המרחק מחיפה לאילת, בהתאם למסלול הנבחר, הוא כ-430 ק"מ. כדי להגיע בזמן קצר יחסית מבלי להגביל את המהירות יותר מדי (תוך הקפדה על חוקי תנועה, כמובן) וללא עצירות לטעינה, נדרש טווח נסיעה של 500 ק"מ לפחות (אבל עדיף יותר).
אילו רכבים חשמליים יסעו מחיפה לאילת על טעינה בודדת? 20 המובילים מבחינת טווח הנסיעה לשנת 2024
AUTOBOOM

אילו רכבים חשמליים יסעו מחיפה לאילת על טעינה בודדת? 20 המובילים מבחינת טווח הנסיעה לשנת 2024

אילו רכבים חשמליים יסעו מחיפה לאילת על טעינה בודדת? 20 המובילים מבחינת טווח הנסיעה לשנת 2024

המרחק מחיפה לאילת, בהתאם למסלול הנבחר, הוא כ-430 ק"מ. כדי להגיע בזמן קצר יחסית מבלי להגביל את המהירות יותר מדי (תוך הקפדה על חוקי תנועה, כמובן) וללא עצירות לטעינה, נדרש טווח נסיעה של 500 ק"מ לפחות (אבל עדיף יותר).

שוק הרכב של ישראל ב"אוקטובר השחור": תוצאות
המרחק מחיפה לאילת, בהתאם למסלול הנבחר, הוא כ-430 ק"מ.

רוב הרכבים החשמליים לא יכולים להציע טווח כזה, ואלו המסוגלים לעבור את כל המסלול על טעינה בודדת הם בדרך כלל יקרים. ועדיין, לא כולם יעלו לכם כמו מטוס! יתר על כן, כיום יש מכוניות חשמליות סיניות במחירים די אטרקטיביים, כאלטרנטיבה מצוינת לדגמים האירופאים, שכן במקרים מסוימים הן עולות על המובילים הפופולריים לא רק מבחינת האבזור, אלא גם מבחינת טווח הנסיעה. והדירוג שלנו רק מוכיח זאת.

ב.מ.וו iX ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
רוב הרכבים החשמליים לא יכולים להציע טווח כזה, ואלו המסוגלים לעבור את כל המסלול על טעינה בודדת הם בדרך כלל יקרים.

בכל מקרה, הם כולם לא זולים… לכן, אם אתם הולכים לבצע רכישה יקרה כזאת, עדיף להבין מראש לאיזה טווח לצפות וכמה רחוק תוכלו לנסוע ברכב החשמלי שלכם. אולם תמיד יש אלטרנטיבה – מטוס, רכבת, אוטובוס או רכב רגיל עם מנוע בעירה פנימית.

כבר ערכנו מחקר דומה בקיץ של 2021, אבל מאז הופיעו בישראל הרבה דגמים חשמליים חדשים, והקודמים עודכנו וכיום מציעים ביצועים טובים יותר

להזכירכם

ובכן, בואו נראה אילו רכבים מסוגלים לנסוע מחיפה עד אילת על טעינה בודדת.

20 המובילים מבחינת טווח נסיעה לשנת 2024

כל הנתונים שאנו מציינים הם אך ורק נתוני דרכון שסופקו על-ידי היצרנית. במציאות, הטווח בין טעינות עשוי להיבדל מהמספרים הרשמיים! הדירוג מסודר בסדר יורד, מטווח הנסיעה המרבי למינימלי. הרשימה לא כוללת את כל הדגמים החשמליים, אלא את החשובים שביניהם. כולם נמכרים בישראל. שמות הדגמים ניתנים ללחיצה, בלחיצה על הקישור תגלו פרטים נוספים.

