פורד ארוסטאר הוא המיניוואן הראשון של חברת Ford והמיניוואן הראשון באמריקה הצפונית שצויד אך ורק במנועי V6 ובהנעה כפולה, לצד גרסאות עם הנעה אחורית. הרכב יוצר בין השנים 1985 - 1997 במספר גרסאות, כולל טנדר נוסעים ומסחרי וגרסאות מוארכות. הדגם קיבל את השם ''Aerostar'' בזכות המראה החיצוני יוצא הדופן לתקופה עם חלק קדמי ח
פורד ארוסטאר. מיניוואן עם נשמה של מטוס
AUTOBOOM

פורד ארוסטאר. מיניוואן עם נשמה של מטוס

פורד ארוסטאר. מיניוואן עם נשמה של מטוס

פורד ארוסטאר הוא המיניוואן הראשון של חברת Ford והמיניוואן הראשון באמריקה הצפונית שצויד אך ורק במנועי V6 ובהנעה כפולה, לצד גרסאות עם הנעה אחורית. הרכב יוצר בין השנים 1985 - 1997 במספר גרסאות, כולל טנדר נוסעים ומסחרי וגרסאות מוארכות. הדגם קיבל את השם ''Aerostar'' בזכות המראה החיצוני יוצא הדופן לתקופה עם חלק קדמי חד ומוארך שבמבט מהצד היה דומה לחלק קדמי של מטוס. הפיתוח של המיניוואן עם נשמה של מטוס התחיל עוד בתחילת שנות ה-70

הרעיון המרכזי היה בפיתוח רכב נוסעים גדול ככל הניתן שאמור להיכנס לדלתות של מוסך סטנדרטי. במקביל מרחב הפנים של הרכב היה חייב להפוך למרווח יותר בהשוואה לרוב הסטיישנים והעיצוב - להרבה יותר יפה בהשוואה לטנדרים. כעבור שנים רבות ניתן להגיד בטוח שהיצרנים עמדו במשימה בהצלחה. פורד ארוסטאר היה רכב חסכוני בעלויות אך איכותי וטיפוסי לשנות ה-90 שמיועד לנהגים קשוחים ופרקטיים עם ידיים מיומנות. הרכב לא מיוצר יותר משנת 1997, אך עד היום הוא פופולרי מאוד בשוק רכבי יד שנייה, כי הוא נוח, פרקטי ומרווח.

עיצוב חיצוני

המראה החיצוני של המיניוואן הוא, כמו שנאמר קודם, יוצא הדופן יחסית לתקופה - עם חלק קדמי מוארך שהצד נראה כמו חלק קדמי של מטוס. לאחר מתיחת פנים בשנת 1992 העיצוב החיצוני השתנה: רשת הגריל חודשה, הפנסים קיבלו צורה אווירודינמית יותר. הרכב הוצע עם פתרון עיצובי דו-גוני. בנוסף לקונים הייתה אפשרות לבחור בחבילת ספורט-סטייל.

תא נוסעים

יחסית לתקופה תא הנוסעים היה מאוד אוניברסלי, עם גימור איכותי. וזאת למרות שארוסטאר לא קיבל מספר אפשרויות (כמו מראות וחלונות חשמליות, מושבים מחוממים), שכבר היו פופולריות באותה תקופה, אבל מאידך אובזר במספר דברים קטנים ונוחים שהקלו על השליטה ברכב, למשל, מפתח הצתה או התרעה למקרה שמפתח ההצתה נשאר במנעול או אם שכחו לכבות את האור בתא הנוסעים. המושבים של הנהג והנוסע הקדמי הם גבוהים, נוחים ועם תמיכת צד. בחלק האחורי נמצאים שתי שורות של מושבים נשלפים. את המושבים האחוריים ניתן לשלוף בקלות ובמהירות, גם אדם אחד יוכל להסתדר. בכל תא נוסעים יש מגירות שונות, שקעים ורשתות לאחסון חפצים, מחזיקי כוסות נשלפים ומדפים לאוכל בדרך. נפח תא המטען בגרסאות מיניוואן סטנדרטיות עומד על 3,837 ליטר. בדגמים המוארכות, לאחר הסרת המושבים האחוריים - 4,744 ליטר.

מנועים ושלדה

במקור פורד ארוסטאר צויד בשני סוגי מנועים: מנוע בנפח 2.3 ליטר עם 4 צילינדרים בעל הספק בסך 100 כ''ס ומנוע V6 בנפח 2.8 ליטר בעל הספק בסך 115 כ''ס. מאוחר יותר הופיע מנוע V6 בנפח 4 ליטר בעל הספק 160 כ''ס. המנועים היו חזקים, אמינים, עם מומנט גבוה אך עם צריכת דלק גבוהה במיוחד.

הרכב צויד במתלים חזקים ואמינים. מלפנים מערכת מתלים עצמאית עם זרועות בקרה עליונים ותחתונים ועם קפיצי סליל. בחלק האחורי ציר תלת-חיבורי מוצק עם קפיצי סליל. הדגם צויד בבלמי דיסק קדמיים ובבלמי תוף אחוריים. קורות האורך של המסגרת מותקנות בתוך המרכב - המבנה ההיברידי המתקבל משלב בתוכו יתרונות של רכב עם מרכב נושא עומס ושל רכב מסגרת. ארוסטאר יצא עמיד ועם יכולת בקלות למשוך נגרר בגודל כולל עד 2.3 טון.

מה דעתכם על מערכות סיוע לנהג, מכשירים, פונקציות ואופציות רבות ברכבים מודרניים?
6 קולות