה ובוגרת למרות צעירותה. מה הערך האמתי של קופרה פורמנטור יודע רק אחד - זה שנוהג. ומכוניות כאלו לא נותנים לחברים. חמה מדי.

האם בא לך על קופרה פורמנטור?
55 קולות