מקום 1: 712 ק"מ – זיקר 001

  • גרסה בסיסית עם מנוע חשמלי אחד בהספק 272 כ"ס וסוללה בקיבולת 100 קוט"ש – 712 ק"מ!
  • הגרסה הבכירה עם שני מנועים והנעה כפולה בהספק כולל של 544 כ"ס עוברת 620 ק"מ

מקום 2: 700 ק"מ – מרצדס EQS

  • גרסת 450 Plus בהספק 333 כ"ס עם סוללה בקיבולת 107,8 קוט"ש – 700 ק"מ
  • הגרסה החד-מנועית הבסיסית 350 בהספק 292 כ"ס עם סוללה בקיבולת 100 קוט"ש – 638 ק"מ
  • גרסת 580 4Matic הבכירה עם הנעה כפולה בהספק 523 כ"ס עם סוללת 107,8 קוט"ש – 627 ק"מ

מקום 3: 634 ק"מ – טסלה מודל S

  • גרסת Dual motor דו-מנועית בהספק 670 כ"ס עם סוללת 100 קוט"ש – 634 ק"מ
  • גרסת Dual motor בהספק 685 כ"ס עם אותה סוללה – 575 ק"מ
  • ה-Tri motor Plaid התלת-מנועית הבכירה עם הספק כולל של 1,020 כ"ס עוברת 600 ק"מ

מקום 4: 630 ק"מ – ב.מ.וו iX

  • גרסת xDrive50 עם הנעה כפולה המפיקה 523 כ"ס עם סוללת 111,5 קוט"ש – 630 ק"מ
  • גרסת M60 הספורטיבת הבכירה היא חזקה יותר – 619 כ"ס, אבל עם אותה סוללה היא עוברת פחות – 566 ק"מ

מקום 5: 630 ק"מ – מרצדס EQE

  • גרסה דו-מנועית EQE 350 עם הנעה כפולה וסוללת 90 קוט"ש – 630 ק"מ (עם סוללת 89 קוט"ש – 597 קמ"ש)
  • אבל אפילו הגרסאות ה"פשוטות" עם מנוע יחיד EQE 300 ו-350 עוברות 580 ק"מ
  • גרסת EQE 500 הבכירה עם שני מנועים בהספק כולל של 408 כ"ס וסוללת 100 קוט"ש מציעה טווח נסיעה של 596 ק"מ

מקום 6: 629 ק"מ – טסלה מודל 3

  • הגרסה הבכירה עם הנעה כפולה AWD Long Range בהספק 498 כ"ס – 629 ק"מ
  • גרסת RWD הסטנדרטית עם מנוע אחד בהספק 283 כ"ס – 513 ק"מ

מקום 7: 629 ק"מ – טסלה מודל X

  • הגרסה הבכירה Tri motor Plaid בעלת הספק כולל של 1,020 כ"ס וסוללת 100 קוט"ש – 629 ק"מ
  • גרסת Dual motor Long Range בהספק 670 כ"ס – 513 ק"מ

מקום 8: 614 ק"מ – יונדאי איוניק 6

  • גרסה חד-מנועית בסיסית עם סוללה בקיבולת 77,4 קוט"ש – 614 ק"מ
  • גרסה דו-מונעית עם הנעה כפולה ואותה סוללה – 583 ק"מ

מקום 9: 600 ק"מ – ב.מ.וו i4

  • הגרסה החד-מנועית eDrive40 מפיקה 340 כ"ס ומצוידת בסוללת 83,9 קוט"ש, טווח נסיעה – 600 ק"מ
  • הגרסה העוצמתית M50 עם הנעה כפולה ואותה סוללה המפיקה 544 כ"ס עוברת 521 ק"מ

מקום 10: 594 ק"מ – וינפאסט VF9

  • הגרסה הבכירה עם הנעה כפולה, הספק כולל של 408 כ"ס וסוללה בקיבולת 123 קוט"ש עוברת 594 ק"מ בין טעינות. אך יש לציין שהקרוסאובר יגיע לישראל בעתיד ואינו זמין כיום לרכישה.

