בדצמבר נפתח פנקס ההזמנות לטויוטה לנד קרוזר החדש: מתנה לחג המולד שנגמרה מהר
בדצמבר פתחה החטיבה האירופית של טויוטה את פנקס ההזמנות המוקדמות לדור החדש של לנד קרוזר 250 (במדינות אחרות הוא ידוע בתור פראדו). ההזמנות המקוונות הושקו בספרד ובגרמניה ונסגרו כמעט מיד: כל רכבי השטח אזלו במהירות. לחלקם היה מזל להספיק לקנות מתנה כזו לחג המולד, אבל לרבים לא…
למרות תחילת קבלת ההזמנות המוקדמות באירופה, משלוחים לישראל יחלו רק במחצית השנייה של 2024
הסניף הספרדי של המותג היפני החל לקבל הזמנות ב-11 בדצמבר, והציע בהתחלה את מהדורת First Edition היחידה, הכוללת 250 עותקים בלבד במחיר מטורף של 85,950 יורו – כלומר כ-94,8 אלף דולר, אם כי הם הבטיחו לשמור את המחיר ההתחלתי בסביבות 50 אלף דולר, אולם רק בארה"ב. בכל אופן, הכפתור "להזמין" באתר הפסיק לעבוד כבר לאחר מספר שעות.
ההרשמה נפתחה בגרמניה ב-21 בדצמבר, תוך הקצאת 1,000 עותקים בגרסאות שונות לגרמנים: בנוסף ל-First Edition, הוצעו Executive ו-Tec המתקדמות. אבל המחירים לא צוינו. וזה לא הפריע לאף אחד: לפי CarBuzz, כל האצווה נעלמה כבר לאחר 30 דקות, כלומר, בממוצע הוזמן עותק אחד כל 1,8 שניות! מכאן ניתן להסיק: הביקוש לדור חדש אינו פשוט גבוה, אלא עולה על כל הציפיות!
הפרמיירה העולמית של טויוטה לנד קרוזר 250 דור 5 החדש התקיימה באוגוסט 2023
טויוטה לנד קרוזר 250 החדש, שנקרא במדינות אחרות לנד קרוזר פראדו (פרט לישראל וארה"ב), בהחלט הצליח להפתיע: שתי גרסאות עיצוב בסגנון רטרו, תא נוסעים ענקי, מגוון מנועים רחב, כולל היבריד עוצמתי על בסיס מנוע טורבו, שלדת סולם ותיבת טרנספר. רכב השטח ממוצב בתור פתרון פרקטי ותועלתי לשימוש יומיומי.
הגרסה הבכירה First Edition מצוידת בפנסים עגולים המסמלים שייכות לדור הראשון משנת 1958. שאר הדגמים קיבלו יחידות תאורה מלבניות בסגנון לנד קרוזר 60. לנד קרוזר 2024 החדש נדד לפלטפורמת GA-F, הוא התארך ב-100 מ"מ (ל-4,925 מ"מ), בסיס הגלגלים גדל ב-60 מ"מ (2,850 מ"מ), מרווח הגחון – 220 מ"מ; זווית גישה – 30 מעלות, זווית נטישה – 22, זווית גחון – 25.
טויוטה בחרה לעצב את תא הנוסעים של לנד קרוזר 2024 באופן פשוט ופרקטי. עם זאת, מבחינת המרווח בוצע צעד גדול קדימה, ומושבי השורה השנייה והשלישית (אופציה) מתקפלים ויוצרים רצפה ישרה. בגרסה הבסיסית: לוח מחוונים דיגיטלי "12,3 ומולטימדיה עם מסך מגע "8, שישה רמקולים, ריפוד בד, כוונון מושבים מכני, פלסטיק שחור פשוט ורק 5 מקומות. רשימת האבזור הסטנדרטי כוללת הגה כוח חשמלי (לראשונה!), חימום הגה ומושבים קדמיים, מטען אלחוטי לסמארטפון, שקעי טייפ C לכל הנוסעים וממיר מתח AC בהספק 2400 וואט.
בתוספת תשלום ניתן לקבל גרסת 3 שורות עם 7 מושבים, מערכת מדיה עם מסך מגע "12,3, תצוגה עילית, מראה פנימית דיגיטלית, מושבים קדמיים עם אוורור וכוונון חשמלי, מערכת שמע JBL בת 14 רמקולים, ריפוד עור מנוקב ומצלמות 360° מתקדמות עם פונקציית מכסה מנוע "שקוף".
הגרסה הבסיסית עבור שוק ארה"ב היא היברידית (ללא אפשרות טעינה): יחידת כוח iForce על בסיס מנוע בנזין טורבו 4 ציל' 2.4 ל' בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית בעלת מנוע חשמלי מובנה. מערכת כזו מפיקה 331 כ"ס ו-630Nm. קיבולת הסוללה היא צנועה – 1,87 קוט"ש, לכן לא תאפשר לנסוע רחוק מבלי להפעיל את מנוע הדלק.
באירופה, לנד קרוזר יוצע עם מנוע טורבו דיזל 2.8 ל' 1GD-FTV המפיק 204 כ"ס ו-500Nm בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית רגילה. בהמשך מבטיחים לשלב בתוכה מנתע-גנרטור 48 וולט.
אלטרנטיבות – מנוע בנזין טורבו T24A-FTS בנפח 2.4 ל' (281 כ"ס ו-430Nm) וצמד שמרני של מנוע בנזין 2TR-FE בנפח 2.7 ל' (163 כ"ס ו-246Nm) ותיבת 6 הילוכים אוטומטית, שיוצע ביפן ובמזרח התיכון.
בשלב זה לא ידוע איזו גרסה בדיוק של הלנד קרוזר 2024 תשווק רשמית בישראל. אבל תהיו סמוכים ובטוחים שערוצי יבוא מקביל כבר דואגים לקבלת הגרסה ההיברידית האמריקאית של רכב השטח.
בינתיים שאנחנו מחכים לדור החדש של רכב השטח, אפשר לראות את כל ההצעות העדכניות למכירת טויוטה לנד קרוזר בישראל כיום.