מקום 11: 582 ק"מ אאודי Q8 e-tron

  • ה-Q8 e-tron בגרסת 55 quattro שעודכן בשנת 2023 מפיק 408 כ"ס, מצויד בסוללת 114 קוט"ש ויכול לעבור 582 ק"מ
  • גרסת 50 quattro (עם 340 כ"ס ו-95 קוט"ש) קצת לא מגיעה לסף – 491 ק"מ
  • אאודי Q8 e-tron ספורטבק המעודכן במרכב קופה עם סוללת 95 קוט"ש – 505 ק"מ
  • אך כרגע גרסאות אלה אינן נמכרות אצלנו. והדגמים שלפני העדכון מסוגלים לעבור עד 436 ק"מ (במקרה של 55 quattro הבכירה)

מקום 12: 534 ק"מ – סקודה אניאק iV

  • גרסת iV80 עם מנוע אחד בהספק 204 כ"ס וסוללה בקיבולת 82 קוט"ש עוברת 534 ק"מ

מקום 13: 533 ק"מ – טסלה מודל Y

  • גרסת Long Range עם הנעה כפולה ו-345 כ"ס מצוידת בסוללת 75 קוט"ש ועוברת 533 ק"מ
  • גרסת Long Range החזקה יותר (514 כ"ס) קיבלה סוללה מוגדלת בקיבלת 80,5 קוט"ש, אך הטווח זהה – 533 ק"מ
  • גרסת Performance הבכירה בהספק 534 כ"ס – 514 ק"מ

מקום 14: 530 ק"מ – סרס 5

  • הגרסה הדו-מנועית (576 כ"ס) הבכירה עם הנעה כפולה וסוללת 88 קוט"ש – 530 ק"מ
  • הגרסה הבסיסית עם מנוע אחד (295 כ"ס) ואותה סוללה – 500 ק"מ

מקום 15: 528 ק"מ – קיה EV6

  • גרסת 2WD חד-מנועית (229 כ"ס) עם סוללת 77,4 קוט"ש עוברת 528 ק"מ
  • גרסת AWD דו-מנועית (325 כ"ס) עם אותה סוללה מציעה פחות טווח – 484 ק"מ

מקום 16: 519 ק"מ – פולקסווגן ID.4

  • גרסה חד-מנועית (204 כ"ס) עם סוללת 77 קוט"ש עוברת 519 ק"מ

מקום 17 – 500 ק"מ זיקר X

  • הגרסה הבסיסית עם מנוע אחד בהספק 272 כ"ס עוברת 500 ק"מ

מקום 18: 489 ק"מ – סקייוול ET5

  • הגרסה הבכירה בעלת סוללת 86 קוט"ש עוברת 489 ק"מ

מקום 19: 488 ק"מ – אאודי e-tron GT

  • הגרסה בעלת 476 כ"ס וסוללה בקיבולת 93 קוט"ש עוברת על טעינה בודדת עד 488 ק"מ

מקום 20: 484 ק"מ – יונדאי קונה EV

  • בדור הראשון גרסת Long-range ("טווח ארוך") המפיקה 204 כ"ס עם סוללת 64 קוט"ש יכולה לעבור 484 ק"מ
  • הדור השני בדגם שנת 2023 מציע טווח נסיעה של 490 ק"מ, אך בינתיים אינו נמכר בישראל

חשוב לזכור!

טווח הנסיעה בפועל של רכבים חשמליים עשוי להיות שונה מאוד מזה שהוצהר על-ידי היצרנית! רק מבחני דרכים יכולים להראות בסופו של דבר כמה רחוק הרכב באמת נוסע. ויש לנו תוצאות של מחקרים כאלה: מתוך 22 הדגמים החשמליים, כמעט מחציתם לא הגיעו לטווח המוצהר של EPA! המובילים שאף עלו על הציפיות – כמעט כולם מבית מרצדס, דגמי ב.מ.וו מסוימים, פולקסווגן ID.4 ונציגים בודדים של יונדאי וקיה. אך הדבר המעניין ביותר הוא אחר: בין הרכבים שלא הגיעו בפועל אפילו לטווח הנסיעה המצוין בדרכון, הייתה טסלה מודל S בגרסת Long Range!

שאלה פשוטה – האם טווח הנסיעה חשוב עבורכם או לא כל-כך?
20 קולות